Moderator: Moderafo's
amigo schreef:Lalage schreef:Ik geloof ook dat je zelf je partner mag uitzoeken hoor. God heeft wel (voor mij iig) een voorwaarde gesteld: dat die ander ook christen is.
Waar staat dat trouwens? en de Israelieten trouwden ook met heidenen die dan 'christen' werden!
willie schreef:als je vriend(in) niet gelooft zal hij/zij jou nooit begrijpen. en er staat ook in de bijbel dat god maar 1 voorwaarde heeft aan een relatie en dat is dat jonge en meisje allebij geloven. dus dat is voor mij een vereiste
annvisser schreef:2 korinthe 6 vers 14
"Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?"
esra schreef:annvisser schreef:johannes1 schreef:het was een reactie op een vraag van aragorn, esra
johannes snapt 't ..
en ik reageer weer omdat deze tekst mij weinig relavant lijkt in dit vraagstuk
annvisser schreef:
- goede aansluitende bijbelstudie !
esra schreef:een tijdje ben ik verliefd geweest op mijn betse vriend,een jongen die niet geloofd. en ik zal je wat vertellen. er is niks moeilijklers dan dat. ik kon niet met hem praten
Technico schreef:annvisser schreef:
- goede aansluitende bijbelstudie !
Toen ik ging lezen bleek onderaan alleen dat dat illegaal wasesra schreef:een tijdje ben ik verliefd geweest op mijn betse vriend,een jongen die niet geloofd. en ik zal je wat vertellen. er is niks moeilijklers dan dat. ik kon niet met hem praten
Ik heb een tijd verkering gehad met een meid uit de OGG. Maar met haar ervoer ik eigenlijk precies hetzelfde. Hoewel je van hetzelfde geloof bent kom je dan toch niet overeen omdat je geloofsbeleving zoveel van elkaar verschilt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten