VERWIJDERD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 okt 2006 18:17

Jort schreef:Zelf vind ik: een vrouw moet jonger, niet rijker en niet langer dan een man zijn. Aan minstens 2 van deze voorwaarden moet worden voldaan.
:|

Ach, ik denk niet dat ik het op zich erg zou vinden, als ze succesvoller zou zijn dan ik. Belangrijker vind ik: hoe gaat ze daarmee om? Spreid ze capsones ten toon? Dan hoeft het van mij inderdaad niet. Maar als ze gewoon zichzelf erbij blijft, en normaal blijft doen, och, dan is er niks aan de hand. Kortom: het moet niet vernederend voelen, en dat doet het niet zolang ze er nuchter bij blijft.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: leeftijdsverschil

Berichtdoor Boekenlezer » 16 okt 2006 16:57

rikkkie schreef:Wat vinden jullie van een groot leeftijdsverschil tussen jongen en meisje, als de jongen bijvoorbeeld 20 is en het meisje 25. Wat zou dit met zich mee kunnen brengen?

Zoals al eerder opgemerkt: 25 en 20 vind ik geen groot leeftijdsverschil. Daar kijk ik niet van op. Volgens mij moet dat prima kunnen.

Wat ik vind van een groot leeftijdsverschil...? Dat hangt er helemaal vanaf hoe.
Dan laat ik nog maar even de vraag achterwege, of het gaat om derden die wat met elkaar hebben, of dat ik het meer betrek op mijzelf: wat vind ik wenselijk? Want die keuze heb je ook nog in het beantwoorden van deze vraag. De eerste van die twee boeit mij niet zo, dus ik kies duidelijk voor de laatste.
Dan zeg ik: hangt er vanaf wat voor leeftijdsverschil het is. Is ze veel jonger dan ik? Of is ze veel ouder?
Jonge en oudere dames hebben zo beiden hun voordelen.
Jonge meisjes zien er nog mooi uit, maar zijn naar mijn smaak nog niet ver genoeg in hun geestelijke ontwikkeling om ermee uit de voeten te kunnen. I.i.g. niet voor een relatie. En bij jong denk ik aan: een jaartje of 18.
Bij oudere dames kun je hebben dat het uiterlijk weliswaar wat minder begint te worden, maar die zijn wel geestelijk volwassen. En dat maakt ze veel prettiger in de omgang. Ze reageren dan veel stabieler op je. Daardoor is het hebben van contact met hen gemakkelijker en leuker. (Leeftijd waar ik aan denk? Ergens bij de 40 jaar of zo.)
De jonge meisjes vind ik gewoon geen optie om iets mee te willen. Laat die eerst maar eens goed volwassen worden. (En tegen die tijd is het gros van hen toch allang voorzien.) Die oudere dames sluit ik niet uit, want daarmee kan de omgang best heel plezierig aanvoelen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 16 okt 2006 19:52

Conclusie van je verhaal: Jij komt in aanmerking voor een oudere jongedame :D

Ik heb persoonlijk liever een ietwat jonger exemplaar. Bij ons zit er dan ook 10 jaar tussen.

Waarom? Waarschijnlijk omdat ik hetzelfde denk als jouw, maar dan in omgekeerde volgorde. Ik zie oudere dames eerder als een moederfiguur en zou er niet aan moeten denken om daar wat mee te hebben. Trekt me echt absoluut niet.

Ik heb er ook geen moeite mee dat mijn vriendin 10 jaar jonger is ofzo. We zitten geestelijk wel op dezelfde hoogte geloof ik. Nog geen problemen mee ondervonden. Dat wil dus zeggen dat ik geestelijk minder ver ben dan leeftijdsgenoten, óf dat mijn vriendin verder ontwikkelt is dan haar leeftijdsgenoten.
Ik denk eerder het eerste.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 16 okt 2006 19:59

Markie schreef:Dat wil dus zeggen dat ik geestelijk minder ver ben dan leeftijdsgenoten, óf dat mijn vriendin verder ontwikkelt is dan haar leeftijdsgenoten.
:mrgreen: Zelfkennis is altijd te prijzen

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 okt 2006 20:09

Ik ben het volstrekt met Markie eens.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 16 okt 2006 20:14

Markie schreef:Conclusie van je verhaal: Jij komt in aanmerking voor een oudere jongedame :D

Ik heb persoonlijk liever een ietwat jonger exemplaar. Bij ons zit er dan ook 10 jaar tussen.

Waarom? Waarschijnlijk omdat ik hetzelfde denk als jouw, maar dan in omgekeerde volgorde. Ik zie oudere dames eerder als een moederfiguur en zou er niet aan moeten denken om daar wat mee te hebben. Trekt me echt absoluut niet.

Ik heb er ook geen moeite mee dat mijn vriendin 10 jaar jonger is ofzo. We zitten geestelijk wel op dezelfde hoogte geloof ik. Nog geen problemen mee ondervonden. Dat wil dus zeggen dat ik geestelijk minder ver ben dan leeftijdsgenoten, óf dat mijn vriendin verder ontwikkelt is dan haar leeftijdsgenoten.

