God zet Nederland op de kaart!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 27 nov 2007 13:23

Anthony schreef:LEES eens!!! ik heb nooit gezegd dat ware gelovigen nooit ziek zijn!

- Lees jij eens. Jij zegt wel dat een ware gelovige nooit ziek HOEFT te zijn. Ik krijg het idee dat je jezelf in allerlei bochten praat; enerzijds belijd je dat niemand die Jezus' beloften aangrijpt, ziek hoeft te zijn, anderzijds erken je dat er inderdaad (chronisch) zieke gelovigen zijn.

Klopt, ons lichaam ja! maar in principe zijn wij al gestorven en weer met Hem opgestaan dus ons eeuwige leven is in die zin al begonnen.

Okay..... dús kun je ook zeggen: "Klopt, onze ziekte ja, maar in pricipe zijn wij al beter door Hem, en dus is onze eeuwige beterschap al begonnen." Toch? of denk ik nu verkeerd?

Absoluut maar Hij heeft nu ook de dood al overwonnen hoor! Ik weet niet of je dat weet???

Ja inderdaad, ik bedoelde ook Zijn eigen Opstanding.

Het was een voorbeeld, maar Reëel? ik ben reëel! Ik zeg ook niet dat het nodig is om elk verkoudheidje gelijk onder Christus te brengen maar het kan wel. Hij heeft alles overwonnen, ELKE ziekte, Zijn naam is boven alles! Dus het kan wel, DAT is de realiteit.

- als jullie op die conferentie dan met alle tale en natie gaan bidden voor AIDS-patienten??? :roll: (I know, dit is een beetje pesterig :wink: )

met alle respect hoor Anthony, maar ik geloof niet dat ik dan opeens beter ben

je gelooft niet dat het kan?????????????? :shock:

Hoho, dát woordje gebruikte ik nu ook weer niet... Maar nee, inderdaad, ik geloof niet dat ik beter wordt als ik God ga bidden om mijn verkoudheidje...
Ik geloof wel dat dat meisje met haar zieke benen dat ik ken, ooit eens beter wordt. Gek hé?

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 13:28

Dit is een nogal suggestieve manier van praten.

Wat is er suggestief aan? het staat gewoon in de bijbel?

En de gedachte dat als je maar goed gelooft, dat dan alle ziekte verdwijnt in de kracht van de Heer, slaat ook nergens op.
Voor de 500.000e keer dat heb ik nooit gezegd!!!

Overigens, Anthony, als God AIDS kan genezen, waarom heeft hij dat dan niet wat eerder gedaan?
Je claimt nogal, en je spreekt constant over Gods beloften daar waar je dat uitkomt, maar waar baseer je het op?

Ok hieruit maak ik op dat jij dus denkt dat God AIDS niet kan genezen? Ik ga dan verder ook niet in op je vraag wat dat vind ik echt zonde van mijn tijd, aangezien het algemeen (in welke denominatie dan ook) bekend is dat bij God niets onmogelijk is. We noemen Hem niet voor niks ALMACHTIG!
En waar ik dat op baseer???? Die beloften staan in de bijbel! DAAR baseer ik dat op!

En waarom mag er niet gewaarschuwd worden tegen dwaalleren? Omdat we niet mogen oordelen? De Bijbel is vrij duidelijk, en als er teveel wordt afgeweken van die lijn, is het niet meer dan logisch dat je waarschuwt

OK in marcus 16:17 zegt Jezus duidelijk dat de gelovigen handen zullen opleggen en mensen genezen zullen, MAAR jij beweert dat dit nu een dwaalleer is???
Dit wordt werkelijk met de seconde belachelijker!

Nog 1 keer: Als in de bijbel staat dat die dingen zullen gebeuren DAN gebeurd het ook!

Weet je nog dat Jezus zei dat gelovigen dezelfde dingen zouden doen als Hem(en nog grotere)??? Wat bazel je dan over dwaalleer?
Aanbid Hem in eenheid!
Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 13:38

als jullie op die conferentie dan met alle tale en natie gaan bidden voor AIDS-patienten??? (I know, dit is een beetje pesterig
Erg grappig inderdaad maar wie weet gaan we dat wel...

Maar nee, inderdaad, ik geloof niet dat ik beter wordt als ik God ga bidden om mijn verkoudheidje...
Ik geloof wel dat dat meisje met haar zieke benen dat ik ken, ooit eens beter wordt. Gek hé?

Helemaal niet gek... er worden kinderen genezen met hele verschrompelde beentjes dus dat is helemaal neit raar!

Wacht maar eens tot je zelf genezingen gaat zien! Dan geloof je het misschien.

