Wat vind jij van een relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

willie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor willie » 11 dec 2005 13:44

als je vriend(in) niet gelooft zal hij/zij jou nooit begrijpen. en er staat ook in de bijbel dat god maar 1 voorwaarde heeft aan een relatie en dat is dat jonge en meisje allebij geloven. dus dat is voor mij een vereiste :)

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 12 dec 2005 06:50

miss f 01-12-05 Ik geloof wel dat God mensen bij elkaar brengt, omdat ik geloof dat God met alles een doel heeft, of ik dat nou leuk vind of niet, maar ik geloof niet dat ik zomaar over alles kan zeggen 'dat wil God'.
Oja, ik geloof vast en zeker dat God mij en mijn vriend bij elkaar heeft gebracht, maar wat Zijn doel ermee is?
Nu denken we allebei dat het Zijn doel is dat we trouwen. Maar wie weet is het een heel ander doel, we kunnen dat niet echt zeker weten denk ik...[/quote]

WAUW heel mooi gezegd God kan twee mensen bij elkaar brengen maar dat wil idd niet zeggen dat Zijn doel ermee is dat die twee mensen ook daadwerkelijk een levenslange relatie aangaan .
het kan ook zo zijn dat je elkaar bv op dat moment nodig heb en dat God jullie voor elkaar wil gebruiken om elkaar te helpen of what ever.

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 12 dec 2005 06:58

amigo schreef:
Lalage schreef:Ik geloof ook dat je zelf je partner mag uitzoeken hoor. God heeft wel (voor mij iig) een voorwaarde gesteld: dat die ander ook christen is.

Waar staat dat trouwens? en de Israelieten trouwden ook met heidenen die dan 'christen' werden!

als je hieraan twijfeld hoef je m.i. ook niet als je gaat trouwen een zegen te vragen in de kerk over je huwelijk want waarom zou God zich dan wel met je huwelijk bezighouden ?
en volgens mij is het zo dat het het volk werd verboden om te trouwen met de meisjes van een ander geslacht dan van het volk zelf .
I COULD BE YOU OR ANYONE...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 dec 2005 13:59

willie schreef:als je vriend(in) niet gelooft zal hij/zij jou nooit begrijpen. en er staat ook in de bijbel dat god maar 1 voorwaarde heeft aan een relatie en dat is dat jonge en meisje allebij geloven. dus dat is voor mij een vereiste :)

Waar staat dat dan?

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 14 dec 2005 16:19

2 korinthe 6 vers 14

"Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?"

Technico

Berichtdoor Technico » 14 dec 2005 16:23

willie schreef:als je vriend(in) niet gelooft zal hij/zij jou nooit begrijpen. en er staat ook in de bijbel dat god maar 1 voorwaarde heeft aan een relatie en dat is dat jonge en meisje allebij geloven. dus dat is voor mij een vereiste :)

Het is volgens mij niet echt een voorwaarde maar het wordt sterk aangeraden.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 14 dec 2005 16:42

annvisser schreef:2 korinthe 6 vers 14

"Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?"

okey maar de nbv zegt iets anders

14 Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken?

en wat heeft dit met het trouwen/ verkering hebben met een ongelovige te maken. er staat wel (vraag me alleen niet waar) dat het moeilijk is om met een ongelovige samen te leven omdat je niet op 1lijn zit. maar verder staat er verder geen verbod. in de bovengenoemde bijbeltekst staat alleen dat je niet hetzelfde moet leven als ongelovigen. omdat mensen aan je moeten kunnen zien dat je gelovig bent. en dat staat wel in de bijbel...
Afbeelding

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 dec 2005 16:50

het was een reactie op een vraag van aragorn, esra
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 14 dec 2005 16:55

johannes1 schreef:het was een reactie op een vraag van aragorn, esra

johannes snapt 't .. :wink:

