games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2007 11:20

Chip, dat lukt mij ook niet... maar je wordt wel steeds vindingrijker :) En gaat ook wel meer snappen... :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 25 jan 2007 11:34

Ik heb veel gehoord over dat spel, maar het zelf nog nooit gespeeld en eigenlijk is dat als logisticus best een schande, dus als ik het een keer in zo'n voordeelbak tegen kom dan zal ik me er ook eens aan wagen. Om het een beetje kloppend te krijgen. Ik hou wel van dat soort spellen... Lekker retro, maar toch uitdagend!
Laat je leiden door Hem!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 25 jan 2007 11:52

Chip! schreef:Ja, er is een Mac versie van, alleen heb ik daar nooit mee gespeeld :)

OpenTTD is echt 1 van de weinige spellen die ik zo heel af en toe nog wel eens speel. Maar als ik dan eenmaal begonnen ben dan ben ik ook werkelijk verslaafd aan dat spul, en moet ik echt tot het einde doorwerken voordat ik er weer mee stop.

Ik ben alleen niet zo geweldig goed in die ingewikkelde constructies, zoals:
Afbeelding

Die treinen rijden bij mij altijd tegen elkaar op, of weigerden het station uit te rijden :cry:

Maar idd, mooi spul :)

Hehe dit zijn inderdaad de leuke contructies,
ik heb ook wel een een level gemaakt, waarbij ik met een hack de producties van een aantal bedrijven had opgevoerd,
en vervolgens geprobeerd het weg te kunnen werken met treintjes
uiteindelijk lukte het door bijna continue 6 treinen met elk 13 wagons te kunnen bedienen die naast elkaar het station op konden rijden.

Na dit kwam ik erachter dat het erg leuk is om in de grotemappen, verzamelstations te bouwen om zo grote afstanden bulkvracht te overbruggen.

Of je zelf als doel stellen binnen zo weinig mogelijk tijd, en met zo min mogelijk middelen (nivo hard ofzo) een winstgevend transportbedrijf te runnen. zodat je binnen iets van 10 jaar al meer geld binennkrijgt dan dat het lukt om uit te geven. :mrgreen:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 25 jan 2007 14:49

Mwah, had laatst een tunnel van een miljard aangelegd. Was meteen door m'n geld heen. Gelukkig zat de winst van mijn treinen op dat moment op de half miljard per jaar, dus dat was niet zo'n groot probleem :)

Ik had bij mijn laatste grote project meer dan 75% van al mijn treinen naar één en hetzelfde station rijden. Als je dat niet goed aanpakt, heb je een enorme chaos. Al vrij snel in het begin moest ik daarom het aantal sporen uitbreiden naar vier (twee heen en twee terug), omdat het spoor anders helemaal volliep... Uiteindelijk is het dit geworden:

Afbeelding

@ Tijn:
De basisbestanden kun je van internet downloaden (gewoon ff googlen op Transport Tycoon Deluxe). Die installeer je en dan download en installeer je OpenTTD.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 25 jan 2007 16:36

Nu wordt het helemaal mooi hier!!!

Rijnmond schreef:FRS vandaag weer gebeld. Ik katwijk sta ik 13e en in Noordwijk 8e. Bijkomend voordeel: als er niet opgenomen wordt bellen ze de volgende op de lijst.

De mobiele telefoon waarvan ik het nummer heb achtergelaten is pleite! :frown:

Ik word gek! ](*,)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 jan 2007 16:44

Rijnmond, 'k zit net bij eci.nl te kijken, want ik moet nog wat bestellen, zo te zien hebben ze er daar nog, zal ik even voor je bellen?

Verkorte versie van veel te lange link

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 25 jan 2007 16:49

Bedankt voor het meedenken Cisca. Ik de site even doorgeken, maar zo te zien is het niet mogelijk het appaart zelf te bestellen. Helaas.

Maar heel erg bedankt voor het proberen Cisca! |:)|

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 jan 2007 16:50

ik kan hem toch voor je bestellen als je wilt :wink:

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 25 jan 2007 16:52

Ja, maar dan zit je er wel aan vast. En voor hetzelfde geld kan ik hem morgen al bij Intertoys krijgen.

*zucht*

Moeilijk he?

(komt een pbtje aan btw)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 jan 2007 16:53

Oké :wink:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 25 jan 2007 18:48

Rijnmond schreef:Ja, maar dan zit je er wel aan vast. En voor hetzelfde geld kan ik hem morgen al bij Intertoys krijgen.

*zucht*

Moeilijk he?

(komt een pbtje aan btw)

Zal morgen eens bij de musicstore vragen. Daar hadden ze oip 8 december maar 2 reserveringen. Nog een ander en ik daar achter. Me dunkt dat de wachtlijst niet zo lang moet zijn. Heb je misschien een 06nr voor me zodat ik evt kan bellen als er een is?

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 25 jan 2007 20:47

Graag Jip, ook jij wordt beloond met een PB. Je woont toch niet in het uiterste NO van het land hoop ik?

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 25 jan 2007 21:31

Rijnmond schreef:Graag Jip, ook jij wordt beloond met een PB. Je woont toch niet in het uiterste NO van het land hoop ik?

Maastricht is dat ook goed :mrgreen:

Nee geintje, midden nederland ongeveer. Ik geef je een belletje als de status van de lijst een beetje acceptabel is.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 25 jan 2007 21:40

Fenks! :P

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 25 jan 2007 21:41

ik heb ook vroeger zeer veel Transport tycoon gespeeld, maar zat op een begeven ogenblik met het geval dat ik gewoon niet meer voertuigen/ treinen/ vliegtuigen kon laten rijden.

ik had toen ook alles op monorail lopen en een heleboel van die concordes maarja toen niet verder kunnen bouwen dus dat was wel jammer,

nu dit maar is proberen
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Terug naar “Archief”