verkering: Mag je vriend/vriendin met een ander uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 31 okt 2005 17:03

Dippie schreef:
Raido schreef:
debbie schreef:hoeiiii, ik kan het hem niet verbieden, maar het zou een enorme deuk in onze relatie geven, denk ik
als hij een biertje gaat pakken met een vriendin?

Ja, dat zou ze denk wel bedoelen denk ik.

Maar wáárom veroorzaakt dat dan misschien een breuk? Ik ben heel benieuwd naar de argumenten van debbie.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 31 okt 2005 18:58

Debor@ schreef:
Dippie schreef:
Raido schreef:
debbie schreef:hoeiiii, ik kan het hem niet verbieden, maar het zou een enorme deuk in onze relatie geven, denk ik
als hij een biertje gaat pakken met een vriendin?

Ja, dat zou ze denk wel bedoelen denk ik.

Maar wáárom veroorzaakt dat dan misschien een breuk? Ik ben heel benieuwd naar de argumenten van debbie.

Hhihi er staat deuk :wink:
Maar kben ook benieuwd....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 31 okt 2005 19:02

Kijk er is vast een angst. Ook dit herken ik. Maar ik denk ook dat je kan leren vertrouwen.
Samen er stapsgewijs naar toe groeien dan er meer is, als elkaar.
Sommige stelletjes hangen zo aan elkaar omdat de één iets niet mag van de ander. Ik denk: Je groeit naar elkaar toe, je doet samen leuke dingen, en hij mag ook leuke dingen doen.
Hij of zij heeft toch voor je gekozen. En je kan idd goed aan jezelf twijfelen, maar ik denk dat hij of zij het goed kan bevestigen dat je de enige bent. Dan kan je stapsgewijs leren vertrouwen. Want dat is super belangrijk. Ik heb begrip voor mensen die angst hebben, maar het is ook niet prettig als je door de angst van je vriend of vriendin weerhouden wordt. Je moet over die angst heen. Voor jezelf fijn en voor je vriend/vriendin

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 31 okt 2005 19:04

Funlover schreef:Hhihi er staat deuk :wink:

Haha sorry :oops:.

ketura

Berichtdoor ketura » 31 okt 2005 19:38

Ja, ik vind ook dat je elkaar moet vertrouwen, anders heb je geen relatie. Mijn vriend heeft ook vriendinnen waar hij dingen mee doet, en ik vind ook dat ik daar niet tussen kan staan. Dat recht heb ik niet. Hij heeft ook een vriendinnetje waar hij af en toe een lang weekend mee naar een hotelletje gaat, maar ik weet zeker dat er niks gebeurt. Ook al slapen ze op 1 kamer, hij zou mij niet bedriegen. Hij gaat al jaren met haar om, en waarom zou hij haar voor mij moeten laten schieten? Onzin, ik weet toch dat hij alleen van mij houdt.
Hij vindt het ook fijn om met zijn vrienden samen te stappen, en daar zijn ook wel meiden bij, dat vertelt hij heel eerlijk. Of uit eten of naar de bioscoop en dan daarna nog wat met zo'n meisje wat drinken in een cafétje of bij haar thuis. En als er soms een keertje een kusje van komt, is hij daar heel eerlijk in. Als je elkaar vertrouwt en je bent zeker van jezelf dan hoef je daar niks achter te zoeken. Sommige vriendinnen van hem zijn eerder jaloers op mij dan ik op hun.
Maar zelf heb ik er geen behoefte aan om met andere jongens uit te gaan, want ik ga liever met hem uit dan met een andere jongen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 okt 2005 19:53

ketura schreef:Ja, ik vind ook dat je elkaar moet vertrouwen, anders heb je geen relatie. Mijn vriend heeft ook vriendinnen waar hij dingen mee doet, en ik vind ook dat ik daar niet tussen kan staan. Dat recht heb ik niet. Hij heeft ook een vriendinnetje waar hij af en toe een lang weekend mee naar een hotelletje gaat, maar ik weet zeker dat er niks gebeurt. Ook al slapen ze op 1 kamer, hij zou mij niet bedriegen. Hij gaat al jaren met haar om, en waarom zou hij haar voor mij moeten laten schieten? Onzin, ik weet toch dat hij alleen van mij houdt.
Hij vindt het ook fijn om met zijn vrienden samen te stappen, en daar zijn ook wel meiden bij, dat vertelt hij heel eerlijk. Of uit eten of naar de bioscoop en dan daarna nog wat met zo'n meisje wat drinken in een cafétje of bij haar thuis. En als er soms een keertje een kusje van komt, is hij daar heel eerlijk in. Als je elkaar vertrouwt en je bent zeker van jezelf dan hoef je daar niks achter te zoeken. Sommige vriendinnen van hem zijn eerder jaloers op mij dan ik op hun.
Maar zelf heb ik er geen behoefte aan om met andere jongens uit te gaan, want ik ga liever met hem uit dan met een andere jongen.

