Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 31 okt 2005 17:58

Voor de zekerheid alles uitgeprint en in de gang klaargelegd voor het geval hij terug komt maar...ik denk het niet.
Zag hem net nog op de rotonde rondrennen richting de "wachttoren" en geloof mij, hij is "ontwaakt" uit zijn droom dat christenen geen kennis hebben van JG.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door peter77 op 31 okt 2005 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 okt 2005 17:59

Ik vind overigens dat voor de Drie Formulieren van Enigheid wel wat meer plaats mag worden ingeruimd op dit forum. Onderschrijven gaat mij te ver, maar er mag wel eens wat meer respect voor deze historisch en theologisch zeer belangrijke en waarheidszoekende Formulieren aan de dag worden gelegd. Er staan dingen in waar ik niet mee in kan stemmen, maar ze "zoeken het wel in de goede richting" om het triviaal te zeggen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 31 okt 2005 18:27

André schreef:
Rene Z schreef:
André schreef:Jammer dat je tot deze conclusie komt.

Hoezo ? Er staat in de voorwaarden overigens niets over de 3 formulieren van enigheid.

-Respect voor de reformatorische belijdenis.

Heb ik, maar dat wil niet zeggen dat ik het er altijd mee eens ben.

Je hebt wel respect, maar weet niet wat het inhoudt?

Wat respect ofe het reformatorische gedachten goed?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 31 okt 2005 19:01

Yael schreef:respect is wat anders dan instemmen.

-Instemming met de apostolische geloofsbelijdenis

Zomaar even een quote uit de forumregels....

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 31 okt 2005 19:04

respect betekend voor mij niet automatisch dat ik er ook achter sta.

Yael, maak je niet druk, dat wordt niet bedoeld met de eis van respect

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... &start=150

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 okt 2005 19:04

PeterD schreef:
Yael schreef:respect is wat anders dan instemmen.

-Instemming met de apostolische geloofsbelijdenis

Zomaar even een quote uit de forumregels....
Maar dat zijn niet de 3 formulieren. Respecteren is het goed vinden, en je daar niet aan storen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

PeterD

Berichtdoor PeterD » 31 okt 2005 19:29

De Jehova's getuigen zouden dit eens moeten lezen allemaal... Wat zullen ze gniffelen...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 okt 2005 23:04

Maar het lachen zal hen vergaan... *vinger verhef*
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 31 okt 2005 23:10

On topic nu! En ReneZ in de links die ik gegeven heb staat aardig wat informatie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 01 nov 2005 09:04

Heb ik het ook wel eens meegemaakt dat er twee (jonge JG) aan de deur stonden en ik bij mij achter de straat aan het bestraten was. Ik zeg hun dat ik druk bezig ben en wat denk je? Die jongens willen me komen helpen. Tja daar keek ik best wel even van op natuurlijk. Heb er geen gebruik van gemaakt maar vond het wel aardig.
Het Boek "herders zonder erbarmen" (erg goed en je zou het echt eens moeten lezen) verteld dan ook dat diegene die langs de deuren lopen eigelijk ook vaak "onwetende" zijn. De echte hoge pieten lopen niet langs de deur maar meer hen die middels "daden" hun zielenheil nog moeten zien te verwerven. Hun gedrevenheid mag ons verbazen en ik hoor christenen wel een prijzenswaardigheid uitspreken dat ze het "toch maar doen", dat langs de deuren lopen.
Maar we moeten wel durven kijken wat erachter zit. Dan zal je ontdekken dat er "verdiend" moet worden. Niet zozeer geld, doch met goede werken.
Dat baant voor de JG de weg naar de Hemel (eeuwigheid of paradijs)
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 01 nov 2005 09:21

Blijkbaar hebben ze het hier in Alblasserdam dan momenteel allemaal helemaal voor elkaar: ik heb ze al zeker twee jaar niet aan de deur gehad.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 01 nov 2005 09:23

Ja nou dat is dan mazzel. Hier in Gouda hebben ze (vooral bij ons in de straat) heel wat spekzolen versleten.

Nu eerst even een recept halen.
Zo weer retour :lol:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 nov 2005 11:53

Pas waren ze nog bij ons in de straat, maar mijn vrouw was alleen thuis. Die had geen zin een gesprek.

Laatste keer dat ik ze sprak was bij mijn schoonouders aan de deur. Toen vielen ze de Statenvertaling aan, met de vraag waarom JHWH met HEERE is vertaald en niet met de naam zelf Yahweh of Jehova.
Ik legde uit dat bij de eerste keer dat er HEERE staat in de SV, de kanttekening gemaakt wordt dat HEERE staat voor de naam van Yahweh. (Ik weet niet meer exact welke reden ze hiervoor geven, maar het staat er.) Vervolgens beweerden ze dat de kanttekeningen alleen maar in oude Bijbels staan. Helaas voor ze bleken de kanttekeningen nog steeds heel actueel.

De deur ging weer dicht.

Overigens was toen wel heel duidelijk dat er een leerling en een gevorderde voor de deur stonden. De leerling was helemaal snel uitgepraat.

@Lalage: ik weet niet meer exact hoe het Grieks eruit zag, ik weet wel dat ik met godsdienst moest leren dat de vertaling: "het Woord was een God" vanuit de context niet kon kloppen. De JG willen aan die vertaling de uitleg geven dat God de Vader in Christus iets van Zijn goddelijkheid had gelegd oid.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 01 nov 2005 12:02

Je schreef: "het Woord was een God" De JG willen aan die vertaling de uitleg geven dat God de Vader in Christus iets van Zijn goddelijkheid had gelegd oid.
Dat klopt zeker want ik heb ergens (op zolder) nog hun vertaling liggen en iedere keer als er in de Staten of Nbg vertaling iets staat in de zin van:
En het Woord was God (wat natuurlijk verwijst naar de Here Jezus) vertalen ze het met:"En het Woord was in eendracht met God.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 nov 2005 12:03

Opzich is het natuurlijk ook geen vertaling maar een doeltaalgerichte aanpassing (boe en boosch), had er dan IBDIB van gemaakt (Ik Ben Die Ik Ben)..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”