sprekend beeld en merkteken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 28 nov 2005 17:15

Cicero,

We zien wel! Gelukkig is het de Heilige Geest die overtuigd van zonden!
Ik heb gezegd wat ik moest zeggen. Ik heb gedaan wat ik kon. De Heilige Geest zal het verder leiden. Zij die voor meer kennis zullen bidden, zullen kennis ontvangen. Zij die menen dat zij al Gerechtvaardigd zijn, die hoeven dat niet te doen. Laat een ieder die stilletjes tegen de boze grote God staat op te kijken, en angstig maar af wacht, maar afwachten.

Jezus wandelt voorbij en zal Zijn Dienstwerk verder afronden. De Hemelen maken zich gereed voor Zijn spoedige komst. Als Zijn knechten niet meewerken dan zal de wederkomst uitgesteld worden, om hen nog tot inzicht te brengen. Als Hij zeker weet dat niemaqnd meer een keuze maken zal, dan is het einde daar. Op hget moment dat de Wereldse Kerk en de aardse Staat, onder leiding van de Beesten openlijk gestalte zal krijgen, dan is kiezen en meewerken om Gods Koninrijk zichtbaar te maken in het Getuigenis, niet meer mogelijk!

Zonde kan alleen overwonnen worden als Christus waarlijk in het hart woont, als wij een voorbeeld getuigenis zijn van Christus.
Net zoals de Joden van het OT geslacht, maken nu weer gelovigen Christenen de zelfde fout en zien er geen been in om met hun gegeven Heil te spotten (Joh. 8 ) Zonde is sterk, maar aan de gelovige wordt "vel meer "kracht gegeven om te heersen door de kracht van Christus.

Veelmeer zullen wij nu wij verzoend zijn, behouden worden, doordat Hij leeft, leeft in het hart.

Gods zegen en studeer maar wat meer in Gods Levende Schriftwoord. Het zal velen sterken, waar ze zwak staan en het de spotters de mond snoeren waar ze nu grotspraak tegen de Allerhoogste plegen.
Laten zij die gemeenschap met Christus willen hebben en Hem in de Geestelijke relatie met Zijn God en Vader na willen volgen om maar meer kennis en inzicht bidden. De laatsten zullen de profetie zien en ervaren aan hun hart.

De Heilige Geest wordt bedroefd als wij gaan acht slaan op zijn ingevingen Efeziërs 4:30

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 28 nov 2005 18:26

Schriftgeleerde schreef:Cicero,

We zien wel! Gelukkig is het de Heilige Geest die overtuigd van zonden!

Wat heeft dat met Optimatus zijn conclussie te maken?

Ik heb gezegd wat ik moest zeggen. Ik heb gedaan wat ik kon.

Ik ik.... wat verdedig je nu? Je eigen standpunten of Gods Woord? Je kunt alleen getuigen niet overtuigen dat doet de Heilige Geest!

De Heilige Geest zal het verder leiden. Zij die voor meer kennis zullen bidden, zullen kennis ontvangen.

Inderdaad.

Zij die menen dat zij al Gerechtvaardigd zijn, die hoeven dat niet te doen. Laat een ieder die stilletjes tegen de boze grote God staat op te kijken, en angstig maar af wacht, maar afwachten.

Wat dit met Optimatus zijn opmerking te maken heeft zie ik niet?

Jezus wandelt voorbij en zal Zijn Dienstwerk verder afronden. De Hemelen maken zich gereed voor Zijn spoedige komst.

Ik hoop met je mee dat Hij snel terugkomt!

Als Zijn knechten niet meewerken dan zal de wederkomst uitgesteld worden, om hen nog tot inzicht te brengen.

Waar baseer je dat op?

Als Hij zeker weet dat niemaqnd meer een keuze maken zal, dan is het einde daar. Op hget moment dat de Wereldse Kerk en de aardse Staat, onder leiding van de Beesten openlijk gestalte zal krijgen, dan is kiezen en meewerken om Gods Koninrijk zichtbaar te maken in het Getuigenis, niet meer mogelijk!

Wat bedoel je?

Zonde kan alleen overwonnen worden als Christus waarlijk in het hart woont, als wij een voorbeeld getuigenis zijn van Christus.

Inderdaad, maar door Gods genade!