Gezien je irritante onderschrift dat ik 1 keer in het leven heb aangeklikt ben je geestelijk niet ver :wink:

Ik deel oveirgens jouw redenatie, reden waarom ik de komende jaren waarschijnlijk vrijgezel blijf :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 okt 2006 20:30

Markie schreef:Conclusie van je verhaal: Jij komt in aanmerking voor een oudere jongedame :D

Ik wilde met mijn verhaal overigens niet zeggen dat mijn ambitie uit gaat naar een oudere vrouw/vriendin. Slechts dat het beter is, dan zo'n pubermeisje, want dat is echt niks. Ik ben tot nu nog geen één zeer jong meisje tegengekomen waarvan ik ooit serieus heb kunnen concluderen: 'Met haar wil ik wel een relatie, nu op dit moment.' (Het beste tot nu toe is: 'met haar valt wel leuk te babbelen'. Daar houdt het op.) Maar hoe goed zo'n oudere vriendin/vrouw uiteindelijk is, vind ik ook weer moeilijk in te schatten. Ik heb er weinig ervaring mee. Maar ik weet inmiddels wel uit ervaringskennis dat ze prettige gesprekspartners kunnen zijn.
Welke leeftijdsklasse ik het liefst zou willen, weet ik eigenlijk niet. Geeft ook niet, want ik heb zoiets van: (minimaal) voorlopig hoeft een muurvaste relatie van mij nog niet. Dat vrije en ongebondene van het vrijgezel-zijn bevalt me nog iets te goed. En je bent er zelf ook een stuk ontspannener bij. Contacten vind ik echter wel erg leuk. Daar kan ik van genieten.

Dames die jonger zijn dan ik, kunnen mij zeer zeker ook aanspreken ('aanspreken' in figuurlijke betekenis; de letterlijke betekenis is zeker niet verboden, maar hier niet bedoeld. :wink: ). Zolang ze maar niet te jong zijn.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 okt 2006 20:32

Markie schreef:Dat wil dus zeggen dat ik geestelijk minder ver ben dan leeftijdsgenoten, óf dat mijn vriendin verder ontwikkelt is dan haar leeftijdsgenoten.

Ik denk eerder het tweede. :mrgreen:
Afbeelding

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 16 okt 2006 20:35

@ Boekenlezer. Nu doe je wel wat overdreven, meisjes in de puberteit hebben ongeveer de leeftijd van 10-17 jaar. :roll: Tussen 18 en 33 zit nogal verschil. 25 jaar bijvoorbeeld noem ik geen oudere dame.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 16 okt 2006 20:37

Jort schreef:
Markie schreef:........

Gezien je irritante onderschrift dat ik 1 keer in het leven heb aangeklikt ben je geestelijk niet ver :wink:

Ik deel oveirgens jouw redenatie, reden waarom ik de komende jaren waarschijnlijk vrijgezel blijf :wink:

Tja, ik kan het ook niet helpen dat kleine kinderen overal op moeten klikken :wink:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 okt 2006 20:37

marina87 schreef:25 jaar bijvoorbeeld noem ik geen oudere dame.

ehmmm, nee, liever niet nee. Dan zou ik me daar al bijna onder moeten scharen... 8) :mrgreen:
Afbeelding

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 okt 2006 20:41

marina87 schreef:@ Boekenlezer. Nu doe je wel wat overdreven, meisjes in de puberteit hebben ongeveer de leeftijd van 10-17 jaar. :roll: Tussen 18 en 33 zit nogal verschil. 25 jaar bijvoorbeeld noem ik geen oudere dame.

Met oudere dames bedoel ik: dames die ouder zijn dan ik. (Dus iemand van 25 valt daar inderdaad niet onder.)
En dat ik het bij de jongere meisjes over pubermeisjes heb, is omdat het in deze discussie over grote leeftijdsverschillen gaat.

De persoon van 25 valt in mijn verhaal tussen wal en schip, blijft onbenoemd. Maar met zulke personen kan prima om te gaan zijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 okt 2006 22:52

Jongere meisjes.. neeschudden

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 16 okt 2006 22:55

Aragorn schreef:Jongere meisjes.. neeschudden

waarom niet?

me vind jongere jongens ook meestal niets. Toch ooit een wel erg leuke jongen tegengekomen die een jaar jonger was. Hij leek wél 3 jaar ouder dan hij was 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 okt 2006 23:03

Hippieblijhoofd schreef:
Aragorn schreef:Jongere meisjes.. neeschudden

waarom niet?

Omdat iedere oudere jongen met geld en een auto wel een pubermeisje dat hunkert naar volwassenheid kan scoren. Nee, dat moet je eens bij oudere meisjes proberen, dan ben je pas cool. 8)

Terug naar “Archief”