Een waar gelovige, of... een huichelaar?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 01 apr 2003 20:44

Weet je< ik blijf maar geloven wat er in de Bijel staat en niet wat zogenaamde wijze heren in onbegrijpelijke taal hebben geschreven.
Voor mij is God mijn Vader en heeft hij mij als zijn kind aangenomen. Dat heeft Hij bij de doop tot mij gezegt.
Ik heb u bij de naam geroepen: Gij zijnt mijn!
Kijk en dat geloof ik!
Hij wil mijn God en mijn Vader zijn, wie ben ik om dat dan niet in blijdschap te willen aannemen.
Gelukkig weet ik zeker dat mijn geloof geen schijngeloof is.Of welke moeilijke benamingen anderen eraan willen geven.

joris

Berichtdoor joris » 01 apr 2003 22:02

ik denk ook dat je beetje bij jezelf moet blijven anders wordt het te moeilijk. Laat de rest maar aan God over. In de bijbel komt de moeilijkheid niet voor. Ja, wel dat je niet als de farizeers moet geloven: hard werken en je eigen regels naleven en dan denken dat God daar blij van wordt. Stiekum vereer je dan een afgod.
laten we het het houden bij de oprdtacht die JEzus ons geeft: gaat dan heen, maakt alle volken tot mijn discipelen en leert hen te onderhouden al wat ik u geboden heb. Nie top je krent blijven zitten overleggen wie nu wel ofniet echt gelooft, maar op pad ne de mensen vertellen van zijn grootheid.
Wees een waar gelovige en ga op pad!

Wilko
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wilko » 01 apr 2003 23:23

Vooral niet met argumenten komen en op ons reageren hoor Joris en Joepie en vooral je eigen mening blijven vasthouden! Altijd goed voor de discussie.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 01 apr 2003 23:32

Wilko schreef:Vooral niet met argumenten komen en op ons reageren hoor Joris en Joepie en vooral je eigen mening blijven vasthouden! Altijd goed voor de discussie.

Dit vind ik geen eerlijke beschuldiging.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 02 apr 2003 07:18

Airke schreef:
Wilko schreef:Vooral niet met argumenten komen en op ons reageren hoor Joris en Joepie en vooral je eigen mening blijven vasthouden! Altijd goed voor de discussie.

Waarom niet? en wie zegt dat het als beschuldiging bedoeld is?

joepie

Berichtdoor joepie » 02 apr 2003 07:27

Ik dacht dat ik goede argumenten heb gegeven. Alleen vind jij ze niet goed genoeg. Bij jou moet niet de Bijbel spreken maar een of ander zogenaamd belangrijk iemand. Gelukkig hoef ik die niet te geloven, maar de Bijbel.
Wat moet je geloven is een vraag uit de catechismus, en het antwoordt is: Alles wat er in Zijn woord geopenbaard wordt.
En dat is niet wat jij allemaal voor moeilijks schrijft.
Laatst gewijzigd door joepie op 02 apr 2003 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 02 apr 2003 07:32

Tuurlijk moeten wij geloven wat in de bijbel staat, dat is het belangrijkste, daar staat toch alles in, meer hebben we niet nodig!!

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 apr 2003 10:13

Kom, laat ik proberen de partijen bij elkaar te praten.

Jezelf beproeven hoeft volgens mij beslist geen ongeloof te zijn. Beproeven klinkt een beetje 'zwaar', geef ik toe. Maar 't is wel bijbels: Paulus zegt: Onderzoekt uzelf, of gij in het geloof zijt. (2 Kor. 13:5) Ik denk dat daarmee niet wordt bedoeld dat je moet gaan twijfelen aangaande je genadestaat. Ik denk dat het veel meer een aansporing is om te staan naar gemeenschap met God. Om niet op zand te bouwen maar op de steenrots Christus.

Als je Jezus aanneemt, heb je Hem ook. Het is geen proces! Je bent dood óf levend, niet 'levend-aan-het-worden'. De ervaring is echter iets anders. Dáárom is gemeenschap met God zo belangrijk, dan getuigt Gods Geest met onze geest dat wij kinderen Gods zijn. (Rom 8:16)

Wat ik wil zeggen?
Als je niet staat naar gemeenschap met God, is er iets mis. Dan maak je van je geloof je Christus. Dan zeg je als het ware 'ik geloof , dus waar maak ik me nog druk over'. De ware gelovige zegt 'ik leef niet meer, maar Christus leeft in mij, waar maak ik me zorgen om?'

Ik ben met Christus gekruist; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef, dat leef ik door het geloof des Zoons van God, Die mij liefgehad heeft, en Zichzelven voor mij overgegeven heeft. (Gal. 2:20)

Zie ik het zo een beetje goed??

Groet,

Ko

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 02 apr 2003 10:20

hmm..ik betwijfel het!!

Dat Jezus aannemen klinkt zo makkelijk!! Ik weet wel dat het helemaal niet moeilijk hoeft te zijn, waar het klinkt niet goed in mn oren!!

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 apr 2003 10:23

Zovelen Hem aangenomen hebben, die heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven. (Joh. 1:12)

Als je Jezus aanneemt, heb je Hem ook! Anders is het geen aannemen!

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 02 apr 2003 10:50

joepie schreef:Weet je< ik blijf maar geloven wat er in de Bijel staat en niet wat zogenaamde wijze heren in onbegrijpelijke taal hebben geschreven.
Voor mij is God mijn Vader en heeft hij mij als zijn kind aangenomen. Dat heeft Hij bij de doop tot mij gezegt.
Ik heb u bij de naam geroepen: Gij zijnt mijn!
Kijk en dat geloof ik!
Hij wil mijn God en mijn Vader zijn, wie ben ik om dat dan niet in blijdschap te willen aannemen.
Gelukkig weet ik zeker dat mijn geloof geen schijngeloof is.Of welke moeilijke benamingen anderen eraan willen geven.

Dus:
1Joh.2:2 En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor [de] [zonden] der gehele wereld.
John

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 02 apr 2003 10:55

Christus heeft de zonde overwonnen. Iedereen die daarin gelooft (=hem navolgt) deelt in die vrijheid.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 02 apr 2003 14:56

Ikke21 schreef:
Airke schreef:

Waarom niet? en wie zegt dat het als beschuldiging bedoeld is?

Omdat Wilko zegt dat Joepie en Joris geen argumenten geven, terwijl ze dat wel doen, alleen dan vanuit hun optiek, die een andere is dan die van Wilko..
Maar laten we bij het onderwerp blijven.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 02 apr 2003 15:09

kootje: Kom, laat ik proberen de partijen bij elkaar te praten.

Remonstranten en contra-remonstraten worden het denk ik nooit eens met elkaar.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

joris

Berichtdoor joris » 02 apr 2003 15:19

tja
Ik kom vanuit het gereforemeerde leventje en ik heb met overtuiging nu gekozen voor het evangelische. En daar blijf ik voorlopig maar even bij ja.
ik zou jou/jullie willen vragen: hoe komt het bij jullie over wat wij zeggen? lijkt het je wat?Wat doet het je als je ziet dat mensen zo 'gemakkelijk' doen? Nu dus niet met argumenten komen, maar met hoe het bij jou overkomt en wat het je doet.

Terug naar “Archief”