Prostitutie; Dankbaar maatschappelijk werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 jun 2007 20:03

Smurffie schreef:
Jantjes schreef:Flirten of sjansen zoals de topicstarter in haar verhaal te kennen geeft in haar ‘mysterieuze ontmoeting’ is een vorm van hoererij en wordt op Bijbelse gronden afgewezen.

1Co 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

Wat heeft mijn lichaam ermee te maken dan? In welk opzich hoererij? Je hebt wel een partij zwarte humor, dat moet ik je nageven.

SV.
Jes 57:3 Doch nadert gijlieden hier toe, gij kinderen der guichelares! gij overspelig zaad, en gij, die hoererij bedrijft! Jes 57:4 Over wien maakt gij u lustig, over wien spert gij den mond wijd open en steekt de tong lang uit? Zijt gij niet kinderen der overtreding, een zaad der valsheid?

Het boek.
3Maar u: Kom hier, heksenzonen, kinderen van echtbrekers en overspelige vrouwen!
4Wie bespot u? Tegen wie trekt u gezichten en steekt u de tong uit? Kinderen van zondaars en leugenaars!

Jij zocht oog contact met iemand die je niet kon en dat heeft alles met je lichaam c.q. hoererij te maken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jun 2007 20:10

Jantjes schreef:
Smurffie schreef:
Jantjes schreef:Flirten of sjansen zoals de topicstarter in haar verhaal te kennen geeft in haar ‘mysterieuze ontmoeting’ is een vorm van hoererij en wordt op Bijbelse gronden afgewezen.

1Co 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

Wat heeft mijn lichaam ermee te maken dan? In welk opzich hoererij? Je hebt wel een partij zwarte humor, dat moet ik je nageven.

SV.
Jes 57:3 Doch nadert gijlieden hier toe, gij kinderen der guichelares! gij overspelig zaad, en gij, die hoererij bedrijft! Jes 57:4 Over wien maakt gij u lustig, over wien spert gij den mond wijd open en steekt de tong lang uit? Zijt gij niet kinderen der overtreding, een zaad der valsheid?

Het boek.
3Maar u: Kom hier, heksenzonen, kinderen van echtbrekers en overspelige vrouwen!
4Wie bespot u? Tegen wie trekt u gezichten en steekt u de tong uit? Kinderen van zondaars en leugenaars!

Jij zocht oog contact met iemand die je niet kon en dat heeft alles met je lichaam c.q. hoererij te maken.

Ik glimlachtte vriendelijk ja. Sowieso in eerste instantie. Als ik tegenover iemand op een bankje zak in de trein, begroet ik diegene vriendelijk. Hoe doe jij dat? Blik op oneindig? Oogkleppen op?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jun 2007 20:11

Het boek.

Ik ben überhaupt niet overspelig want ik ben vrijgezel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 20:25

Jantjes, thanks for making my day! :schaterlach:

Overigens begrijp ik dat jij een voorstander van gezichtsbedekking à la Taliban voor vrouwen bent? Of is devoot de ogen neerslaan en oogcontact met mannen vermijden zoals een vrome moslima dat doet al voldoende?

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 jun 2007 20:37

Aragorn schreef:Jantjes, thanks for making my day! :schaterlach:

Overigens begrijp ik dat jij een voorstander van gezichtsbedekking à la Taliban voor vrouwen bent? Of is devoot de ogen neerslaan en oogcontact met mannen vermijden zoals een vrome moslima dat doet al voldoende?

Wij kunnen er een goed en Bijbels voorbeeld aannemen van die moslims.

Eze 16:29-35 Maar gij hebt uw hoererij vermenigvuldigd in het land van (….) (Nederland); en daarmede ook zijt gij niet verzadigd geworden. Hoe zwak is uw hart (spreekt de Heere HEERE) als gij al deze dingen doet, zijnde het werk van een heersende hoerachtige vrouw!
31 Als gij uw verwelfsel bouwt aan het hoofd van iederen weg, en uw hoge plaats maakt in elke straat, en niet zijt geweest als een hoer, het hoerenloon beschimpende.
32 O, die overspelige vrouw, zij neemt in plaats van haar man de vreemden aan.
33 Men geeft loon aan alle hoeren; maar gij geeft uw loon aan al uw boelen, en gij beschenkt ze, opdat zij tot u van rondom zouden ingaan om uw hoererijen.
34 Zo geschiedt met u in uw hoererijen het tegendeel van de vrouwen, dewijl men u niet naloopt, om te hoereren; want als gij hoerenloon geeft, en het hoerenloon u niet gegeven wordt; zo zijt gij tot een tegendeel geworden.
35 Daarom, o hoer, hoor des HEEREN woord.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 20:45

Leuk dat je laat zien dat je kunt googelen op 'hoer' en 'statenvertaling'. Kun je ook uitleggen wat de relevantie ervan is voor deze casus en wat Smurffie een hoer maakt?

Wbt die Taliban, daar moeten we helemaal geen voorbeeld aan nemen want dat is laffe hypocrisie waarbij de vrouw impliciet schuldig wordt gesteld aan de zwakheden van de man.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 02 jun 2007 20:47

Jantjes schreef:Die verstandelijke gehandicapte heeft Gerdien B op een onjuiste wijze in dit topic ter sprake gebracht om een hoer in te roepen om vervolgens hoererij te bestrijden.
Nou vraag ik wie er dan verstandelijk niet goed is?
Vuur bestrijden doe je niet om er brandstof op de gooien.

