De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 apr 2007 17:22

Ik heb ook last van stemmingswisselingen, maar die kan ik ook geërfd hebben daar mijn moeder en mijn oma (van generatie op generatie) er ook last van hebben gehad. Mijn moeder trouwens nog steeds. Om dat verband uit te sluiten kan ik overgaan op de iets lichtere pil maar ik probeer eerst nog wat anders...

Ik ben de laatste tijd ZOOOO moe.... misschien heb ik bloedarmoede of iets anders, waar ik dus ook chagarijnig van kan worden (ik ben snel moe dus ook wat aangebrander) en dat wil ik eerst uitsluiten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 apr 2007 17:31

daatje schreef:1. verminderd de kans op eierstokkanker (ook wel silent killer genoemd), omdat je geen eisprong hebt bij het gebruik van de pil. Bij een eisprong gaat er telkens een beetje weefsel stuk, waardoor er weer nieuw weefsel aangemaakt wordt, daarbij is er een kans (welliswaar klein) dat er kankercellen gevormd worden
2. Minder kans op endometriose (aandoening van de baarmoederwand)

dus zal er over 20 jaar meer kankercellen aangemaakt worden bij reformatorische mensen??

k neem aan dat die over het algemeen geen pil gebruiken (hoezow... clisjee? :oops: )

k vin et een betje onzin als ik eerlijk ben!! :oops:

de andere twee zal wel, maar jah, een paracetamolletje, of iets zwaarders helpt vaak ook een hele boel, en voorkmt ook zware menstruatie!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 apr 2007 17:42

En waarom zou dat onzin zijn? Het klinkt behoorlijk logisch vind ik..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 apr 2007 17:56

Het nadeel is dat je meer kans op trombose hebt. Daarom mag een vriendin van me nooit meer de pil slikken :-S

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 apr 2007 18:11

Aragorn schreef:En waarom zou dat onzin zijn? Het klinkt behoorlijk logisch vind ik..

het klinkt zeker erg logisch, dat ben ik met je eens,

mijn vraag blijft bij de pil en andere medicijnen, daar zit genoeg rotzooi en wat wel andere dingen veroorzaakt.

dat denk ik hoor....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 apr 2007 18:18

Ach, iedereen kan wat denken, maar met loze speculaties schieten we natuurlijk weinig op.

Maar dat alles wel op de eoa manier consequenties heeft is waar ja.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 apr 2007 19:17

paprikameisje2 schreef:k neem aan dat die over het algemeen geen pil gebruiken (hoezow... clisjee? :oops: )

de andere twee zal wel, maar jah, een paracetamolletje, of iets zwaarders helpt vaak ook een hele boel, en voorkmt ook zware menstruatie!!

Welja. Heb je zelf wel eens jaren lang iedere maand 3 of 4 dagen op paracetamol 'of iets zwaarders' geleefd? Niks waard, hartstikke gaar? Of zodra je thuis komt eerst 2 uur op de bank voor je weer iets kunt doen?
Klinkt misschien overdreven dit, maar niets is voor veel meiden minder waar. Bij veel meiden gaat het 'gewoon' goed, maar ik ken er ook zat waarbij het niet zo is.
En het is verschrikkelijk vervelend als iemand het dan als onzin bestempelt. Dat is namelijk wel het laatste waar je op dan op zit te wachten. En dat paracetamol zware menstruatie voorkomt is onzin. Ook aleve feminax (die speciaal tegen menstruatiepijn is) doet daar niks aan.
Dus sta niet te snel met je oordeel klaar. Die 3 of 4 dagen per maand daar kun je de rest van de maand weer tegenop zien. Om het dan nog maar niet over onregelmatigheid te hebben, want dan valt er totaal niks in te plannen.
pobody's nerfect

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 apr 2007 19:28

Jo'tje schreef:
paprikameisje2 schreef:k neem aan dat die over het algemeen geen pil gebruiken (hoezow... clisjee? :oops: )

Welja. Heb je zelf wel eens jaren lang iedere maand 3 of 4 dagen op paracetamol 'of iets zwaarders' geleefd? Niks waard, hartstikke gaar? Of zodra je thuis komt eerst 2 uur op de bank voor je weer iets kunt doen?
Klinkt misschien overdreven dit, maar niets is voor veel meiden minder waar. Bij veel meiden gaat het 'gewoon' goed, maar ik ken er ook zat waarbij het niet zo is.
En het is verschrikkelijk vervelend als iemand het dan als onzin bestempelt. Dat is namelijk wel het laatste waar je op dan op zit te wachten. En dat paracetamol zware menstruatie voorkomt is onzin. Ook aleve feminax (die speciaal tegen menstruatiepijn is) doet daar niks aan.
Dus sta niet te snel met je oordeel klaar. Die 3 of 4 dagen per maand daar kun je de rest van de maand weer tegenop zien. Om het dan nog maar niet over onregelmatigheid te hebben, want dan valt er totaal niks in te plannen.

jahoor.... bij mij komt het er ook nog bij dat mijn keel altijd begint op te spelen plus migraine.... dus jah... genoeg ervaring wat dat betreft met zware paracetamol of ibrubofen of hoe die paarse dingen ook heten...

k post niet mijn hele mensturatie leven hier.. maar als je wil weten hoe onregelmatig ik ben... wil ik jdat dat wel ff pbén....

