vriend of vriendin van een andere kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 04 aug 2006 23:09

Dat bedoel ik... :wink:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 aug 2006 23:18

Gerdien B. schreef:Ik vind dat zo erg!

Het blijft wel je zoon of dochter. Alleen al uit dat respect vind ik dat je als ouders er heen hoort te gaan.

In augustus hebben we een bruiloft waarbij haar familie ook niet komt. Ze zien haar ook als afvallige. Zij gaan ook echt de hele dag niet mee.
Dat is echt verschrikkelijk!!!

Spreekwoordelijk gezien zakt mijn broek hiervan af. Als mijn ouders of schoonouders dit zouden doen dan zou ik het contact verbreken (niet dat er sprake van zou kunnen zijn of er sprake van is).

stroobeer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor stroobeer » 05 aug 2006 08:52

Gerdien B. schreef:daar heb je opzich gelijk in.

Toc h vind ik het belangrijk dat je samen uit eindelijk naar 1 kerk kan. Het lijkt mij erg moeilijk om kinderen op te moeten voeden (als je ze mag ontvangen) , als je beide andere regels hebt over/nin het geloof.
Juist daarin is het goed om met z'n allen naar 11 kerk te gaan. Om ze een goede basis plaats te geven.
Mij lijkt het vreselijk om tussen 2 kerken in geslingerd te worden. Deze week de ene kerk en de volgende week de andere kerk.

daar heb je gelijk in, als je beide bij je eigen kerk blijft en je trouwt en krijgt kinderen, kunnen er moeilijkheden komen...

er moet dus een oplossing zijn. samen een andere kerk kiezen of dat de een zich bij de ander aansluit

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 aug 2006 09:48

ja maar het is niet reeel om daar voor je verkering al over in te zitten. Juist de verkeringstijd is de tijd waarin je naar elkaar toegroeid. Daar komt ook het geloof bij. In die tijd kan je gaan kijken naar welke kerk bij jullie beide het beste past.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

stroobeer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor stroobeer » 05 aug 2006 09:51

Gerdien B. schreef:ja maar het is niet reeel om daar voor je verkering al over in te zitten. Juist de verkeringstijd is de tijd waarin je naar elkaar toegroeid. Daar komt ook het geloof bij. In die tijd kan je gaan kijken naar welke kerk bij jullie beide het beste past.

ja idd kun je kijken welke kerk het beste past bij beide, laat de een nu juist zeggen dat hij tot de enige ware kerk behoort:S
Ga niet alleen door het leven

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 aug 2006 09:56

Er is geen ware kerk hier op aarde. Als kerken beweren dat ze de ware kerk zijn, zijn ze bij mij bij voorbaad al afgeschreven.
Niets is volmaakt hier op aarde dus ook de kerk niet!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 aug 2006 11:01

stroobeer schreef:
Gerdien B. schreef:ja maar het is niet reeel om daar voor je verkering al over in te zitten. Juist de verkeringstijd is de tijd waarin je naar elkaar toegroeid. Daar komt ook het geloof bij. In die tijd kan je gaan kijken naar welke kerk bij jullie beide het beste past.

ja idd kun je kijken welke kerk het beste past bij beide, laat de een nu juist zeggen dat hij tot de enige ware kerk behoort:S

Dat is een dwaalleer :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

stroobeer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor stroobeer » 17 aug 2006 15:01

jammer dat sommige mensen toch vinden dat zij het zijn:S. ik heb er geen eens over kunnen praten

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 17 aug 2006 15:34

stroobeer schreef:jammer dat sommige mensen toch vinden dat zij het zijn:S. ik heb er geen eens over kunnen praten

:?
erg is dat, dat er niet eens een gesprek over mogelijk is. Ik denk dat ik het dan maar zou opgeven. Het begint toch wel met open praten naar elkaar toe, maar zelfs dat kan niet altijd, nee.

stroobeer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor stroobeer » 17 aug 2006 16:29

idd jammer. :(

het is idd ook over. zonder praten kom je niet ver.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 aug 2006 18:55

erg balen stroobeer!

Praten er over is ook niet altijd even makkelijk maar het moet wel gedaan worden wil je samen naar iets toe werken/ groeien.

Terug naar “Archief”