Dat geld voor meerdere trouwens
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 27 nov 2007 13:52

Ik ben erg sceptisch Anthony, maar ik wacht wel af, post tzt. na die conferentie maar je bevindingen op refoweb.
Ik ben serieus erg benieuwd!

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 14:01

Ik ben erg sceptisch Anthony, maar ik wacht wel af, post tzt. na die conferentie maar je bevindingen op refoweb.

Dat mag ook en dat is ook verstandig aangezien er natuurlijk zat dwaalleren zijn.

Maar God is iemand die geneest. Ik geloof zelfs dat één van Zijn namen Geneesheer is.

Dus als je sceptisch bent over de vraag of God mensen (wil) geneest(genezen) dan gaat dat ten koste van je eigen kennis van Hem!

Maar wat mij gewoon het meeste stoort is de manier waarop sommige mensen hier reageren. En die gaan mij dan verwijten maken. Doet me denken aan de gelijkenis met de man die een splinter uit zijn broeder zijn oog wilt halen terwijl hij de balk in zijn eigen oog geeneens ziet!

Snap je wat ik bedoel?

In het christendom hoef je het niet overal 100% over eens te zijn met elkaar. Iedereen is verschillend ook binnen de bepaalde denominaties leven verschillende opvattingen over bepaalde dingen, waar het om gaat is dat de KERN voor iedereen gelijk is:

Jezus is Gods Zoon die voor ons stierf en door Hem hebben wij het eeuwige leven en zijn we vergeven van onze zonden.

Dat is voor iedereen hetzelfde, focus je liever daarop i.p.v op of God wel of niet een verkoudheid genezen wil/kan.
Aanbid Hem in eenheid!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 nov 2007 14:03

Anthony, wat ik eigenlijk een beetje mis in jouw manier van spreken is het 'Uw wil geschiedde', terwijl dit volgens mij de kern van al onze gebeden moet zijn. Christus heeft dit ons immers zelf geleerd? Je spreekt bijna alleen maar in hoofdletters, en dat is wat ik ook vaak tegengekomen ben in genezingsdiensten etc, er wordt zo dwingend gebeden, alsof we iets van God af kunnen dwingen... En ik weet: God is almachtig, maar Hij doet ook wat Hij wil, en dat komt niet altijd overeen met wat wij graag zouden willen. God laat zich niet op sleeptouw nemen om ONZE wensen en verlangens te vervullen, maar wij moeten leren Hem te volgen, door wat voor moeilijkheden en ziekten die weg ook gaat!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 nov 2007 14:07

Haai schreef:Anthony, wat ik eigenlijk een beetje mis in jouw manier van spreken is het 'Uw wil geschiedde', terwijl dit volgens mij de kern van al onze gebeden moet zijn. Christus heeft dit ons immers zelf geleerd? Je spreekt bijna alleen maar in hoofdletters, en dat is wat ik ook vaak tegengekomen ben in genezingsdiensten etc, er wordt zo dwingend gebeden, alsof we iets van God af kunnen dwingen... En ik weet: God is almachtig, maar Hij doet ook wat Hij wil, en dat komt niet altijd overeen met wat wij graag zouden willen. God laat zich niet op sleeptouw nemen om ONZE wensen en verlangens te vervullen, maar wij moeten leren Hem te volgen, door wat voor moeilijkheden en ziekten die weg ook gaat!

Haai, ik snap je punt. En nee, het is niet de bedoeling dat we in gebed een dikke auto eisen of zo. Maar God heeft beloften gedaan. En dan mag je dat wat jij noemt eisend van God bidden.

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 14:18

Dat dwingende wordt (als het goed is) niet tegen God gesproken, maar dat wordt in de autoriteit van Jezus tegen de duivel gezegd.

En natuurlijk is het Gods wil geschiede! Dat moge duidelijk zijn, maar dat betekend niet dat je maar rustig en stil moet zijn!

Hand 9,27
Maar Barnabas trok zich zijner aan en bracht hem bij de apostelen en verhaalde hun, hoe hij onderweg de Here had gezien, en dat deze tot hem gesproken had, en hoe hij te Damascus vrijmoedig was opgetreden in de naam van Jezus.

Hand 9,29
en vrijmoedig optreden in de naam des Heren, en hij sprak en redetwistte met de Grieks-sprekende Joden; maar dezen trachtten hem om te brengen.

Hand 19,8
En Paulus ging naar de synagoge en trad drie maanden lang vrijmoedig op, om hen door besprekingen te overtuigen aangaande het Koninkrijk Gods.

Hand 6,8
En Stefanus, vol van genade en kracht, deed wonderen en grote tekenen onder het volk.

