rikkkie schreef:Wat vinden jullie van een groot leeftijdsverschil tussen jongen en meisje, als de jongen bijvoorbeeld 20 is en het meisje 25. Wat zou dit met zich mee kunnen brengen?
Zoals al eerder opgemerkt: 25 en 20 vind ik geen groot leeftijdsverschil. Daar kijk ik niet van op. Volgens mij moet dat prima kunnen.
Wat ik vind van een groot leeftijdsverschil...? Dat hangt er helemaal vanaf hoe.
Dan laat ik nog maar even de vraag achterwege, of het gaat om derden die wat met elkaar hebben, of dat ik het meer betrek op mijzelf: wat vind ik wenselijk? Want die keuze heb je ook nog in het beantwoorden van deze vraag. De eerste van die twee boeit mij niet zo, dus ik kies duidelijk voor de laatste.
Dan zeg ik: hangt er vanaf wat voor leeftijdsverschil het is. Is ze veel jonger dan ik? Of is ze veel ouder?
Jonge en oudere dames hebben zo beiden hun voordelen.
Jonge meisjes zien er nog mooi uit, maar zijn naar mijn smaak nog niet ver genoeg in hun geestelijke ontwikkeling om ermee uit de voeten te kunnen. I.i.g. niet voor een relatie. En bij jong denk ik aan: een jaartje of 18.
Bij oudere dames kun je hebben dat het uiterlijk weliswaar wat minder begint te worden, maar die zijn wel geestelijk volwassen. En dat maakt ze veel prettiger in de omgang. Ze reageren dan veel stabieler op je. Daardoor is het hebben van contact met hen gemakkelijker en leuker.
(Leeftijd waar ik aan denk? Ergens bij de 40 jaar of zo.)
De jonge meisjes vind ik gewoon geen optie om iets mee te willen. Laat die eerst maar eens goed volwassen worden. (En tegen die tijd is het gros van hen toch allang voorzien.) Die oudere dames sluit ik niet uit, want daarmee kan de omgang best heel plezierig aanvoelen.