Net zoals de Joden van het OT geslacht, maken nu weer gelovigen Christenen de zelfde fout en zien er geen been in om met hun gegeven Heil te spotten (Joh. 8 )

1. je generaliseert de Joden uit de Bijbel. Je doet net alsof ze allemaal ongelovigen waren.
2. daar kun je alleen naam christenen mee bedoelen niet de christenen die Jezus kennen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 nov 2005 18:31

Schriftgeleerde schreef:Doe ik mee!

En het verweer zweeg wederom.
Schriftgeleerde, Boudewijn, je lijkt steeds meer op Pim Fortuyn: heel veel lawaai maken, maar als je op argumenten wordt aangepakt, begin je te zeuren en stampij te maken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 28 nov 2005 19:05

Jeremia 31 schreef:35 Zo zegt de HERE, die de zon overdag tot een licht geeft, die de maan en de sterren verordent tot een licht des nachts, die de zee opzweept, dat haar golven bruisen, wiens naam is HERE der heerscharen: 36 Als deze verordeningen voor mijn ogen zullen wankelen, luidt het woord des HEREN, dan zal ook het nageslacht van Israël ophouden al de dagen een volk te zijn voor mijn ogen. 37 Zo zegt de HERE: Als de hemel boven te meten is en de fundamenten der aarde beneden na te speuren zijn, dan zal Ik heel het nageslacht van Israël verwerpen om al hetgeen zij gedaan hebben, luidt het woord des HEREN.

Tja de aarde en de hemel bestaan nog steeds,
en zolang mag Israël ook nog bestaan ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 28 nov 2005 19:39

Optimatus,

Dank voor je interessante en terechte opmerkingen

Je schreef:

. je generaliseert de Joden uit de Bijbel. Je doet net alsof ze allemaal ongelovigen waren.
Zo, zo doe ik dat! Ja, ja vandaar het Nieuwe Testament, waarin in de eerste gemeente een Overblijfsel deel had aan het Nieuwe Testamentische tijdperk. Ik spreek wellicht over de Joden die Christus afwezen, maar dienovereenkomstig is het logisch dat Christus altijd dan ook een Overblijfsel heeft waarmee Hij een nieuw Verbond sluit en het opnieuw probeert. Dus maak niet de fout dat ik niet begrijp dat er ook Joden waren die Hem wel, op Geestelijke gronden hebben aanvaard, zoals Nicodemus dus, een van hen werd!

2. daar kun je alleen naam christenen mee bedoelen niet de christenen die Jezus kennen.

En dit laatste is dan ook -zeer- juist! Ik licht toe dat ook vanuit de gehele Christelijke kerk (alsook dan de Joden natuurlijk- op dezelfde Geestelijke gronden) maar ook vanuit "de andere schapen die Christus nog vindt" een Overblijfsel zal zijn. Vandaar dat Christus bekend maakt dat niet iedereen die Here Here roept, het Koninkrijk zal binnen (kunnen) gaan.

Je opmerking is zeer terecht en juist in het perspectief van Christus' -laatste- Dienstwerk in het Heilige in de hemel.

Er dient zich nu dan een andere interessante vraag op:

Wie en wat zijn Naam christenen!

Mijn -weder- vraag is dan aan jou Optimatus, wat denk jij daar nu van.
Want je opmerking is wel degelijk interessant, want je raakt hiermee heel treffend het hart, van deze discussie.
Het oordeel vindt nu plaats en allemaal (dus ook ik vanzelfsprekend) moeten ons loon nog ontvangen. In dat opzicht kunnen we ons zelf nooit boven Christus plaatsen door te stellen dat de één boven de ander staat!
Redding en verlossing gaat gepaard met Geloof en dus ook handelen en verkondigen in het Getuigenis van Christus.

Om dan nog eens toe te lichten hoe wijzelf zeer betrokken moeten zijn, door de werking van de Heilige Geest nog even het volgende:

Overwinning op de zonde, overwinning op een onbekeerd hart (niet aanvaarden van Gods liefde= regels= wet= getuigenis) kan niet zonder een inwonende Geest geschieden. Als ons handelen en denken meer en meer gaat lijken op dat van Christus, dan is de Geest wonend in ons. We bedroeven Hem niet (Efeziërs 4:30)
We zullen dan ook meer inzicht krijgen m.b.t. de bedoeling van Christus werk.