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 02 apr 2007 22:36

Als je zelf een rotmenstruatie heb, waarom praat je dan opeens luchtig over 'paracetamolletje'. Dan moet je dat niet doen, je lokt daarmee een verontwaardigde reactie uit, en terecht.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2007 05:58

marina87 schreef:Als je zelf een rotmenstruatie heb, waarom praat je dan opeens luchtig over 'paracetamolletje'. Dan moet je dat niet doen, je lokt daarmee een verontwaardigde reactie uit, en terecht.

nou jah, dat is gewoon de situatie bij mij!! en als ik om de twee uur een paracetamolletje slik is het gewoon te houden.

Ik denk dat hier ook een stuk acceptatie zit en de pijngrens zal hier ook wel verschillen per persoon.

Ik vind het bij mij absoluut niet erg genoeg om daarvoor aan de pil te gaan...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 apr 2007 14:21

Ach, het lijkt me ongezonder om 3 dagen per maand op paracetamol te leven dan om aan de pil te gaan. Want ja, als ik die dagen op paracetamol leefde ging er weinig ander eten naar binnen, daar zat ik dan echt niet meer op te wachten. En natuurlijk heb ik het allemaal wel overleefd, en zou het allemaal vast nog wel vol te houden zijn, maar de voordelen van de pil wegen daar echt niet tegen op.

En als je zelf weet wat het is, breng dan de volgende keer wat meer nuance aan in je post. En gooi het niet zomaar loos op een pijngrens waar je niets vanaf weet bij anderen.
pobody's nerfect

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 03 apr 2007 14:36

paprikameisje2 schreef:
marina87 schreef:Als je zelf een rotmenstruatie heb, waarom praat je dan opeens luchtig over 'paracetamolletje'. Dan moet je dat niet doen, je lokt daarmee een verontwaardigde reactie uit, en terecht.

nou jah, dat is gewoon de situatie bij mij!! en als ik om de twee uur een paracetamolletje slik is het gewoon te houden.

Ik denk dat hier ook een stuk acceptatie zit en de pijngrens zal hier ook wel verschillen per persoon.

Ik vind het bij mij absoluut niet erg genoeg om daarvoor aan de pil te gaan...

Hah, een menstruatie van 9-11 dagen met 3 dagen in bed van de pijn en flauwvallen, dat kan ik idd niet accepteren. Lang leve de pil! :)

(Nooit meer in bed, de pijn is te dragen en binnen 5-7 dagen ben ik er vanaf) Daar kan geen paracetamolletje tegenop. 8)

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 03 apr 2007 14:52

@ paprikameisje --> het is maar goed dat je er bij zet dat jij daarvoor niet aan de pil zou gaan. Dat is dus een afweging die ieder voor zich zelf maakt!
Daarnaast heeft het volgens mij weinig met acceptatie te maken. Je kan wel accepteren dat je pijn hebt, maar daar gaat de pijn niet mee weg!
Volgens mij mag je dankbaar in je handjes knijpen dat bij jou paracetamollen wel gewoon helpen!

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 03 apr 2007 16:12

paprikameisje2 schreef:
daatje schreef:1. verminderd de kans op eierstokkanker (ook wel silent killer genoemd), omdat je geen eisprong hebt bij het gebruik van de pil. Bij een eisprong gaat er telkens een beetje weefsel stuk, waardoor er weer nieuw weefsel aangemaakt wordt, daarbij is er een kans (welliswaar klein) dat er kankercellen gevormd worden
2. Minder kans op endometriose (aandoening van de baarmoederwand)

dus zal er over 20 jaar meer kankercellen aangemaakt worden bij reformatorische mensen??

k neem aan dat die over het algemeen geen pil gebruiken (hoezow... clisjee? :oops: )

Ik heb niet zo'n last van menstruatie als de meiden hierboven, maar wel dusdanig dat paracetamol echt niet gaat helpen, ik moet minstens aan de ibuprofen, wil ik iets aan pijnbestrijding doen. Desondanks heb ik niet noemenswaardig veel last van mijn menstruatie. Dus ik weet niet wat die meiden allemaal doormaken, een pretje zal het niet zijn.

Dus, alsjeblieft, als je niet weet wat het is, ga het dan ook niet baggetaliseren, wat dat vind ík dan weer onzin! Wees blij dat je een normale menstruatie hebt dan.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 apr 2007 06:11

-petje af- schreef:@ paprikameisje --> het is maar goed dat je er bij zet dat jij daarvoor niet aan de pil zou gaan. Dat is dus een afweging die ieder voor zich zelf maakt!
Daarnaast heeft het volgens mij weinig met acceptatie te maken. Je kan wel accepteren dat je pijn hebt, maar daar gaat de pijn niet mee weg!
Volgens mij mag je dankbaar in je handjes knijpen dat bij jou paracetamollen wel gewoon helpen!

het is absoluut eena fweging wat je gaat doen. En jah, bij mij is de pijn dragelijk als ik een paracetamol neem, maar het is prettiger als ik een ubrifen neem of hoe zo ding heet.

Ik hou gewoon niet van zooi als medicijnen in mijn lijf en zal ook altijd dus op het randje gaan zitten van pijnbestrijding enzo.

Ik respecteer het ook van iedereen die wel de pil gebruikt omdat de menstruatie zo hevig is en zo onrgelmatig.
Aan de andere kant komt het bij mij wel eens over, dat het ook wel eens als goed excus wordt gebruikt om de pil te mogen gebruiken.

Met de laatste regel bedoel ik dus niet de mensen die een zware mensturatie hebben, begrijp mij goed!!

Terug naar “Archief”