Dit verhaal heb ik dan weer zo mijn bedenkingen bij :roll:
Maar als jij er zeker van bent dat hij alleen van jou houdt, dan heb ik niks gezegd natuurlijk :wink:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 31 okt 2005 20:07

Smurffie schreef:
ketura schreef:Ja, ik vind ook dat je elkaar moet vertrouwen, anders heb je geen relatie. Mijn vriend heeft ook vriendinnen waar hij dingen mee doet, en ik vind ook dat ik daar niet tussen kan staan. Dat recht heb ik niet. Hij heeft ook een vriendinnetje waar hij af en toe een lang weekend mee naar een hotelletje gaat, maar ik weet zeker dat er niks gebeurt. Ook al slapen ze op 1 kamer, hij zou mij niet bedriegen. Hij gaat al jaren met haar om, en waarom zou hij haar voor mij moeten laten schieten? Onzin, ik weet toch dat hij alleen van mij houdt.

Dit verhaal heb ik dan weer zo mijn bedenkingen bij :roll:
Maar als jij er zeker van bent dat hij alleen van jou houdt, dan heb ik niks gezegd natuurlijk :wink:

Idd heerlijk dat jij hem zo vertrouwt en dat jij er mee om kan gaan. Maar ik zou niet in deze situatie kunnen zitten. Dat is wel een hele grote rek in je vertrouwen. Maar wel coowl dat jij er zo mee om kan gaan.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 31 okt 2005 20:08

Debor@ schreef:
Funlover schreef:Hhihi er staat deuk :wink:

Haha sorry :oops:.

*grinnik* Kvind wel maf :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 okt 2005 20:28

Mijn vriend wil liever niet dat er een jongen bij mij logeert, dat vind ik dan wel weer logisch. Ik weet trouwens niet hoe ik zou reageren als hij een hele goede vriendin zou hebben, dan zou ik denk ik weleens jaloers worden. Maar dat is anders dan met de vriend waar ik een paar keer per jaar een dagje mee ga wandelen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 okt 2005 21:02

Omdat het eng is.. ik weet ongeveer hoe dat voelt, je hebt altijd het idee dat de persoon met wie jou lieverd op stap is, ook in zal zien dat hij erg lief is..

Niet dat je ook maar ooit twijfeld dat hij daaraan toe zou geven, maar het idee.. frustratie :)

pas naar anderhalf jaar relatie zie ik in dat het eigenlijk onzin is.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 31 okt 2005 21:08

Ja, maar ja, dat is achteraf :?. Ik snap het wel een klein beetje hoor, maar ik heb zelf nooit in die situatie gezeten dat er van uitgaan met een ander sprake was, dus was/ben ik zeer geïnteresseerd in de argumenten, vandaar :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 okt 2005 21:11

Debor@ schreef:Ja, maar ja, dat is achteraf :?. Ik snap het wel een klein beetje hoor, maar ik heb zelf nooit in die situatie gezeten dat er van uitgaan met een ander sprake was, dus was/ben ik zeer geïnteresseerd in de argumenten, vandaar :)

Ik heb het een keer gehad, en ik was woest dus ja.. ik weet wat het is, maar het is gewoon echt zo achterlijk, maar ja verliefdheid doet rare dingen met mensen. Ik neem me voor om niet meer verliefd te worden.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Re: verkering: Mag je vriend/vriendin met een ander uit?

Berichtdoor kurtyo » 01 nov 2005 01:20

DesertRose schreef:wat vind je hiervan?

vind je dat jouw vriend of vriendin wel een keer met een ander uit mag, dus je vriendin met een gewone vriend van haar of je vriend met een gewone vriendin van hem?
Of kan dat niet meer sinds jullie verkering hebben?

Ik weet niet helemaal waarom je dit topic opent maar ik krijg het idee dat het in jouw omgeving (wellicht zelfs op persoonlijk vlak) speelt.
Mijn reactie: als het al zover is gekomen dat een relatie dat punt heeft bereikt dat je niet eens een normale vriend bezoeken mag of een drankje nuttigen met een vriendin in de kroeg, dan is er iets goed mis. Dan adviseer ik die mensen toch echt om een relatie-therapeut in te schakelen of gewoon (dat is nog wat gemakkelijker) een punt te zetten achter de relatie. (Ik offer me in welwillendheid op als therapeut voor alle refowebbers met relationele problemen, maar het kan ook de drank zijn die me dat doet zeggen. :mrgreen:)

Kijk, ik heb in het verleden ook wel wat te maken gehad met 'geclaim' en snap bepaalde gevoelens van wantrouwen ook wel, maar die gevoelens van wantrouwen zijn natuurlijk of terecht (in dat geval is de ander een *** die het niet verdient een relatie met jou te hebben) of onterecht (in dat geval is de ander waarschijnlijk labiel).

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 01 nov 2005 07:46

=D>

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 01 nov 2005 09:13

mystery schreef:Het heeft inderdaad niet altijd te maken met vertrouwen. Je kunt elkaar helemaal vertrouwen, maar toch bang zijn. Dan ligt dat niet aan de band met elkaar of het vertrouwen in elkaar.
Er kan een angst zitten in jezelf waardoor je het moeilijk vindt als je vriend(in) met een ander weggaat.
Er kunnen ervaringen in het verleden geweest zijn waardoor je onrealistische gedachten en angsten hebt.
Zulke angsten moet je wel serieus nemen, omdat je er vaak zelf niets (weinig) aan kunt doen. Het moet ingewisseld worden door nieuwe, positieve ervaringen en realistischere gedachten.
En met angsten kun je elkaar nog steeds door en door vertrouwen.
Na alle harde woorden wil ik deze inbreng van Mystery nog even herhalen. Wantrouwen en angst zijn er vaak niet zomaar.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Terug naar “Archief”