belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 17 apr 2007 21:58

Jo'tje schreef:
meschianza schreef:Zaterdag was ik op bezoek bij mn opa en oma. Mn opa heeft zn doodvonnis gekregen in de vorm van bloedkanker. Er zat meer familie en iedereen sprak met elkaar. Een een paar keer zag ik mijn opa en oma elkaar aankijken, heel lang. Met een blik van verdriet, berusting, blijdschap en heel veel liefde. Zonder woorden communiceerden ze met elkaar. Ik weet al lang dat zij heel veel van elkaar houden na al die jaren nog steeds. DAt ze dat duidelijk laten merken aan elkaar. En dat ze vooral samen de liefde delen voor God hun Vader. Niet alleen tijdens gesprekken maar in heel hun levenswijze getuigen ze daarvan.

Ik zie nog steeds die blik in hun ogen voor me en denk er steeds aan. Ik realiseerde me dat zo'n relatie de enige relatie is die ik zou willen. Samen Gods plan zoeken en Zijn weg volgen al valt dat niet altijd mee. Elkaar zo respecteren en leven als geliefden. En elkaar pas loslaten wanneer de dood komt in het geloof dat het maar tijdelijk is. Zo'n relatie en anders liever niet.

Er wordt een beetje overheen gekletst nu, maar dit is wel een hele mooie en nuttige bijdrage denk ik.

:jaknikken: !! Je zou soms bijna vergeten dat het zo ook nog kan. :wink:
Zó, en anders maar niet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 apr 2007 13:41

Het belangrijkste in een relatie... elke dag verliefder worden!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 apr 2007 13:57

Is dat het belangrijkste? Dus als je niet verliefd(er) bent, dan is er iets heel erg mis volgens jou?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 apr 2007 14:06

AikonGirl schreef:Is dat het belangrijkste? Dus als je niet verliefd(er) bent, dan is er iets heel erg mis volgens jou?

Hm. Nee, vast niet :D

Merk gewoon aan mezelf dat ik elke dag verliefder word!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 apr 2007 14:23

Dat is fijn. :)

Ik ben niet altijd even verliefd op mijn vent. Soms heel erg, soms niet.
Vind dat dus zelf zeker niet het belangrijkste.

Maar wat ik dan wel het belangrijkste vindt, weet ik ook zo even niet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 apr 2007 14:27

AikonGirl schreef:Dat is fijn. :)

Ik ben niet altijd even verliefd op mijn vent. Soms heel erg, soms niet.
Vind dat dus zelf zeker niet het belangrijkste.

Maar wat ik dan wel het belangrijkste vindt, weet ik ook zo even niet.

Hm. Lol, dat is ook belangrijk! Gisteren zei mijn man nog nadat we krom lagen van het lachen: "wat hebben we toch een leuk huwelijk!"

:D

Ik denk dat er zo veel allerbelangrijkste dingen in een relatie zijn! Misschien kunnen we al die dingen samenvatten in 1 woord ofzo.

Liefde :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 apr 2007 22:38

Wij zijn nu al bijna 12 jaar getrouwd en nog steeds ben ik elke dag heel blij als hij uit zijn werk thuis komt, of zomaar tussendoor even langs huis komt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 apr 2007 22:51

Ik ben wel blij als ik m'n mannetje na 't werk weer zie, maar verliefd zal ik dat niet meer noemen. 't Ligt maar aan je definitie he ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 apr 2007 08:21

Nou, wij zijn verliefder dan ooit hoor! Mensen hebben altijd tegen ons gezegd, dat die verliefdheid wel over zou gaan, maar we merken er niets van. Nog steeds hetzelfde gevoel. We zijn nog niks veranderd :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 apr 2007 11:16

Dus jij bent elke dag zenuwachtig omdat je elkaar 's avonds weer gaat zien? Lijkt me toch niet praktisch.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 apr 2007 11:37

Dat kan ik soms echt nog wel is hebben.
Maar gelukkig niet elke keer. Dan zou ik onderhand gek van mezelf worden geloof ik :roll:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2007 15:18

Is zenuwachtigheid en verliefdheid bij jullie hetzelfde? Dan heb ik wel medelijden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 apr 2007 15:31

Ik was idd wel is zenuwachtig in die tijd. Zeker als we na een tijdje elkaar eindelijk weer konden zien en de eerste keer bij elkaar thuis enzo. Misschien is het verschil ook of alles nieuw is voor je of dat je al vaker verkering hebt gehad.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

André

Berichtdoor André » 21 apr 2007 15:56

Marnix schreef:Is zenuwachtigheid en verliefdheid bij jullie hetzelfde? Dan heb ik wel medelijden.
:mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2007 15:59

Gerdien B. schreef:Ik was idd wel is zenuwachtig in die tijd. Zeker als we na een tijdje elkaar eindelijk weer konden zien en de eerste keer bij elkaar thuis enzo. Misschien is het verschil ook of alles nieuw is voor je of dat je al vaker verkering hebt gehad.

Dat zal waarschijnlijk het verschil maken ja. Ik kan ondertussen namelijk prima verliefd zijn zonder zenuwachtigheid.

Terug naar “Archief”