Zo jij durft, ik kan je verzekeren dat het verstand van Gerdien prima in orde is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jun 2007 20:48

Jantjes schreef:
Aragorn schreef:Jantjes, thanks for making my day! :schaterlach:

Wij kunnen er een goed en Bijbels voorbeeld aannemen van die moslims.

Eze 16:29-35 Maar gij hebt uw hoererij vermenigvuldigd in het land van (….) (Nederland); en daarmede ook zijt gij niet verzadigd geworden. Hoe zwak is uw hart (spreekt de Heere HEERE) als gij al deze dingen doet, zijnde het werk van een heersende hoerachtige vrouw!
31 Als gij uw verwelfsel bouwt aan het hoofd van iederen weg, en uw hoge plaats maakt in elke straat, en niet zijt geweest als een hoer, het hoerenloon beschimpende.
32 O, die overspelige vrouw, zij neemt in plaats van haar man de vreemden aan.
33 Men geeft loon aan alle hoeren; maar gij geeft uw loon aan al uw boelen, en gij beschenkt ze, opdat zij tot u van rondom zouden ingaan om uw hoererijen.
34 Zo geschiedt met u in uw hoererijen het tegendeel van de vrouwen, dewijl men u niet naloopt, om te hoereren; want als gij hoerenloon geeft, en het hoerenloon u niet gegeven wordt; zo zijt gij tot een tegendeel geworden.
35 Daarom, o hoer, hoor des HEEREN woord.

Deze tekst maakt mij nog steeds geen hoer. Kun je dingen ook bijbels onderbouwen in eigen woorden i.p.v. alleen met teksten?

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 jun 2007 20:53

Aragorn schreef:Leuk dat je laat zien dat je kunt googelen op 'hoer' en 'statenvertaling'. Kun je ook uitleggen wat de relevantie ervan is voor deze casus en wat Smurffie een hoer maakt?

Wbt die Taliban, daar moeten we helemaal geen voorbeeld aan nemen want dat is laffe hypocrisie waarbij de vrouw impliciet schuldig wordt gesteld aan de zwakheden van de man.

Lu 14:34-35 Het zout is goed; maar indien het zout smakeloos geworden is, waarmede zal het smakelijk gemaakt worden? Het is noch tot het land, noch tot den mesthoop bekwaam; men werpt het weg. Wie oren heeft, om te horen, die hore.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 20:59

Die oren heb jij duidelijk niet ontvangen dus, want gij verstaat geen bal van wat gij leest.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 02 jun 2007 21:14

Jantjes schreef:Wie oren heeft, om te horen, die hore.

Ik vroeg je eerder vanavond nog iets, ja.

Othello schreef:
Jantjes schreef:Een vrouw is dusdanig geschapen dat zij seksuele verlangens van een man van zich kan afhouden, ook al zij het verstandelijk gehandicapten.

Asjemenou. Dat moet je toch eens even uitleggen, Jantjes.

Othello schreef:Flirten of sjansen = hoererij? En dat probeer je met de aangehaalde tekst te staven? Dat noem ik nog eens een staaltje van moralistische inlegkunde, zeg! Tell me, Jantjes, hedde gij 'ne relasie? En hoe doede ge da dan zonder zo nu en dan eens naar uw schoone te lonken of te knipogen? Wan'da's hoererij, zulle!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 jun 2007 21:19

Smurffie schreef:
Deze tekst maakt mij nog steeds geen hoer. Kun je dingen ook bijbels onderbouwen in eigen woorden i.p.v. alleen met teksten?

Ik heb jou geen hoer genoemd, dat jij en andere het zo lezen zij zo.
Ik heb het lonken wat je deed in jou ‘mysterieuze ontmoeting’ een vorm van hoererij genoemd.
De straf die Jesaja uitspreekt ging daar ook over:
Jes 3:16 Daarna zal Hij de verwaande Joodse (Nederlandse) vrouwen berechten. Zij schrijden door de straten met hun neus in de lucht en met rinkelende ringen om hun enkels. Begerig lonken zij naar de mannen.
In zekere zin een vorm van hoererij.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 02 jun 2007 21:21

Excuses zouden je netjes staan, Jantjes.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 02 jun 2007 22:07

Volgens mij had Smurffie het over glimlachen in haar blog, onder 'begerig lonken' versta ik toch iets heel anders. Misschien moet je eerst eens nadenken wat 'begerig lonken' is, i.p.v. direct te roepen dat de houding van moslima's het voorbeeld voor de vrouw is. Zie je het voor je? Half Nederland naar beneden kijkend? Misschien een idee om zelf naar de grond te kijken als je niet tegen aardige vrouwen kunt met humor. :|

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 22:15

Jantjes schreef:Smurffie schreef:

Ik heb jou geen hoer genoemd, dat jij en andere het zo lezen zij zo.
Ik heb het lonken wat je deed in jou ‘mysterieuze ontmoeting’ een vorm van hoererij genoemd.

Ah, dus als iemand voor geld met anderen naar bed gaat is dat een vorm van hoererij, maar dat betekent niet automatisch dat ze een hoer is? :schaterlach:

Terug naar “Archief”