Of we het aanvaarden, of we er wat mee doen, is dan onze verantwoording, alhoewel we niet verzocht of overvoerd worden in onze taak en karakter. Ons Getuigenis is altijd naar de aard van ons veranderde, maar unieke meegekregen karakter. Het karakter van onszelf ontvangt de nodige verbetering en optimalisatie met een verheerlijkt hart. En zo geloven en getuigen wij dus feitelijk op grond van de Heilige Geest van Christus, zoals ook Hij getuigde als een gewoon mens van Zijn God en Vader, door die zelfde Heilige Geest.

Jezus is dus naast onze Verlosser, Koning en broeder ook onze persoonlijke vriend, waarmee we alles kunnen delen, dat met een zondig mens nooit bereikt kan worden.

Hij maakte geen misbruik van Zijn oorspronkelijke Goddelijke krachten. Daartoe werd Hij wel vele malen door de Farizeeërs (Satan) en Schriftgeleerden (Satan) toe verleid.

En zo moeten ook wij dus alleen dat verkondigen waarvan we, vanuit het Levende Schriftwoord (want dat wordt dan de dode-letter wet; de Bijbel) kennis hebben.

Het heeft dus weinig zin, zoals Cicero probeerde, iets in te brengen op een min/meer spottende wijze. Want het is de Heilige Geest die overtuigt.
Niet ik!

Als we verder kijken Optimatus, dan haalt ook Christus duidelijk in het Levende Schriftwoord aan dat ons lichaam een Tempel van de Heilige Geest is. Dus zo zie je, als je tot besef van zo'n begrip gekomen bent, je ook weet hoe e.e.a. in elkaar zit.

Of...weet gij niet dat uw lichaam een Tempel van de Heilige Geest is, die in u woont ( 1 Korinthië 6:19)

Hoe kun je dan stellen, als je zelf door de Heilige Geest dus bewoont wordt, dat een medechristen een "Charlatan"is. Waar baseer je zo'n feit dan op. Je moet dan zelf -denken- dat je meer Gerechtvaardigd zijn dan degene die tot je spreekt. Als er geen herkenning van gewoon Bijbelse begrippen is, die Christus aanhaalt en ik in feite niets anders doe dan aanhalen, dan leeft de Heilige Geest niet in je. Je zou een bewering kunnen weerleggen op grond van een -andere- ofg meer tot de verbeelding sprekende tekst van Christus. Dat bouwt op!

Hoe kunnen wij nu door de Heilige Geest boven de mens staan, in begrip en inzucht aangaande het komende Rijk van Christus en dus ook profetiën tot de openbaarheid brengen?

Hier:

God is onder u (1 Kor. 14:25)

Jezus Christus is -leeft- in U (2 Kor. 13:5) dat is de Heilige Geest dus=
GETUIGEN van Christus.

Een ander voorbeeld waaruit blijkt dat we de kennis en inzichten aangaande het komende Rijk kunnen ervaren en "zien" (profetie -Gods Overblijfsel heeft de gave der profetie penbaring 12:17 en 19:10)

En dan wordt ik door het gevoel beheerst, als ik dus een zonde tegen de Heilige Geest zie, door spotten.

Want:

Gesterkt te worden door de Heilige Geest in de inwendige mens; opdat Christus door het geloof in uw harten woning make (Efeziers 3:16,17)

Een andere Bijbelpasage aarbij Christus ons leert dat Hij in ons moet leven, als voorbeld voor de wereld is dit:

Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik (dat is) niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij (Gal. 2:20)

En waar licht Christus dat op een zeer duidelijke wijze toe?

Openbaring 22

14 Zalig zijn zij, die zijne geboden houden, opdat zij macht hebben over den boom des levens, en door de poorten in de stad mogen ingaan.

Diegenen die geen inwoning vcan de Heilige Geest willen aanvaarden, kunnen eenvoudig niet in het Koninkrijk der hemelen wonen. Het is Satans grootste lust om dat inzicht aan de Christenen en de mensheid te onthouden. Voor de rest moegen ze Christus aanbidden wat ze willen.

Openbaring 14:

12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen, die de geboden Gods houden en het geloof in Jezus bewaren.13 En ik hoorde ene stem van den hemel tot mij zeggen: Schrijf: [color=darkred]Zalig zijn de doden, die in den Heer sterven, van nu aan. Ja, zegt de Geest, opdat zij rusten van hunnen arbeid
; want hunne werken volgen hen.

