Dus daarom gewoon normale kleren.
Waarom moet alles altijd 'normaal' zijn Hijwel? Dat is toch abnormaal?

Wat ik wel weet, is dat echte Goths geen christenen zijn.
\
Wat een gezeik. Hoe durf jij een hele stroming te veroordelen? Heeft God jou dat recht gegeven? Nee dus... Goth's kunnen wel christen zijn!
En over die make-up, zoveel make up dragen gothics niet hoor. Veel goths zijn zelfs helemaal niet opgemaakt, behalve de ogen
Veel goth's dragen wel make-up maar wie niet? En verder, het valt inderdaad best mee. Nogmaals: het is heel belangrijk om cybergothic, darkgothic, whitegothic, blackmetalheads, e.d. los te zien van elkaar. Black's hebben vaak stukken meer makeup en zijn veel extremer dan white's
Misschien ben ik een zeikerd. Maar ik vind het eerlijk gezegd niet leuk, al die mensen die je vroeger uitscholden voor vieze stink alto en nu zoen ze zich voor als de opper-alto? Dat is toch dom?
Ik snap je niet, leg eens uit?
Niets met elkaar te maken, lijkt me toch niet helemaal geloofwaardig. Van dood, verderf, doodshoofden en donkere kleuren straalt de levenslust nou niet direct af.
Er staat: 'in principe niets met elkaar te maken'. Het is wel een combinatie die regelmatig voorkomt (depressie en goth) maar van oorsprong is het niet samengaand. Verder generaliseer je hier: niet alle goths kicken op doodshoofden, dood en verderf. De donkere kleuren is eigenlijk het enige wat heeeel veel goth's gemeen hebben. Er zijn zoveel verschillende goths.
Ik snap niet dat men 'flirt' met een stroming die ronduit goddeloos is. Als je zo graag een lange jurk aan hebt of in het zwart gaat, kan dat toch ook wel zonder dat etiket?
De stroming is niet goddeloos (hoe durf jij ook al een hele stroming te veroordelen?). Veel mensen die de stroming aanhangen zijn goddeloos. Maar dat is zelfs met de christelijke stromingen zo! En met punkers (punkers kunnen ook christen zijn!), hiphoppers, metalheads, alles!
Verder heeft het ook veel met muziek te maken. En daar zit het etiketje automatisch aan vast.
Leg mij nou eens uit wat de achterliggende gedachten en denkbeelden achter gothic is. Leg me daarna nog eens uit waarom je ook zo genoemd wilt worden.
Ik zal eens heel goed gaan zoeken en nadenken voordat ik allerlei onzin uitkraam. En voor de duidelijkheid: ik ben geen een of andere diehard gothic of zo, verre van dat!
Zo ook bij gothic.
Klopt, maar ten diepste wil iedereen altijd ergens bij horen! Dat is echt waar. Ook gothics alleen dan op een wat aparte manier.
Aan generaliseren ontkom je trouwens in dit soort gevallen niet.
Probeer het toch maar niet te doen als je wilt. Dat werkt beter.
Het gaat me om de achterliggende gedachte van die stroming.
Er is niet 1 simpele achterliggende gedachte. Dat is nu juist een probleem

Vaag maar waar.
ja ik vind het eng... maar ja kan ook nx aan doen
Ik vind diehard-refo's eng maar ik zeg toch ook niet direct dat ze niet christelijk zijn?