En bovendien.. hoe meer ongelovige mensen wel christelijke vrienden hebben, hoe meer zij dus ook met het geloof in aanraking komen! Ze kunnen er alleen maar beter op worden dus

Moderator: Moderafo's
Cisca schreef:zahra schreef:Cisca schreef:Zahra, iets minder fel kan ook!
ben ik fel....hmmm dat vind ik juist van jou dat je vaak fel reageert![]()
het kan soms best dat ik fel ben, maar ik erger me aan eigenwijze mensen die alles maar beter denken te weten![]()
alhoewel is zelf ook vaak zo'n eigenwijze betweter ben
Het is nooit onmogelijk dat een ander iets beter weet dan jezelf
australiafreak schreef:maar gurkie, ik vraag me af of dat laatste wat jij zegt mogelijk is...
wat nou als je zo wijs en liefdevol met een ongelovige om gaat, dat hij zijn ogen (en hart) open zet voor het evangelie...
Dan lijkt het probleem opgelost, maar dat is het dan toch nog steeds niet. Want de praktijk van zijn leven en de praktijk van het leven van een gelovige, die haar leven als zodanig al haar hele leven heeft ingevuld lijken dan niet eens op elkaar.
En wat nou als hij dat probleem niet ziet en zij wel? Is het dan liefdeloos om toch niet voor die relatie te gaan met als risico dat er niemand anders is die hem bij de hand neemt mee naar de troon van God? Of is het dan wijs om dit juk niet aan te gaan en dus te kiezen voor je eigen relatie met God en ergens ook gehoorzaam te zijn aan wat God in zijn woord beveelt? Ik vind het een dilemma...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten