Ex krijgt relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 jun 2007 20:01

Aragorn schreef:
Markie schreef:
Aragorn schreef:Hoezo ervaring? Hoe weet je dat als jij meent werkelijk van iemand gehouden te hebben en vervolgens een jaar niet meer aan relaties moet denken dat automatisch ook voor alle anderen in zo'n situatie geldt?

Alsof iemand die een bepaalde situatie een keer heeft meegemaakt er gelijk alles vanaf weet en anderen dat ook altijd zo ervaren..

Wat bedoel je met hoezo ervaring? Ik plaats hier gewoon mijn ervaring. Waarvoor dat 'hoezo' snap ik niet helemaal maar zal wel aan mij liggen ;)

Je plaatst niet alleen je ervaring, je doet aan de hand daarvan ook uitspraken over situaties die niet de jouwe zijn. Vandaar 'hoezo ervaring', omdat jouw ervaring niet die van een ander is.

Dat ik 'meen' van iemand gehouden te hebben kan ikzelf beter beoordelen dan jij lijkt me trouwens. Of kun jij alleen van iemand houden denk je?

Natuurlijk niet, en omdat ik dat niet van jou kan beoordelen doe ik er dus ook geen uitspraak over. Vandaar dat dat ik zei dat je 'meent van iemand gehouden te hebben'. Of het ook echt zo is, daar weet ik namelijk niets van.

Ik denk zeker niet dat mijn situatie voor iedereen geldt, maar ik zei al dat ik veel dingen die Dippie voelt herken. Goed lezen blijkt toch best moeilijk te zijn, ook voor jou.

Zoals ik hierboven al zei wist je wel meer te melden dan alleen het feit dat je er dingen in herkent.

Leer dat eerst eens voor je een reactie als bovenstaande neerzet.

Ah, toch fijn dat je je post weer geheel in Markiaanse stijl afsluit, ik voel me direct thuis. 8)

Ok, nu snap ik je beter :)

Alleen je laatste reactie is nou weer jammer ;)

@Smurffie: Bedankt voor je nuttige bijdrage...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 jun 2007 20:08

Ach, ik trok enkel een conclusie. Lang leve het forum waarop volop geconcludeerd kan en mag worden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jun 2007 21:53

Markie schreef:Ok, nu snap ik je beter :)

Alleen je laatste reactie is nou weer jammer ;)

Achja, ik laat me ook weleens verleiden tot een steekje onder water.. 8-[

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 13 jun 2007 22:17

Aragorn schreef:Ik vind het echt volkomen bullshit om te beweren dat iemand onbetrouwbaar is als hij na twee maanden weer een relatie heeft. Het lijkt er meer op dat je jaloers bent dat hij al wel weer een vriendin heeft en dus nergens last van lijkt te hebben en jij niet.

Of het slim is om je zo snel weer in een nieuwe relatie te storten is een tweede, en ik ben geneigd te zeggen dat je beter wat meer tijd kunt nemen om jezelf op orde te brengen. Maar dat zegt geen f*ck over de echtheid van zijn affectie voor jou en zijn vermeende onbetrouwbaarheid.

txs aragorn

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 13 jun 2007 22:18

T. Lindeman schreef:En ik vind het persoonlijk een beetje typisch om dat hier neer te gooien, omdat de bewuste persoon wellicht meeleest.

idd. ik zeg maar niks

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2007 07:41

Ach, Dippie had wat vragem enzo en vindt het vreemd dat je al snel weer een relatie hebt gekregen daarna. Niet verkeerd dat ze daar over praat toch, ik denk dat ze juist een beetje heeft geleerd in dit topic dat mensen daarin verschillen en dat dat best kan. Dat lijkt me niet zo verkeerd.

Alleen als je dan moet lezen dat dat belachelijk is en ze blij mag zijn van je af te zijn, is dat idd wel zwartmakerij... en een beetje jammer.

Sowieso lijkt het me niet verstandig op een forum zomaar partij te kiezen voor de een of de ander. Maar ja, dat zie je vaak bij relaties die uitgaan, dan mensen partij kiezen, alleen nog maar met 1 van beiden contact hebben en die persoon en die ander opeens een eikel vinden. En dergelijke variant zie je hier digitaal.... beetje jammer.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 jun 2007 09:15

Ik kan me nog herinneren dat ik er heel veel met m'n klasgenoten over sprak, toen het net uit was. Je wil wel ontladen ofzo. Destijds heb ik mezelf voorgenomen om altijd positief te blijven over hem. En het werkt. Ook voor de verwerking is het stukken beter. Ik ben er van overtuigd dat haat en wrok de boosdoeners zijn die het verwerken zo moeilijk maken. Daarom; herinner in liefde, ook al zijn er minder prettige dingen gezegd of gebeurd. Als je al zolang met elkaar omgegaan bent, zijn er vast ook veel leuke dingen gebeurd, anders was het al veel eerder uit geweest, niet dan? :)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 14 jun 2007 12:37

Smurffie schreef:Ik kan me nog herinneren dat ik er heel veel met m'n klasgenoten over sprak, toen het net uit was. Je wil wel ontladen ofzo. Destijds heb ik mezelf voorgenomen om altijd positief te blijven over hem. En het werkt. Ook voor de verwerking is het stukken beter. Ik ben er van overtuigd dat haat en wrok de boosdoeners zijn die het verwerken zo moeilijk maken. Daarom; herinner in liefde, ook al zijn er minder prettige dingen gezegd of gebeurd. Als je al zolang met elkaar omgegaan bent, zijn er vast ook veel leuke dingen gebeurd, anders was het al veel eerder uit geweest, niet dan? :)

Volkomen eensch. Mooi gezegd, Smurf! Je hebt alleen jezelf ermee als je negatief over elkaar blijft doen :)

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 14 jun 2007 12:38

Hippieblijhoofd schreef:
Smurffie schreef:Ik kan me nog herinneren dat ik er heel veel met m'n klasgenoten over sprak, toen het net uit was. Je wil wel ontladen ofzo. Destijds heb ik mezelf voorgenomen om altijd positief te blijven over hem. En het werkt. Ook voor de verwerking is het stukken beter. Ik ben er van overtuigd dat haat en wrok de boosdoeners zijn die het verwerken zo moeilijk maken. Daarom; herinner in liefde, ook al zijn er minder prettige dingen gezegd of gebeurd. Als je al zolang met elkaar omgegaan bent, zijn er vast ook veel leuke dingen gebeurd, anders was het al veel eerder uit geweest, niet dan? :)

Volkomen eensch. Mooi gezegd, Smurf! Je hebt alleen jezelf ermee als je negatief over elkaar blijft doen :)

:jaknikken:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 14 jun 2007 13:04

Eens met Smurffie. Hoe lastig het soms ook zal zijn.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 jun 2007 13:23

tinos schreef:Eens met Smurffie. Hoe lastig het soms ook zal zijn.

Ja, het is verrekt lastig soms. Vaak zijn er echt wel dingen gebeurd waar je soms nog wel eens boos over kunt zijn. Ik geef alleen de tip je nooit te laten leiden door dit soort dingen. En vooral eerlijk zijn tegen jezelf. Stel jezelf vragen. Waarom haat je iemand? Staan er dan helemaal geen positieve dingen tegenover? Hoe kun je een hekel aan iemand hebben waar je bijv. een jaar (oid) van gehouden hebt?

Je kunt jezelf afvragen waarom iemand al na twee maanden weer een relatie heeft. Je kunt je afvragen of iemand dan al die tijd wel van je heeft gehouden. Het heeft alleen geen zin. Dit soort dingen wekken agressie op, waar je uiteindelijk alleen jezelf mee hebt. Bekijk het altijd positief. Je bent een ervaring rijker, je hebt ervan geleerd én je hebt wellicht een heel fijne tijd gehad. Liefde verdraagt alles. Je kunt veel meer hebben als je op deze manier het verwerkingsproces stuurt. Haat laat je instorten, dus geef het geen kans.

Onlangs heb ik nog met hem gemaild. Gewoon, of alles goed ging. En ik ben oprecht blij dat het goed met hem gaat, thuis en met zijn studie. Het is prettig te weten dat je elkaar het beste gunt :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 13:34

Ik denk dat je opzich best wel boos of gefrustreerd mag zijn na een relatie en dat ook richting vrienden kan ontladen. Als je je er maar wel van bewust bent dat het jouw frustratie is die er op zich mag zijn maar niet bepalend moet zijn voor je hele beeld van die persoon.

Maar ik zou dat nooit via een forum doen, sowieso niet als de ander daar ook zit. Daar schiet je namelijk niets mee op en verergert het eea waarschijnlijk alleen maar.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 jun 2007 13:36

Ik denk dat je opzich best wel boos of gefrustreerd mag zijn na een relatie en dat ook richting vrienden kan ontladen. Als je je er maar wel van bewust bent dat het jouw frustratie is die er op zich mag zijn maar niet bepalend moet zijn voor je hele beeld van die persoon.

Dat zei ik:

Vaak zijn er echt wel dingen gebeurd waar je soms nog wel eens boos over kunt zijn. Ik geef alleen de tip je nooit te laten leiden door dit soort dingen.

:)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 14 jun 2007 13:40

Ben ik met je eens Aragorn. Hoe begrijpelijk het soms ook is, je kan je enorm tekort gedaan voelen. Het beeld dat je in zo'n situatie van iemand neerzet is vaak niet objectief en kan schadelijk zijn. Pijnlijke dingen. Daarom heb ik respect voor de manier waarop Smurffie bijvoorbeeld met de situatie omging. Als een relatie uitgaat is het m.i. nooit leuk, voor geen van beiden.

Volgens mij komen veel frustraties na die tijd ook voort uit misverstanden. Je spreekt elkaar vaak weinig meer, en het is lastig om de dingen van elkaar goed te begrijpen omdat toch een stukje vertrouwen weg is. Dat maakt het ook steeds moeilijker om relaxt met elkaar om te gaan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 13:49

Inderdaad.

@Smurffie: oh, niet zo goed gelezen denk ik. 8-[

Terug naar “Archief”