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 14 dec 2005 16:58

wat ik me trouwens net nog bedacht.
een tijdje ben ik verliefd geweest op mijn betse vriend,een jongen die niet geloofd. en ik zal je wat vertellen. er is niks moeilijklers dan dat. ik kon niet met hem praten. de Heer is mijn basis en dat niet kunnen delen met de (op dat moment) meest belangrijke persoon in mijn leven is heel moeilijk.

zo niet onmogelijk

maar t was niet alleen t geloof hoor, maar ook aanverwante zaken als je levensstijl. ik vind geld macht en status lachertjes. ik doe er niks mee en heb er nog minder mee. geld maakt niet gelukkig. er zijn zoveel dingen zo veel meer belangrijk dan dat. en daar verschilden we ook van mening. hoe leef je. ik probeer rekening te houden met anderen en mijn levenstijl zo in te richten dat de volgende generaties ook nog wat aan de aarde hebben. ook vind ik dat wij mensen verdraagzamer moeten zijn naar anderen. het interesseerde hem weinig. als hij t mar goed heeft en evt zijn kinderen (al beweert ie nu al dat ie ze niet wil hebben) en verder ach maakt t uit. een ver van mijn bed show zeg maar.

uren hebben we gepraat en voornamelijk gediscuseerd. maar t werkte niet. te veel verschillen en te weinig echte overeenkomsten in de basis.

als je hier ook mee zit.
ga terug naar jou basis.
waar kies je voor
wie is het belangrijkst in je leven
de Heer, of dit aardse leven.

en dan nog wat. met javaca had ik t laats over de dag dat jezus terugkomt. en toen zeiden we eigenlijk: "wat moet t gaaf zijn om op de dag dat de Heer terug komt samen voor zijn troon te staan, hand in hand, als man en vrouw..."

liefs esra
Afbeelding

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 14 dec 2005 17:00

annvisser schreef:

en ik reageer weer omdat deze tekst mij weinig relavant lijkt in dit vraagstuk

:wink:
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 dec 2005 17:02

juist esra! maar voor wie wil spoor ik even een bijbelstudiewebsite op... http://www.immi.jeugdkerk.nl/categorie.php?catid=20&id=228

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 14 dec 2005 17:07

esra schreef:
annvisser schreef:

en ik reageer weer omdat deze tekst mij weinig relavant lijkt in dit vraagstuk

:wink:

'k dacht dat ze deze tekst bedoelden!? maar ik kan me vergissen natuurlijk.. met het plaatsen van de tekst heb ik dus niet mijn mening gegeven hierover.. :wink:

- goede aansluitende bijbelstudie !

Technico

Berichtdoor Technico » 14 dec 2005 17:15

annvisser schreef:

Toen ik ging lezen bleek onderaan alleen dat dat illegaal was :lol:

esra schreef:een tijdje ben ik verliefd geweest op mijn betse vriend,een jongen die niet geloofd. en ik zal je wat vertellen. er is niks moeilijklers dan dat. ik kon niet met hem praten

Ik heb een tijd verkering gehad met een meid uit de OGG. Maar met haar ervoer ik eigenlijk precies hetzelfde. Hoewel je van hetzelfde geloof bent kom je dan toch niet overeen omdat je geloofsbeleving zoveel van elkaar verschilt.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 14 dec 2005 17:44

Technico schreef:
annvisser schreef:

Toen ik ging lezen bleek onderaan alleen dat dat illegaal was :lol:

esra schreef:een tijdje ben ik verliefd geweest op mijn betse vriend,een jongen die niet geloofd. en ik zal je wat vertellen. er is niks moeilijklers dan dat. ik kon niet met hem praten

Ik heb een tijd verkering gehad met een meid uit de OGG. Maar met haar ervoer ik eigenlijk precies hetzelfde. Hoewel je van hetzelfde geloof bent kom je dan toch niet overeen omdat je geloofsbeleving zoveel van elkaar verschilt.

ik kan t m,e voorstellen, maar ik vind t toch nog wat anders dan wanneer je vriend helemaal niet gelooft.
Afbeelding

Terug naar “Archief”