Rom 15,19
door kracht van tekenen en wonderen, door de kracht des Geestes. Zo heb ik, van Jeruzalem uit rondreizende tot Illyrië toe, de prediking van het Evangelie van Christus volbracht

1 Kor 2,4
mijn spreken en mijn prediking kwam ook niet met meeslepende woorden van wijsheid, maar met betoon van geest en kracht,

1 Kor 2,5
opdat uw geloof niet zou rusten op wijsheid van mensen, maar op kracht van God.

Fil 4,13
Ik vermag alle dingen in Hem, die mij kracht geeft.

Rom 8,17
Zijn wij nu kinderen, dan zijn wij ook erfgenamen: erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus; immers, indien wij delen in zijn lijden, is dat om ook te delen in zijn verheerlijking.

Mat 10,8
Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft boze geesten uit. Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet.

6. Luc 10,9
en geneest de zieken, die er zijn, en zegt tot hen: Het Koninkrijk Gods is nabij u gekomen.

INDERDAAD ROSALIE!!!
Het is een leugen van de duivel als je denkt dat je die beloftes niet mag toe eigenen! PAK ze God heeft ze allang gegeven, Hij moedigt je aan: pak het maar pak het maar je kan het, en ondertussen lopen wij te bidden: Heer help me , terwijl we SOMMIGE (! let op ik zeg dus niet alles, begrijp in welke context ik het bedoel) dingen allang hebben verkregen (Zoals het kind zijn van God, vrij zijn van veroordeling enz. enz.)
Laatst gewijzigd door Anthony op 27 nov 2007 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Aanbid Hem in eenheid!

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 27 nov 2007 14:18

maar waar blijven dan al die verhalen over wonderbaarlijke genezingen?
Ik heb me er nogal in verdiept de afgelopen maanden en ook veel gezocht op internet naar getuigenissen. Die vond ik zelden (en dan vaak alleen op psychosomatisch gebied). Ouweneel schrijft zelfs in een boek dat het met ouderdomsgerelateerde ziekten geen zin heeft om genezingsdiensten te bezoeken!!

Het volgende heb ik van de site van A.P. Geelhoed (behoudend-evangelisch) geplukt:

Hier hebben we zwart op wit het getuigenis van voormalig pinksterleider Ben Hoekendijk. Hij heeft met duizenden mensen gebeden en er gebeurden enkele opmerkelijke genezingen. Zet de duizenden zieke mensen af tegen de enkeling die genas. Hij geeft hier toe dat het gebed met de zieken nauwelijks resultaat had. Er genas slechts een enkeling.

Omdat ondanks deze feiten velen toch de gelovigen blijven misleiden op het punt van genezing. Zieken wordt valse hoop gegeven. Ik heb de pinkstergelovigen van harte lief en respecteer hen, maar ik heb van nabij zoveel leed gezien, als gevolg van de leer dat God altijd of meestal wil genezen, dat ik toch moet waarschuwen. Het lijden van vele zieken wordt er zeer door verzwaard en het geloof van velen geschokt en afgebroken. Want als het werkelijk waar is dat de bijbel iedere zieke genezing belooft, hoe kan het dan dat slechts zo weinigen werkelijk genezen? Komt God zijn beloften dan niet na? Of heeft God de ruif met het voedsel zo hoog gehangen dat slechts een enkeling, met een bovenmenselijk geloofsinspanning, er bij kan? En wat zegt dat dan over God?

Voor wie het hele artikel wil lezen:

http://www.solcon.nl/schriftgezag/htmld ... sbul11.htm

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 14:24

maar waar blijven dan al die verhalen over wonderbaarlijke genezingen?
Ik heb me er nogal in verdiept de afgelopen maanden en ook veel gezocht op internet naar getuigenissen. Die vond ik zelden (en dan vaak alleen op psychosomatisch gebied).

nou dan heb je dus echt heel slecht gezocht....maar ok

www.levensstroom.nl --> elke eerste en tweede zondag van de maand GENEZINGSDIENSTEN!!! bijvoorbeeld....en er is echt zoveel...vooral in derde wereld landen waar ongelooflijk veel mensen tot bekering komen en waar God echt heel veel wonderen en tekenen doet..

volgens mij staat in mijn allereerste bericht ook een hyveslink...kijk daar maar ff op voor een filmpje.

Verder heb ik bij de TRIN conferentie freedom fire 3(waar ik ook gedoopt ben) Blinden ziende zien worden, doven gingen horen, mensen werden bevrijdt.

Ik heb ooit een keer in de LEG in Aalsmeer een meisje haar arm zien genezen: je ZAG gewoon LETTERLIJK dat haar arm verandere

zoekt en gij zult vinden!

Hand 5,16
En ook de menigte uit de steden rondom Jeruzalem stroomde toe en bracht zieken en door onreine geesten gekwelden mede. En zij werden allen genezen.

