Refowebboek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 dec 2006 12:35

gewoon paar keer op vernieuwen drukken :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 08 dec 2006 12:42

Het betreft een tijdelijk banneruitwisseling :-)

Voda

Berichtdoor Voda » 08 dec 2006 12:45

henkie schreef:Het betreft een tijdelijk banneruitwisseling :-)

Geweldig !! Wellicht dat "tijdelijk" aanleiding kan worden tot meeer.. :wink:

tstaat zeeer professioneeel ! :mrgreen:

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 08 dec 2006 22:49

overigens is het boek inmiddel ook in de Saambinder (het minste saambindende blad van nederland, naar verluid 8) ) gerecenseerd. hoe? ach, laten we het houden op "naar verwachting".
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 09 dec 2006 00:09

Als je nu gewoon de homepage van Refoweb bijhoudt, heb je in ieder geval nieuwnieuws ;-)

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 09 dec 2006 13:30

overigens is het boek inmiddel ook in de Saambinder (het minste saambindende blad van nederland, naar verluid ) gerecenseerd. hoe?

We moeten in ieder geval constateren dat Pastorie Online beter ontvangen wordt door De Saambinder dan het boek van Klaas van der Zwaag ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 09 dec 2006 14:38

henkie schreef:Als je nu gewoon de homepage van Refoweb bijhoudt, heb je in ieder geval nieuwnieuws ;-)

ach, ik weet dat die homepage jouw paradepaardje is, maar ik ben er afgelopen week 1 keer geweest om te zien hoe die er nu precies uitziet, en verder kom ik er nooit 8) bovendien is er op de homepage geen mogelijkheid om mijn eigen visie op nieuwsfeiten te ventileren (hoewel ik dat hier ook niet echt heb gedaan, maar gesteld dat ik de behoefte daartoe zou voelen, zou dat hier wel kunnen). enkele kritische kanttekeningen bij de "recensie" zijn nl. wel te maken.

ten eerste is het als recensent niet verkeert om ook wat achtergronden te onderzoeken, en mee te nemen in je recensie. het is dus in de heer Karens te prijzen dat hij de moeite neemt een bezoek te brengen aan de site. Wel moet je altijd in de gaten houden dat je een boek aan het recenseren bent, en niet een organisatie, daar is een boekrecensie nu eenmaal niet voor. ik doel hiermee voornamelijk op de opmerking dat de meeste vraagbeantwoorders uit hervormde kring komen. dit is op de site inderdaad zo, maar aangezien in het boek geen namen van vraagbeantwoorders zijn gemeld, hoeft dit in het boek helemaal niet zo te zijn. (een mogelijkheid is nog dat de heer Karens bij elke vraag uit het boek op de site nagezocht heeft welke deskundige die beantwoord heeft, in dat geval heeft hij zijn werk zeer serieus genomen). dan volgt dit zinnetje: "Theologisch, dogmatisch niet (altijd). " uiteraard staat het een recensent vrij om zijn eigen woordgebruik te hanteren, maar door het woordje "altijd" tussen haakjes te plaatsen wordt een behoorlijke suggestie gewekt, nl. dat de meeste antwoorden theologisch niet door de beugel zouden kunnen. mogelijk, maar dan zou het sieren om daar meer dan 1 voorbeeld bij te geven (waarbij het verband van het antwoord niet weergegeven wordt).

Ik krijg heel sterk het idee bij recensies in de Saambinder dat als boeken niet door predikanten uit het bijbehorende kerkverband geschreven zijn, ze al bij voorbaat negatief gerecenseerd dienen te worden, terwijl ik zeker bij recensies van wat meer behoudende predikanten zelden of nooit enig kritisch punt lees.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 09 dec 2006 14:40

Omega schreef:
overigens is het boek inmiddel ook in de Saambinder (het minste saambindende blad van nederland, naar verluid ) gerecenseerd. hoe?

We moeten in ieder geval constateren dat Pastorie Online beter ontvangen wordt door De Saambinder dan het boek van Klaas van der Zwaag ;-)

hmja, maar je had ook je best moeten doen om dat negatiever te doen. bovendien kun je moeilijk alle aan refoweb meewerkende predikanten van de Ger. Gem. onder censuur stellen :)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Maaike

Berichtdoor Maaike » 09 dec 2006 14:50

Hij valt me niet tegen, voor de Saambinder.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 09 dec 2006 22:18

Napoleon schreef:Ik krijg heel sterk het idee bij recensies in de Saambinder dat als boeken niet door predikanten uit het bijbehorende kerkverband geschreven zijn, ze al bij voorbaat negatief gerecenseerd dienen te worden,

Ik denk dat wanneer je het woord negatief vervangt door 'uiterst kritisch', dat het dan wel overeenkomt met de waarheid. En in feite valt daar dan nog wat voor te zeggen ook ;)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 dec 2006 22:21

Met jouw perceptie van de waarheid zul je bedoelen.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 09 dec 2006 23:50

ik heb de recensie van de Saambinder gelezen op op de Refoweb homepage en ik vraag me af of de recensent zijn spellingcorrectie heeft gebruikt, veel fouten!

overigens een vrij milde recensie :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 dec 2006 11:37

Een vrij milde recensie, Ik vond het een negatief verhaal. Ik ken dhr Karels niet maar kerkmuren zijn vlgs mij erg hoog voor hem en ik vind het ook raar dat hij als gergemmer refoweb negatief beschouwt terwijl er ook gergem dominees aktief zijn.
Hij moest zich schamen. Ik ben blij dat er nog een organisatie veel voor jongeren doet op het web. Moet hij een website oprichten en vragen gaan beantwoorden!

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 10 dec 2006 11:53

pol schreef:Een vrij milde recensie, Ik vond het een negatief verhaal. Ik ken dhr Karels niet maar kerkmuren zijn vlgs mij erg hoog voor hem en ik vind het ook raar dat hij als gergemmer refoweb negatief beschouwt terwijl er ook gergem dominees aktief zijn.
Hij moest zich schamen. Ik ben blij dat er nog een organisatie veel voor jongeren doet op het web. Moet hij een website oprichten en vragen gaan beantwoorden!

Ho, ho verwar mijn weleerwaardeheer Ds. Karels aub niet met dhr Karens...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 dec 2006 15:08

so sorry, heer A. Karens te Barneveld bedoel ik :wink:

Ik ken dat tijdschrift verder niet, is het altijd een beetje negatief ofzo?

Terug naar “Archief”