Moderator: Moderafo's
Waarvan het puriteinisme en de Nadere Reformatie denk ik de grootste zijn geweest, ze waren in kerk goed maar hebben dingen uitgewerkt die hemelschreidend zijn.Er zijn in de na-reformatorische tijd inderdaad de nodige ontsporingen geweest.
L'être extraterrestre schreef:Je kunt niet in een kerkverband denken, wel in termen. Mag ik zo onbeleefd zijn om de gemiddelde refo te bestempelen als hypocriet? Refo's zijn mensen die vaak zwaar kerken, zich aan alle mogelijke regeltjes houden, en ondertussen andere mensen de kerk uit roddelen. Daar kan ik echt van kotsen, ben je dan christelijk, met al je regels? Je moet die regels niet houden omdat je alleen door die regels in de hemel komt, je moet ze houden omdat jij geloofd dat God dat zo wil, en omdat je God wil dienen met die regels. En liever een regel te veel dan een regel te weinig. Tenzij de regels je gaan beperken in je geloof is er niet zoveel mis mee. Maar wanneer gebeurd dat?
Jantjes schreef:En waar kom je uiteindelijk terecht? Nou, bij Gerdien B. .
Gerdien B. schreef:L'être extraterrestre schreef:Je kunt niet in een kerkverband denken, wel in termen. Mag ik zo onbeleefd zijn om de gemiddelde refo te bestempelen als hypocriet? Refo's zijn mensen die vaak zwaar kerken, zich aan alle mogelijke regeltjes houden, en ondertussen andere mensen de kerk uit roddelen. Daar kan ik echt van kotsen, ben je dan christelijk, met al je regels? Je moet die regels niet houden omdat je alleen door die regels in de hemel komt, je moet ze houden omdat jij geloofd dat God dat zo wil, en omdat je God wil dienen met die regels. En liever een regel te veel dan een regel te weinig. Tenzij de regels je gaan beperken in je geloof is er niet zoveel mis mee. Maar wanneer gebeurd dat?
Helaas zijn er refo's die hier aan voldoen, maar niet alle refo's. Lang niet alle refo's zelfs.
Als je binnen een gemeenschap iets ziet wat niet kan, maak het bespreekbaar maar doe er zelf ook iets aan. We kunnen wel met z'n allen comentaar gaan lopen leveren over wat refo's wel of niet doen. Maar als we zelf er niets aan bij dragen om het te veranderen hebben we denk ik ook geen recht op commentaar leveren
Gerdien B. schreef:per wet is gezegt, dat als je iets weet de politie moet waarschuwen anders ben je medeplichtig![]()
maar tuuk moet ze ook proberen die mensen er van te overtuigen dat ze het niet moeten doen
Ik geef mijzelf een correctie. Ik was in de war met een andere Kerk,sorry voor het ongemakMarnix schreef:Annemieke86 schreef: ben het met je eens. Bij ons (maar dat is plaatslijk) denkt Gereformeerd Vrijgemaakt dat ze uitverkoren zijn, hoewel ik het niet altijd met hun regels eens ben. We hebben één God, één Almachtige Vader. Iedereen die gelooft in Hem en Zijn regels leeft zal behouden worden. Kort gezegd: Het Bijbels geloof!
Huh... ff een zijspoortje in, want bij deze opmerking heb ik wat vraagtekens. Volgens mij kan je niet in een kerkverband denken zoals jij doet: "Gereformeerd Vrijgemaakt denkt dat ze uitverkoren zijn". Bedoel je dat er veel meer mensen in dat kerkverband denken dat ze kinderen van God zijn, dat de meesten in de gemeente aan het avondmaal aangaan enzo? Volgens mij denkt in de GKV dat wie gelooft in Hem en naar zijn regels leeft inderdaad behouden wordt... ook in andere kerkverbanden bijv.
En met welke regels van hen ben je het niet eens? Ben ik wel benieuwd naar
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten