kurtyo schreef:Dippie schreef:Optimatus schreef:Dippie schreef:Optimatus schreef:Is een dergelijke situatie nog te bestempelen als leven?
Wat bedoel je hiermee???
Wat denk je zelf?
Vind jij het leven aan een machine in volledige afhankelijkheid van die machine leven?
Ik heb toch gezegd dat zij niet fulltime aan de zuurstof zit? Ik zei: op zn tijd. Dat betekent dus, dat ALS ze zuurstof nodig heeft, wij haar dat kunnen geven.
Nu, niemand zegt je dat dat niet goed is, en niemand zegt dat men maar euthanasie moet plegen op jouw zus. Maar wat er wél wordt gezegd is dat er situaties KUNNEN zijn waarin mensen LOGISCHERWIJS besluiten om WEL tot euthanasie over te gaan.
Essie's argument dat wij het recht niet hebben om in te grijpen vind ik - ook vanuit christelijk oogpunt - nonsens. Nogmaals: met dat argument zijn mensen tegen inenting van kinderen, tegen medicijngebruik, et cetera...

Hangt er vanaf hoe je het opvat!
M.i. mag je niet ingrijpen in de zin van; een einde maken aan iemands leven, door actieve autanasie toe te passen,....versterven of abstineren is totaal anders!
Menselijk leven eindeloos rekken is ook niet wat de bedoeling is volgens mij, we hebben hierin een eigen verantwoordelijkheid, maar ik ben van mening dat mijn mening gebaseerd is op God's Woord; Gij zult niet doden!