Pesten & Roddelen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jo
Verkenner
Verkenner

Re: bang?

Berichtdoor jo » 17 apr 2004 20:28

Mariamagdalena schreef:
jo schreef:Is je man dan ook bang van haar? :|

Nee, mijn man vindt haar een leuke vrouw en zegt dat zij het niet zo bedoelt. Ze is heel sexy en snollerig, en ze hangt altijd bij mannen (dus ook bij mijn man) om hun nek, en streelt die mannen altijd aan de binnenkant van hun been, als ze naast je man zit. Ze probeert ook altijd te stoken tussen huwelijken. Dat lukt wel vaak, mannen denken ook vaak dat zij het niet zo bedoelt, omdat ze tegen mannen wel heel erg lief doet.
Maar ze dult geen vrouwen die er ook leuk uit zien. Alleen oude vrouwen die niet zo knap zijn, daar is ze wel aardig tegen. Zij wil altijd in het middelpunt van de mannen staan, en op een of andere manier lukt alles haar ook nog.
Echt dus zo'n vrouw die "per ongeluk" een glas rode wijn over je witte bloesje stoot, en dubbelzinnige opmerkingen maakt om je voor schut te zetten. Liefst dat iedereen mee lacht.
Echt gemeen.

Ik kan er met hem ook niet over praten, want dan krijgen we ruzie. Hij wil geen enkel negatief woord over haar horen. Echt debiel. Daarom ga ik liever niet mee daarheen, maar dan gaat hij gewoon alleen naar haar kroeg. En vele mannen met hem. De meeste vrouwen die ik ken komen daar liever niet, om haar.
    Als ik getrouwd was zou ik niet willen dat mijn man dan nog naar een cafe ging, persoonlijk vind ik dat je dan thuis moet zijn bij je vrouw en evt. kinderen!!! En als je ergens wat zou gaan drinken of ergens heen gaan, dan gezellig met z'n tweeen. Ik zou gewoon beetje jaloers zijn (beetje is wel gezond volgens mij, moet niet doorslaan natuurlijk). Doet ze dat (over benen wrijven en zo) ook bij je man???? Als dat zo is vind ik dat absoluut ontoelaatbaar! Dat mag niet, stel dat ik getrouwd was en een vent probeerde dat bij mij te flikken, dan kan hij rekenen op een stevige dreun! Wat is dat vvor een slet zeg! Ik vind dat alles bespreekbaar moet zijn, en zeker wel in een huwelijk! Praten is zo belangrijk en wederzijds begrip ook! Ik zou er niet aan moeten denken dat als ik een man had, dat hij (vooral als je getrouwd bent of in verkeringstijd) naar een cafe zou gaan. Dat zou ik niet pikken. Niet om je op te stoken hoor, maar als het goed is in je relatie wil je niet eens alleen naar een kroeg, dan ben je het liefst samen of ga je samen wat doen. Of met vrienden en zo.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2004 21:28

Nounou, rustig maar... :shock:

Ze zegt toch niet dat ze er zelf niet bij is?

Bovendien vind ik dat je je vrouw helemaal niet overal naartoe moet slepen. Als ik getrouwd zou zijn en ik zou naar de kroeg gaan mag m'n vrouw heus wel mee, maar soms ook liever niet. Dan ben je gewoon met mannen onder elkaar aan het bieren. (Maar dus ook zonder snollerige barvrouwen ja... :wink: )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 18 apr 2004 14:03

Ja, je kan wel denken met mannen onder elkaar, maar er zijn toch altijd wel vrouwen aanwezig die die "mannen onder elkaar" reuze interessant vinden.
Maar ik geef je wel gelijk, je moet wel vrijheid hebben, anders wordt het beklemmend. En als man kan je net zo goed sterk in je schoenen staan en het alleen bij een praatje houden en verder nergens op ingaan. Dan ben je in mijn ogen een echte man. Met ruggegraat.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 18 apr 2004 17:44

Ik werd vroeger ook wel gepest op school.

Heb een gehandicapte broer gehad en werd vaak gepest met een zus van me.

Sloeg er gewoon gelijk op los en dat hielp.Liet me iig nooit ondersneeuwen.
Door niemand.

Pesters moeten weten wat ze aan je hebben, en als je degene met de grootste mond eruit pikt is het snel klaar.

Korte metten maken ermee dus.

Kan me goed voorstellen dat het wel zijn sporen nalaat ook.
Iemand die niks terugdoet moeten ze juist hebben.

Als ik zag dat er iemand gepest werd hielp ik diegene ook mee.

Heb er gewoon een gruwelijke hekel aan.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 10:25

Je hebt een probleem als je niet sterk bent. Dan gaat erop los meppen ook niet zo geweldig.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 22 apr 2004 15:55

Het Weermannetje schreef:Je hebt een probleem als je niet sterk bent. Dan gaat erop los meppen ook niet zo geweldig.

