Lalage schreef:Nou, dan begrijp je toch ook wel dat niet iedereen naar kinderen verlangt?
kan ik me wel voorstellen hoor dat niet iedereen aan kinderen moet denken!!
Moderator: Moderafo's
jamillah schreef:Memmem schreef:Ook gaan ze niet naar de peuterspeelzaal. Op die leeftijd is contact met leeftijdgenootjes helemaal nog niet zo belangrijk. Samen spelen komt meestal pas als ze 5 jaar zijn. Verder zijn de peuterspeelzalen er gekomen om kinderen met een achterstand (o.a. van ouders die niet uit nederland komen en nederlands praten) voorschools op het niveau te brengen van de gemiddelde nederlandse leerling. Als iedereen de kinderen daarheen brengt blijven deze kinderen een achterstand houden.
Ik ben het met veel dingen met je eens, wbt kinderopvang etc. Maar op dit punt moet ik toch even het volgende kwijt. Contact met leeftijdsgenootjes niet belangrijk zeg je. Mijn zoontje van 20 maanden speelt echt SAMEN met zijn neefje van 4 maanden ouder. Ze zien elkaar regelmatig. Ze leren samen te spelen èn delen. (met moeite.. maar het gaat..)
Pas samen spelen als ze 5 zijn, hoe kom je daaraan? Ik heb 3 jaar een peuterspeelzaal gehad en de kids van 2.5 tot 4 speelden wel degelijk samen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Lalage schreef:Nou, dan begrijp je toch ook wel dat niet iedereen naar kinderen verlangt?
rosalie83 schreef:sela schreef:maar je schreeuwt wel een beetje..
het kan toch bestaan dat mensen die ervaring hebben over bepaalde dingen anders denken dan jij?
Ja, natuurlijk kan dat bestaan! Maar ik probeer altijd iedereen wel in zijn/haar waarde te laten! Dat moet ik bij anderen, maar dat moeten anderen toch bij mij?
By the way: die reactie van Rosekapje is niet voor niets weggehaald door de mods!
sela schreef:dan alweer wat vragen..
[trouwens, klinkt goed hoor, dat zoveel moeders met plezier thuiszitten. als je nu eenmaal in een situatie bent, dan is het ook weer een levenskunst daar iets gaafs van te maken.]
maar goed, toch nog wat vragen:
- in hoeverre is het een gemis, dat het tijdelijk niet mogelijk is om verder te gaan met je werk van daarvoor?
- komt van uitstel afstel?
- voelt het [thuiszit]moederschap als 100% vervanging?
- voel je je weleens in de rol van moeder gedrukt. dat het vanwege onze sociale omgeving op deze wijze van ons verwacht wordt?
rosekapje schreef:Dank je ik krijg bijna spijt dat ik je een pb gestuurd heb![]()
en idd mijn ervaring zegt vaak wat anders dan dat jij bv typt
tuurlijk moet iedereeen iedereen in de waarde laten, maar eerlijk gezegd is dat best weleens ontzettend moeilijk. Helemaal als het over punten gaan die je aan het hart gaan. Die opmerking was in de gelddiscussie gemaakt en ik weet uit ervaring dat een kindje niet veel hoeft te kosten en anders wat dan nog de kosten wegen niet op voor wat je ervoor terugkrijgt. (in mijn ogen dan).
-Nee totaal niet. Ik voel het eerder andersom. Werk je niet meer?? Ow??
Ik krijg een beetje het gevoel dat het een falen is als je thuis blijft bij je kinderen. Alleen om dat je een carriére laat schieten. We zijn nog jong, 25 as vrijdag, mijn tijd komt nog wel b.l.e.w.
Smurffie schreef:-Nee totaal niet. Ik voel het eerder andersom. Werk je niet meer?? Ow??
Ik krijg een beetje het gevoel dat het een falen is als je thuis blijft bij je kinderen. Alleen om dat je een carriére laat schieten. We zijn nog jong, 25 as vrijdag, mijn tijd komt nog wel b.l.e.w.
![]()
Lekker voor de kids zorgen zusch! Tante Ekkeke past af en toe op, kun jij computeren
jamillah schreef:Gelukkig hebben we de kinderbijslag nog... Nee, maar daar voed je een kind mee op.
Haai schreef:jamillah schreef:Gelukkig hebben we de kinderbijslag nog... Nee, maar daar voed je een kind mee op.
Dat 'kindgebonden budget' waar SGP en CU voor pleiten is nog zo'n slecht idee niet denk ik....
http://www.sgp.nl/Page/nctrue/sp685/let ... index.html
www.sgp.nl schreef:Het goede dat ze in die prille jaren van hun ouders meekrijgen, is iets waar ze hun hele verdere leven wat aan hebben.
www.sgp.nl schreef:Wat ze daarentegen onthouden wordt aan warmte en geborgenheid, is iets wat ze eveneens altijd met zich meedragen, maar dan als een pijnlijk gemis.
www.sgp.nl schreef:Onderzoek wijst het trouwens ook uit: de klassieke taakverdeling tussen man en vrouw werkt positief uit op het welbevinden van alle gezinsleden.
www.sgp.nl schreef:Wat ze daarentegen onthouden wordt aan warmte en geborgenheid, is iets wat ze eveneens altijd met zich meedragen, maar dan als een pijnlijk gemis.
http://www.christenunie.nl/nl/k/7101/news/view/42870/48480/Geen-ophokplicht-voor-kinderen.htmlVVD-aanvoerder Van Aartsen pleit voor een nieuwe ophokplicht, nu niet voor kippen maar voor kinderen. Het is niet het gevaar van de vogelpest dat hem daartoe dringt, maar dat van niet-werkende moeders.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten