SGP 'de partij' , 'onze partij'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 16 jul 2006 21:07

Andre schreef:Welk cadeau bedoel je, de brandstofprijzen en de invoering van de €?

Wat dacht je van extra bedragen voor kinderen, een 'bijdrage' in de brandstofkosten van plm. € 52,- en aangekondigde belastingverlaging ook voor werknemers en niet alleen voor de bazen?
Ze slepen er nog wel wat uit, mind my words... en hopen zo de kiezer (terug) te winnen.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 16 jul 2006 22:04

Riska schreef:
Flappie schreef:Laten we ook eerlijk zijn, oost-Groningen waar 'de partij' in meerdere plaatsen een absolute meerderheid heeft is één van de, zo niet het grootste achterstandsgebied van ons land. Het lijkt me heel gezond als er eens andere partijen de macht krijgen.

Ik moge je erop wijzen dat dit bij uitstek het gebied is waar de CPN het destijds voor het zeggen had. De PvdA heeft daarna o.a. de brokken mogen opruimen.

Maar ik verheerlijk de PvdA niet, zeker niet. Ja, ik kom uit een 'rood nest', mijn vader hoorde tot de mensen van de Doorbraak (met bv. Ds. Buskes). Ik zie de tekortkomingen, maar de wijze waarop er nu geageerd wordt tegen de PvdA ervaar ik niet als terecht. Er zijn dingen waarvan Bos nu reeds heeft gezegd dat hij het precies zo zou doen als Balkenende, er zijn ook zaken die hij terug wil draaien (zoals bv. de € 255,- bonus als je geen gebruik maakt van de gezondheidszorg.)
Persoonlijk twijfel ik - mijn gedachten gaan uit naar de CU... ik neig er steeds meer naar om deze partij een kans te geven.

Er zijn bar weinig punten waar Bos van heeft gezegd dat hij het net zo zou doen. Enkel een flauw grapje als van "ik zou de troepen ook hebben terug getrokken uit Irak". Dat is het punt, Bos spreekt zich bar weinig uit over onderwerpen. Ja, één keer over de AOW. Dat viel ook niet zo goed, en zeker niet bij de achterban. Bovendien maakte dat Bos ook ongeloofwaardig, aangezien hij tegen de voorstellen die hij nu maakte, vorige herfst nog stond te demonstreren om het Malieveld. Ik durf bijna te zeggen dat mensen nog wel uit hun droom zullen ontwaken, als ze de plannen van de PvdA horen. De bezuinigingen draaien ze écht niet terug hoor. Overigens moet wel de eerlijkheid opgebracht worden dat de karikatuur van "potverteren" door de PvdA ook een karikatuur is gebleken. Dat is niet helemaal eerlijk om die partij dat imago op te spelden.
De CU is een betere optie van de PvdA. Maar ik ontken niet dat mijn aversie tegen de PvdA voornamelijk ontsproten is uit mijn ervaringen. Overigens was de CPN alleen oppermachtig in Reiderland, en niet in gemeenten als wat nu Menterwolde is of Pekela. De PvdA gaat dus in het geheel niet vrijuit in de malaise in oost-Groningen. Veel brokken hebben ze namelijk niet opgeruimd. Het is nog altijd verre van florisant, zoals jij ook kunt weten.
Néé, geef mij maar weer vier jaar Balkenende. Als je toch links wil stemmen, stem dan SP (en ik weet dat klinkt voor sommigen raar uit mijn mond 8) ). Maar ik ga ook af op hóe je kritiek levert, en dat gebeurt door Bos op een uiterst irritante wijze, overigens nog erger door Halsema.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 16 jul 2006 22:05

Riska schreef:
Andre schreef:Welk cadeau bedoel je, de brandstofprijzen en de invoering van de €?

Wat dacht je van extra bedragen voor kinderen, een 'bijdrage' in de brandstofkosten van plm. € 52,- en aangekondigde belastingverlaging ook voor werknemers en niet alleen voor de bazen?
Ze slepen er nog wel wat uit, mind my words... en hopen zo de kiezer (terug) te winnen.

Dan mag toch ook wel? Je mag toch de burger wel van de resultaten laten proeven van de omvangrijke hervormingsprojecten?
En laten we eerlijk zijn, de PvdA was ook zéker niet vies van naar verkiezingen toe "cadeautjes" uitdelen.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2006 23:32

Riska schreef:
Marnix schreef:Ik vind de CU ook wel oke. Goede standpunten, niet zo megaconservatief en onbegrijpelijk voor de rest van de politiek en zo ;)

Wat de PVDA betreft, je kan natuurlijk ook niet alles op Bos afschuiven. CDA moest de puinhopen van 8 jaar paars opruimen, dat klopt.... maar ja, Bos zit met die fouten van het PVDA uit het verleden opgezadeld... Probleem met Bos vind ik dat hij gewoon kijkt naar wat het volk graag wil horen en daar een beetje in meegaat... plus die neppe smile en dat toontje, vreselijk. Het is wel de makkelijkste manier van oppositie voeren, kijken op welke punten er mensen niet tevreden zijn en vervolgens daar op inspelen... En ik vraag me af of een nieuw kabinet met PVDA dit keer wel goed voor Nederland zal zijn.

En doet het CDA niet hetzelfde, met allerlei 'cadeautjes' nu?

Nee. Die kadootjes kunnen ze geven omdat ze de afgelopen jaren flink hebben moeten bezuinigen... vanwege de slechte economie. Dat werpt nu zijn vruchten af, de economie stijgt en er blijft weer geld over, dat terug naar de burgers kan... eerst het zuur, dan het zoet. Als je als regering geld overhoudt mag je dat daar ook in investeren. Ja, het zijn kadootjes.... die de burgers verdienen.... en natuurlijk heeft het CDA daar ook belang bij... maar dat verdienen ze ook met hun gedurfde beleid, dat achteraf goed bleek te zijn. Waren Paars 1 en 2 wat minder royaal geweest met geld over de balk smijten, dan was het zuur een stuk minder zuur geweest.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

André

Berichtdoor André » 18 jul 2006 22:57

Morgen (Woensdag 19 juli NED. 1 23.05 uur)

8-delige Serie reportages

waarin de barometerstand van de wonderbaarlijke terugkeer van de christelijke God in de Hollandse polder gepeild wordt en die op zoek gaat naar het Nieuw Religieus Peil.

De SGP staat niet bepaald bekend om haar vrouwvriendelijkheid. Is de subsidie voor de SGP niet juist vanwege de discriminatie van vrouwen stopgezet? Twee generaties SGP-vrouwen komen zelf aan het woord: een voorvechtster van het eerste uur en een twintigjarige studente. Hoe leef je als religieuze orthodoxe minderheid in een vrijgevochten land waar iedereen een mening klaar heeft over je geloof en achterlijke opvattingen? Predik je dan revolutie of restauratie? Klamp je je vast aan een strohalm of verlaat je met pijn in het hart het zinkende SGP-scheepje onder Jezus' hoede?.

Bron

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jul 2006 00:34

Marnix schreef:Waren Paars 1 en 2 wat minder royaal geweest met geld over de balk smijten, dan was het zuur een stuk minder zuur geweest.

En zo is het maar net.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Riska

Berichtdoor Riska » 19 jul 2006 07:07

André schreef:Morgen (Woensdag 19 juli NED. 1 23.05 uur)

waarin de barometerstand van de wonderbaarlijke terugkeer van de christelijke God in de Hollandse polder gepeild wordt en die op zoek gaat naar het Nieuw Religieus Peil.

De SGP staat niet bepaald bekend om haar vrouwvriendelijkheid. Is de subsidie voor de SGP niet juist vanwege de discriminatie van vrouwen stopgezet? Twee generaties SGP-vrouwen komen zelf aan het woord: een voorvechtster van het eerste uur en een twintigjarige studente. Hoe leef je als religieuze orthodoxe minderheid in een vrijgevochten land waar iedereen een mening klaar heeft over je geloof en achterlijke opvattingen? Predik je dan revolutie of restauratie? Klamp je je vast aan een strohalm of verlaat je met pijn in het hart het zinkende SGP-scheepje onder Jezus' hoede?.

Bron

Dat schreef ik een week geleden al:(pagina 1)
Riska schreef:Overigens:
Mag ik wijzen op een uitzending van de IKON, op woensdag 19 juli a.s.
over de vrouw binnen de SGP?
Ik citeer uit de IKON-krant:
Quote:
"Emanciperen met God" De SGP staat niet bepaald bekend om haar vrouwvriendelijkheid. In deze aflevering komen twee generaties ref-vrouwen en een mannenbroeder aan het woord. Hoe leef je als religieuze orthodoxe minderheid in een vrijgevochten land waar iedereen een mening klaar heeft over deze "achterlijke" opvattingen?

Het gaat om een serie uitzendingen met de titel "De God van Nederland" (met de gelijknamige tentoonstelling in het Catharijneconvent in Utrecht), Nederland I, 23.10 uur vanaf 12 juli, acht weken lang.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 19 jul 2006 07:13

Optimatus schreef:
Marnix schreef:Waren Paars 1 en 2 wat minder royaal geweest met geld over de balk smijten, dan was het zuur een stuk minder zuur geweest.

En zo is het maar net.

Wat dat betreft wacht ik met angst en beven het PvdA-SP kabinet af. (mijn geld staat nog steeds op een SP-SGP-PNVD-regering trouwens, met gedoogsteun van Lijst Wilders :mrgreen: )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 jul 2006 09:08

Er komt geen kabinet PVDA/SP
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Riska

Berichtdoor Riska » 19 jul 2006 09:51

Marnix schreef:Er komt geen kabinet PVDA/SP

Ik denk dat het een grapje was van MrSokkie, Marnix. ;-) De PvdA peinst er niet over met de SP in zee te gaan. De SP is veel te extreem...

En bij alle opmerkingen die gemaakt zijn: vergeten wordt altijd weer dat de VVD óók in Paars zat, dus even (zo niet meer) "schuldig" als de PvdA destijds. Uitgeven? Was Zalm niet toen ook de financiële man? Heeft hijzelf niet toegegeven dat ze te royaal zijn geweest? Waarom dan nu alle schuld op de PvdA schuiven?
Het is dus duidelijk uit welke visie je kabinetten beoordeelt. Daar ontkomt niemand aan, ik ook niet.

André

Berichtdoor André » 19 jul 2006 11:52

Riska schreef:
André schreef:Morgen (Woensdag 19 juli NED. 1 23.05 uur)

Bron

Dat schreef ik een week geleden al:(pagina 1)
Riska schreef:Overigens:
Mag ik wijzen op een uitzending van de IKON, op woensdag 19 juli a.s.
over de vrouw binnen de SGP?
Ik citeer uit de IKON-krant:
Quote:
"Emanciperen met God" De SGP staat niet bepaald bekend om haar vrouwvriendelijkheid. In deze aflevering komen twee generaties ref-vrouwen en een mannenbroeder aan het woord. Hoe leef je als religieuze orthodoxe minderheid in een vrijgevochten land waar iedereen een mening klaar heeft over deze "achterlijke" opvattingen?

Het gaat om een serie uitzendingen met de titel "De God van Nederland" (met de gelijknamige tentoonstelling in het Catharijneconvent in Utrecht), Nederland I, 23.10 uur vanaf 12 juli, acht weken lang.
Weet ik :) maar even opfrissen kon geen kwaad vond ik.

Riska

Berichtdoor Riska » 19 jul 2006 12:57

okay, is helemaal waar... ;-)

Riska

Berichtdoor Riska » 20 jul 2006 16:16

Heeft iemand het gezien? Ben eigenlijk wel benieuwd naar reacties... ;-)

André

Berichtdoor André » 20 jul 2006 17:14

Ja ik heb gekeken, de stroomstoring was optijd voorbij. :)
Wat ik wel jammer vond is dat die jonge vrouw vertelde dat ze hoog opgeleid was, maar dat ze ook vond dat de 'buitenwereld' (eigenlijk) bepaalde hoe ze moesten leven als christen, lees SGP christen. :? :roll:
Je zult zo maar als psychologe in spé te maken krijgen met slachtoffers van zeden delicten, als je niet de blote rug van een vrouw wilt zien, maar ze zei het zelf al de leraar vond dat ze zich aanstelde.
Verder vond ik die 2 dames van rond de 75 jaar reuze vermakelijk.

Riska

Berichtdoor Riska » 20 jul 2006 19:48

Ik heb er heel lang over zitten nadenken, hoe het nou zit.
Ik denk dat ik er niets van begrijp, dat zo'n jonge vrouw zo reageert, omdat ik er niet in opgegroeid ben. Dat wat je vanaf je geboorte meekrijgt, ook aan opvattingen die volgens jouw kerkgenootschap uit de Bijbel komen, is het bijna logisch dat je ook in die gedachtegang verder gaat. Dan is het onvoorstelbaar voor de reformatorische mannen en vrouwen om een vrouw op bepaalde plaatsen te zien en dan is het voor niet-reformatorische mannen en vrouwen onvoorstelbaar dat het nog op deze wijze mogelijk is.
Voor mijn gevoel is het sterk cultuur-gebonden.
Ik respecteer de opvatting die hier naar voren kwam - en het was een naar mijn gevoel buitengewoon integere uitzending - maar het zou goed zijn als wij wederzijds over de grenzen van eigen kerkgenootschappen heen zouden kijken.
Zo is mij door dit forum veel duidelijk geworden en kijk ik duidelijk anders tegen de reformatorische gezinnen in mijn woonplaats aan dan ik vroeger deed.

Terug naar “Archief”