Een Geestelijk Israël dat heeft getuigt en daardoor zalig is gegroeid! (Joh. 15:10 Romeinen 2:13)

De bewijslast van de mate van Heiliging ligt natuurlijk besloten in het oordeel, waar wij geen inzicht maar ook geen zeggenschap over hebben.

In de laatste Sabbatschool les welke te vinden is op:

http://www.amazingfacts.org/media/lesso ... udy%20Hour

Werd door de -vrouwelijke- Sabbatschoolleider benadrukt dat ons hart denken en praktizeren) moet veranderen. Als wij niet veranderen, dan kan er geen verlossing plaats vinden, want wij zijn nog steeds gevangen in ons oude lichaam.

In zoverre we nog op deze aarde wonen, waaraan we nu eenmaal niet ontkomen kunnen, zegt de Heilige Schrift:

En voor zover ik nu (nog) in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God (Gal 2:20)

Geloof= liefde voor God en Zijn Zoon= navolging= onderhouden van de wet= Gerechtvaardigd zijn - tot de Heiliging- tot de Verheerlijking.

Niet alles op één dag en uur. Groeien! Vandaar de Heilie Geest (en geen zondig mens)

Openbaring 22:17 Hij trekt mensen tot God
Johannes 16:7-13 Hij openbaart de behoefte aan vergeving
Johannes 3:3-8 Hij bregnt de wedergeboorte tot stand
2 Korinthiërs 3:18 Hij vernieuwt het beeld van God, in ons
Johannes 14:15-19 Hij troost, leert en vermaand ons
Efeziërs 4:11-13 Hij geeft geestelijke gave aan de kerk
1 Korinthiërs 12:3-12 .....als we troue zijn aan Hem

Handelingen 1:8
Hij stelt daardoor de kerk in staat om te getuigen
van Christus.

Dus is Gods volk een Geestelijk Israël, als de Heilige Geest in ons woont!

Yael:En Ik zal juichen over Jerusalem en Mij verblijden over Mijn volk. (Jesaja 65:19a)

Inderdaad, God wil dat iedereen in het Koninkrijk zal zijn en Hij begint elk Verbond met een onbevoorordeeld vreugde. Het probleem is echter Yael, dat het volk de zaak steeds verprutst! En vergeet niet dat God van te voren weet of Zijn volk, of de mens op een bepaalde manier met dat Verbond omgaat. Toch laat Hij de mens zelf de keuze. Hij respecteerd de keuze van de mens. Maar elke keuze die we maken, heeft consequenties. Ook in het dagelijkse leven. In grote lijnen is de strijd hetzelfde. Satan is nog steeds Overste van deze wereld. Alleen door Christus'Geest kunnen we deze tiran overwinnen. OP onze eigengerechtigde wetten en geboden zal dat nooit lukken, met zo'n geest komen we geen steek verder!

Vandaar al die verbonden. Kijk ,we willen allemaal dat onze kinderen het beste er van maken, dat zij gelukkig zijn en dat zij "recht staan" tegenover elkaar (als mensen) maar hoe vaak moeten wij onze kinderen niet corrigeren, omdat we van ze houden, en liefhebben, rgeels stellen hen beperkingen op moeten leggen. Toch maken we iedere keer een nieuw begin met hen.
En zo is het bij God precies hetzelfde. En Yael, ik begrijp je standpunten heel goed, maar het is nu eenmaal jammer dat mensen zo vaak Gods goede bedoelingen niet willen zien of aannemen. Door gebed en trouwe Bijbelstudie, elke dag, onder leiding van de Heilige Geest, zullen we verrijkt worden- allemaal- in ons eigen tempo en in een vriendschappelijke relatie met Christus.

Bedankt Optimatus en Yael voor jullie bijdrage!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 28 nov 2005 19:55

je haalt optimatus en mij door elkaar.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 29 nov 2005 05:48

Hallo Yael,

Ik heb jouw opmerking gelezen en vindt die interessant - en juist- en dat wat Optimatus heeft geschreven evenzo.Vandaar de combinatie!

groet

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 29 nov 2005 06:00

Van iemand kreeg ik een boekwerkje waar hele mooie overdenkingen in stonden. Eén er van wil ik jullie niet onthouden.