Gaat niet alleen om sterk zijn hoor.Je moet gewoon n beetje lef hebben :wink:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 22 apr 2004 18:32

Ja, als je jong bent helpt dat wel, dat heb ik bij mijn zonen ook gezien, zodra ze gewoon keihard van zich af gingen schoppen en slaan, hadden die mafkezen van pesters zelfs respect voor ze (kan het nog primitiever? ) Maar als je volwassen bent gaat dat niet meer. Bijvoorbeeld op de werkvloer, kan je niet iemand op z'n gezicht slaan, anders word je ontslagen. En de manier waarom bv in de muziekwereld vrouwen elkaar pesten is zo achterbaks, geniepig en gemeen, dat je moeilijk iets terug kunt doen. Of je moet hetzelfde valse sluwe achterbakse spelletje mee gaan spelen, maar daar ben ik niet voor in de wieggelegd , ik vind dat laag bij de grond en goedkoop. Nee, ze bekijken het maar, ik ga wel ergens anders heen dan, maar ik ge me niet verlagen om geniepig terug tegaan pesten. Kan ik wel hoor, want ik zou genoeg valse trucs weten, maar das niet Christelijk :?
Bij dat valse kreng dat mij pest, zou ik bv een stinkbommetje uit de feestwinkel in haar kroeg kapot kunnen trappen, ruikt naar rotte eieren, blijft dagenlang stinken. Lopen alle klanten weg. Maar ik doe dat niet. Nee, daar heb ik te veel opvoeding voor gekregen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 apr 2004 19:17

Diegene die pesten zijn ooit zelf (vroeger) gepest.!!!!

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 22 apr 2004 19:18

dan ga je je zelf verlagen tot hun nivo en dat is wel het laatste wat je moet doen
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 apr 2004 01:15

Mariamagdalena schreef:Ja, je kan wel denken met mannen onder elkaar, maar er zijn toch altijd wel vrouwen aanwezig die die "mannen onder elkaar" reuze interessant vinden.
Maar ik geef je wel gelijk, je moet wel vrijheid hebben, anders wordt het beklemmend. En als man kan je net zo goed sterk in je schoenen staan en het alleen bij een praatje houden en verder nergens op ingaan. Dan ben je in mijn ogen een echte man. Met ruggegraat.

Ja, benk wel mee eens. Ik zit ook wel een beetje zo in elkaar dat vrouwen die te veel / te overdreven aandacht hebben weinig kans maken. Kweenie, maar daar heb ik gewoon iets tegen. Misschien dat het te makkelij is ofzo. Of dat wat van ver komt (onbereikbaar is) lekker is. Of dat iemand die zich zo aanbied wel niet interessant zal zijn, maar iemand die haar eigen (droom)wereld heeft wel. blablabla.. :wink:

Ja, als je volwassen bent kun je niet meer gewoon erop meppen. Maar als je dan nog wel die mentaliteit hebt, laat je je ook geestelijk niet zomaar in een hoekje drukken denk ik. Dan kun je ook verbaal wel een beetje van je afbijten, of gewoon negeren en jezelf blijven. Dan gaan ze op een gegeven moment ook wel inzien wie er het meest sneu bezig is.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 08:20

Evelien schreef:Diegene die pesten zijn ooit zelf (vroeger) gepest.!!!!

Is heus niet altijd zo hoor. Ik kende wel een jongen, die pestte altijd, maar was zelf echt nooit gepest. Was een heel stoer figuur.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 23 apr 2004 09:03

Aragorn schreef:
Mariamagdalena schreef:Ja, je kan wel denken met mannen onder elkaar, maar er zijn toch altijd wel vrouwen aanwezig die die "mannen onder elkaar" reuze interessant vinden.

Ja, benk wel mee eens. Ik zit ook wel een beetje zo in elkaar dat vrouwen die te veel / te overdreven aandacht hebben weinig kans maken. Kweenie, maar daar heb ik gewoon iets tegen. Misschien dat het te makkelij is ofzo. Of dat wat van ver komt (onbereikbaar is) lekker is. Of dat iemand die zich zo aanbied wel niet interessant zal zijn, maar iemand die haar eigen (droom)wereld heeft wel. blablabla.. :wink:

Ja, als je volwassen bent kun je niet meer gewoon erop meppen. Maar als je dan nog wel die mentaliteit hebt, laat je je ook geestelijk niet zomaar in een hoekje drukken denk ik. Dan kun je ook verbaal wel een beetje van je afbijten, of gewoon negeren en jezelf blijven. Dan gaan ze op een gegeven moment ook wel inzien wie er het meest sneu bezig is.

Nee, als je volwassen bent doe je dat niet meer.

Dan kun je het verbaal ook wel oplossen.Maar pesten komt onder volwassenen ook wel minder vaak voor dan onder jongeren denk ik.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 10:03

Komt waarschijnlijk omdat volwassenen wat verstandiger zijn?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 23 apr 2004 10:09

Het Weermannetje schreef:Komt waarschijnlijk omdat volwassenen wat verstandiger zijn?

Sommigen wel ja :wink:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 10:12

Maar ik denk dat er onder volwassen juist weer meer geroddeld wordt.

Terug naar “Archief”