Moe.. *gaapt*

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Moe.. *gaapt*

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2010 12:32

Wat belangrijk is, is te beseffen dat de slaapbehoefte van mensen verschillend is. Je wordt al snel meegesleurd in de redenatie "ik heb maar X uur slaap nodig per nacht, dus iedereen kan met X uur slaap toe".

Als ik niet gestoord wordt, slaap ik zo'n 11 tot 12 uur per nacht. Je kunt je dus voorstellen dat ik doordeweeks met "maar" 7-8 uur slaap een enorm tekort opbouw.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2010 20:27

Ik vraag me af of "aan hoeveel uur slaap je behoefte hebt" en "hoeveel je slaapt als je niet gestoord wordt" overeenkomen.

Niet alleen het aantal uur dat je nodig hebt verschilt per persoon, het aantal uren dat iemand kan slapen verschilt ook heel erg. Ik ken mensen die 12 uur per etmaal zouden kunnen slapen.... maar het nog niet nodig hebben.

Dat jij het kan wil niet zeggen dat je een tekort opbouwt als je 8 uur per nacht slaapt. Die redenatie klopt niet echt... Dan zou je ook moeten stellen dat je zo'n 4-5 uur per dag tekort opbouwt en na 5 dagen werken 20 uur extra zou moeten slapen, bovenop die 11 tot 12 uur die je dan per nacht al maakt.... :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 23 mar 2010 17:33

Het probleem hier is dat ik sowieso slecht slaap en nooit eens het gevoel heb uitgerust te zijn.

En weer ben ik ziek. Vorige week een inspanningstest gedaan in het ziekenhuis, dat ging opzich prima. Daarna wel ontzettend duizelig en knallende hoofdpijn. Ik had de dokter gewaarschuwd dat ik na iets meer inspanning dan normaal of sporten altijd ziek word. De dag erna was ik wel iets moe dan anders, maar niet ziek. Dus ik was al blij, ik dacht dat het dit keer misschien goed zou lopen. Niet dus, nu lig ik al de hele dag in mn bed met hoge koorts, een hartslag die niet lager wordt dan 120 en een algeheel blegh-gevoel.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Terug naar “Archief”