Hand 8,7
Want van velen, die onreine geesten hadden, gingen deze onder luid geroep uit en vele verlamden en kreupelen werden genezen;

Hand 28,9
En toen dit geschied was, kwamen ook de anderen op het eiland, die ziekten hadden, en werden genezen;

1 Petr 2,24
die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen.
Aanbid Hem in eenheid!

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 27 nov 2007 14:30

wil je mij dan die linken sturen zodat ik het ook kan lezen, want ik kan die verhalen nl. niet vinden, misschien zoek ik wel verkeerd... :(

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 27 nov 2007 14:36

van dezelfde site:

Effectieve propaganda
In een ander artikel (nieuwsbrief nr. 11) heb ik zorgvuldig onderbouwd dat er ook in pinkster en charismatische kringen slechts zelden iemand geneest.
Die enkele genezing wordt vervolgens publicitair volledig uitgebuit. Telkens wordt er gewezen op die enkele genezing. Dat er tegenover die ene genezing zeer veel mensen staan die niet genezen worden wordt simpelweg verzwegen. Mensen als Jan Zijlstra geven het publiek zo de indruk dat bij hem de meeste mensen genezen. Dat versterkt hij ook nog door te beweren dat het Gods bedoeling is om iedere zieke te genezen. "Ga tot Jezus, ga naar het wonder" staat op zijn website. Dit komt simpelweg neer op misleiding. Er wordt bewust een zeer vertekend beeld van de werkelijkheid gegeven. Het is geen eerlijke verlichting, het is niet anders dan propaganda. Men maakt ook gebruik van het psychologische feit dat een enkele genezing meer indruk maakt dan duizend mensen die niet genezen. Er wordt wel een dankdienst georganiseerd voor Janneke Vlot maar geen dienst voor Leonie. (Zie de Video van Netwerk, hierboven)
En als er genezingen voorkomen dat gaat het zo goed als altijd niet om organische ziekten maar om funktionele ziekten. Er is wel een storing in de funktie maar in het orgaan ziet men geen oorzaak. En om ziekten door de medische wetenschap nog niet geheel begrepen worden. Of ziekten waarvan bekend is dat er een behoorlijke psychische invloed bij kan spelen. Ik heb tot nu toe geen getuigenissen gehoord van genezingen van mensen met bv. een dwarsleasie (zoals Joni Aereckson heeft), blindgeborenen, mensen met suikerziekte, kinderen of volwassenen met het downsyndroom. (Naast de gevallen die in de pers zijn gekomen heb ik zojuist de getuigenissen op de site van Zijlstra doorgenomen.)

Zelf heb ik die uitzending van Netwerk ook gezien met mijn dochter, die hoefde daar voorlopig niet naar toe zei ze...

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 14:38

bij sommige dingen ben ik geweest dus dat heb ik met eigen ogen gezien en ik weet niet eens of daar wel een link van is.

Ik neem aan dat op www.levensstroom.nl wel genoeg getuigenissen te vinden zijn, aangezien daar ELKE keer dat er een genezingsdienst is (volgens mij) iedereen geneest...dit weet ik niet zeker, maar wel heel veel in ieder geval.

op extremeprophetic ( ik geloof: www.extremeprophetic.com) staat ongelooglijk veel, filmpjes, onderwijs zoek maar even rustig rond want er is echt heel veel.

Maar wat nog beter is: kom zelf gewoon een keer kijken....er is toevallig van 7 t/m 9 december een conferentie van TRIN die heet: Wonderen en Tekenen: Bewijs van Gods liefde! kom gewoon kijken het is gratis! --->www.trin.nl en dan evenementen en dan conferenties dan vind je hem vanzelf!

op http://heaven-on-earth.hyves.nl staat een filmpje van TRIN in india...op youtube kun je zoeken onder trintv!

veel kijk en lees plezier en er is nog 100x zoveel dat weet ik zeker :D
Aanbid Hem in eenheid!

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 27 nov 2007 14:41

Het volgende citaat van dr. A.A. Teeuw uit het RD is me uit het hart gegrepen:

Ik ontken niet dat God wonderen kan doen en doet. Ik geloof eveneens in de kracht van het gebed. Maar misschien werkt de Heere op een andere wijze dan tot dusver wordt voorgesteld. Ik denk bijvoorbeeld aan Joni Eareckson. Deze vrouw is volledig verlamd als gevolg van een dwarslaesie. In een van haar boeken, ”De tranen van God”, schrijft ze over de genade die God haar heeft gegeven, ondanks haar rolstoel en handicap. Zij laat iets zien van wat navolging en kruisdragen betekent. Juist in deze menselijke zwakheid komt de kracht van het Evangelie openbaar. Dat is het grootste wonder.

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 27 nov 2007 14:44

kan geen filmpje kijken, ben geen member en ik weet niet of ik dat wel wil worden...

Terug naar “Archief”