Sta niet toe dat lichtzinnige zaken uw tijd en aandacht opeisen. Houd uw aandacht gericht op de geweldige thema's van het Schriftwoord. Door te studeren zult u kracht ontvangen om door de verzoekingen en moeilijkheden van de eindtijd heen te komen en u te brengen waar u met Christus in witte klederen zult wandelen, omdat u waardevol bent. Wnneer wij het Levende Schriftwoord van Godbestuderen en gehoorzamen, zult u een Geestelijke gids en leermeester hebben, waardoor de ergste vormen van het kwaad in onszelf onder de leiding van Zijn wet zullen worden gebracht. Als de onderwijzxingen van dit Woord de heersende invloed in ons leven zouden worden, als de Geest en het hart onder zijn beteugelende macht zouden worde gebracht, zou het kwade dat nu in de gemeenten en gezinnen bestaat, geen plaats meer krijgen. De zuiverste zegeningen zoudsen op de bekeerde gezinnen neerdalen en vanuit die gezinnen zou een invloed uitgaan die Gods volk tot een macht aan de zijde van de warheid zou maken.

Maar er zijn velen in onze gemeenten die de betekenis van de waarheid voor deze tijd slecht kennen. Zij hebben de waarheid niet met eennederig en berouwvol hart gezocht. Ik roep leden van onze gemeenten op de vervulling van de tekenen der tijden niet te negeren, die zo duidelijk zeggen dat het einde nabij is...

Op zijn kroningsdag zal Christus ieder die een rimpel heft, niet als de Zijnen kunnen erkennen. Maar aan de getrouwen zal Hij een kroon van onsterfelijke heerlijkheid geven...
Op die dag zullen de verlosten in de heerlijkheid van de Vader en de Zoon stralen. De engelen van de hemel met hun gouden harpen, zullen de oning en zijn trofeeën van zijn overwinning verwelkomen - zij die gewassen zijn in het bloed van het Lam. Een overwinningslied zal weergalmen en in de gehele hemel vervullen.
Christus heeft dan definitief overwonnen. Hij treedt de hemelse hoven binnen, vergezeld van zijn verlosten, het bewijs dat de missie, lijden en zelfopoffering niet tevergeefs zijn geweest.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 29 nov 2005 12:27

Beste Optimatus,

Je schreef:

Boudewijn laat zien dat hij twijfelt aan Gods almacht. Hij heeft in diverse stukken gemeld dat God iets moest. Neen, God moet niets. God DOET iets, onafhankelijk van welk schepsel dan ook. Des Heren almacht gaat het al te boven. Boudewijn noemt zich een schriftgeleerde, maar heeft zich geopenbaard als een charlatan.

Ik denk dat de mens die zich Christen noemt, zelf vergeet iets te doen. Namelijk meewerken aan de opbouw aan Gods Rijk, door het Getuigenis van Christus aan de wereld te openbaren.

Romeinen 213

...maar de daders der wet zullen gerechtvaardigs worden, niet zij die -alleen- maar de toehoorders! (Romeinen 2:13)

Zo te zien vindt Optimatus zij die daders der wet zijn, charlatans.
Hoe zal Christus dan diegenene noemen die slechts "naamchristenen" zijn!

Leg me eens uit Optimatus, waaraan denk je als je zelf het woord "Naamchristen" in de moend neemt. Alleen bij de naam of ook bij de daad!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 nov 2005 13:03

Schriftgeleerde,

heb je er wel eens bij stilgestaan welke plaats Rom. 2:13 heeft in het betoog van Paulus?
Want Paulus bedoelt hier iets anders mee dan wat jij ons wil duidelijk maken. :idea:

Elbert
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 nov 2005 13:12

Elbert was me net voor met zijn argumentatie. Het valt mij op, Boudewijn, dat jij te allen tijde overal schriftteksten vandaan plukt en die op bijna amateuristische wijze gelijk Windows-Knip-en-Plakwerk aan elkaar lijmt zodat er iets uitkomt wat jou welgevallig is.

Ik heb Yael verdedigd in haar overtuiging de wet na te leven - wij proberen daders der wet te zijn. Jij bent een Windowsgeleerde. Je mag dan alle teksten weten te vinden en gelezen hebben, je hebt veel kennis, maar weinig wijsheid - want de zin, de betekenis en de inhoud van het Woord schiet aan alle kanten langs je heen zonder in je hart te beklijven.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 nov 2005 13:59

Optimatus schreef:want de zin, de betekenis en de inhoud van het Woord schiet aan alle kanten langs je heen zonder in je hart te beklijven

Op dit forum oordelen we niet over de gesteldheid van iemands hart. [-X
Het lijkt me goed om daar in de discussies rekening mee te houden. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 nov 2005 14:44

Herstel:

want de zin, de betekenis en de inhoud van het Woord schiet aan alle kanten langs je heen zonder te beklijven.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 30 nov 2005 06:10

Hallo Elbert,

Je schreef:

heb je er wel eens bij stilgestaan welke plaats Rom. 2:13 heeft in het betoog van Paulus?
Want Paulus bedoelt hier iets anders mee dan wat jij ons wil duidelijk maken.

Dat is interessant Elbert, als ik jou was geweest, dan had ik dat antwoord, aan de hand van Bijbelse voorbeelden, er al lang bijgezet!

De essentie van Romeinen 2:13 vinden we in dat gehele hoofdstuk terug.
Het is een optelsom van de gevolgen waaronder we de wet, wel of niet, onderhouden. Maar dat betekent nog niet dat we, slechts als naamchriusten, verlost menen te zijn.

Als we dat hoofdstuk goed doorlezen, dan bedoelt Paulus er precies wat er mee bedoelt wordt. Met andere woorden, niemand hoeft zich te verontschuldigen, als hij of zij de wet niet onderhoud, terwijl deze door Christus aan ons wordt voorgehouden, als hij het wel weet, maar niet doen dan hebbe we geen excuus. En dat is de kern van vers 13 in Romeinen 2.

Neen Elbert, we hoeven geen verontschuldiging aan te halen om, om de wet heen te proberen Gods Koninkrijk binnen te kunnen komen. Iemand die zegt Christen te zijn in de essentie van Diens getuigenis en bovendien nog moderator is, voor en van een Christelijke website, moet niet proberen zich als Getuigen van Christus voor te doen, terwijl hij bedoelt dat het als Naamchristen voldoende is en Getuigenis heeft om Hem aan de wereld te laten zien. Een naamchristen ontbreekt het aan het -willen-doen van de wet!! Voor zover zijn geweten hem of haar daar al niet op wijst(!)

Dat doet me denken aan Petrus die wist wat de wet inhield en zei Hem na te volgen en zelfs bereid leek te zijn, om zijn leven te geven, en toch door menselijke zwakheid, Hem verried! Terwijl Zijn Meester zo nabij was.

Dus ik bedoel maar; Romeinen 2:13 wordt precies bedoeld zo als het er staat. Wie hoort maar niet doet, is geen voorbeeld van Christus. Er staat gewoon niets anders!

Want de Heilige Geest overtuigt van zonden en de waarheid, voor zover die in het hart leeft! Als wij Christus liefhebben met geheel ons hart, dan onderhouden wij ook de wet, naar ons vermogen en leiding der Heilige Geest. Niet zeggen en alleen maar aanhoren, maar doen en uitleven, en dus ook lijden zoals Hij leedt!

Christus liet de wet van het Koninkrijk van Zijn God en Vader aan de mensen zien, omdat Hij de wet uitleefde. Toch wezen de meeste mesen Hem gewoon af en leed Hij, daardoor. Door de tegenstand en de ontkenning van Zijn boodschappen, werd Hij als een misdadiger beschouwd. We zullen dus wel zien Elbert, hoe ons hart werkelijk is, als alles van ons geopenbaard wordt, door de werking van de wet!
Want de Heilige Geest zal ons openbaren aan de wereld, en dan zal pas blijken hoeverre wij een naamchristen of een werkelijke discipel van Hem zijn in He en door Zijn Geest. Want zij die Hem op grond van Zijn voorbeeld nu afwijzen, zullen uiteindelijk Hem erkennen op grond van de Hemelse wetgeving. Dan echter is het te laat!
We kunnen maar éénmal kiezen, daarna het oordeel!

Ik hoop dat we dat allemaal beseffen!

Gods zegen!

Terug naar “Archief”