Moderator: Moderafo's
barry rab schreef:Voor alle mensen die maar doorkakelen over het vrouwenstandpunt graag de volgende vraag beandwoorden.
1e punt
Stel dat de SGP overstag gaat in de vrouwenkwestie.
Hoe kan men de achterban uitleggen dat het al die jaren daarvoor heeft gezegd dat men op dit punt principieel tegen is?
Dus dan zegt men dat hun principe 180 graden om gedraaid is dit is toch niet te geloven ?
2e punt
Als men nu het standpunt over de vrouwenrol in de SGP zal wijzigen dan zou iedereen zeggen dat het te maken heeft met subsidie gelden, wat als gevolg zal hebben dat de SGP geld boven hun principes zal zetten.
Graag uw reactie
Riska schreef:barry rab schreef:Voor alle mensen die maar doorkakelen over het vrouwenstandpunt graag de volgende vraag beandwoorden.
1e punt
Hoe kan men de achterban uitleggen dat het al die jaren daarvoor heeft gezegd dat men op dit punt principieel tegen is?
Dus dan zegt men dat hun principe 180 graden om gedraaid is dit is toch niet te geloven ?
2e punt
Als men nu het standpunt over de vrouwenrol in de SGP zal wijzigen dan zou iedereen zeggen dat het te maken heeft met subsidie gelden, wat als gevolg zal hebben dat de SGP geld boven hun principes zal zetten.
Graag uw reactie
Wat het tweede punt betreft heb je gelijk - dat riekt inderdaad naar een niet-principiële wijziging vanwege de subsidie.
Wat het eerste punt betreft:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
En serieus: het moet mogelijk zijn dat men duidelijk maakt dat 'uit voortschrijdend inzicht gebleken is dat..."
In de jaren '50 was het ondenkbaar dat een gehuwde vrouw werkte - bij je huwelijk werd je domweg ontslagen. Zo zijn er veel meer ontwikkelingen ten gunste van de positie van de vrouw. Dus het moet prima te verklaren zijn, zonder totaal gezichtsverlies dunkt mij.
barry rab schreef:Riska schreef:barry rab schreef:Voor alle mensen die maar doorkakelen over het vrouwenstandpunt graag de volgende vraag beandwoorden.
1e punt
2e punt
Graag uw reactie
Wat het tweede punt betreft heb je gelijk - dat riekt inderdaad naar een niet-principiële wijziging vanwege de subsidie.
Wat het eerste punt betreft:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
En serieus: het moet mogelijk zijn dat men duidelijk maakt dat 'uit voortschrijdend inzicht gebleken is dat..."
In de jaren '50 was het ondenkbaar dat een gehuwde vrouw werkte - bij je huwelijk werd je domweg ontslagen. Zo zijn er veel meer ontwikkelingen ten gunste van de positie van de vrouw. Dus het moet prima te verklaren zijn, zonder totaal gezichtsverlies dunkt mij.
oke maar dat kan toch niet van vandaag op morgen ?
Wullimpie schreef:barry rab schreef:oke maar dat kan toch niet van vandaag op morgen ?
Gisteren had een mooi moment geweest om aan de draai te beginnen.
TKF schreef:Ik moet zeggen dat ik de SGP wel sterk vind als zij niet van standpunt veranderen wat betreft Gorinchem, Zoetermeer, enz. Daarmee dwing je volgens mij wel respect af, zoals Riska al noemt. De SGP moet niet boven haar principes gaan staan zoals barry al in een goed voorbeeld weergaf.
TKF schreef:Tja, maar het staat wel in de partijstatuten enzo, en als je lid bent dan hou je je daar aan zou ik zeggen. Persoonlijk zou ik het gedogen. Maar goed, ik sta natuurlijk ook niet in die functie als de wethouder van Gorinchem bijv...
barry rab schreef:Voor alle mensen die maar doorkakelen over het vrouwenstandpunt graag de volgende vraag beandwoorden.
1e punt
2e punt
Graag uw reactie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten