hoe ver mag kritiek op de predikers bij de jongerendag gaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 16 aug 2005 10:41

johannes1 schreef:
Er staat in de bijbel dat we een licht moeten zijn... Er staat niet dat we moeten preken... En als ik vergelijk met andere omroepen is de eo een lichtend licht en een zoutend zout...

er staat ook een oproep verkondig het evangelie aan alle creaturen, dus wel preken :wink:

we hebben de topic titel hoe ver mag je gaan op kritiek op sprekers van de jongerendag, als je dat hebt krijg je gelijk vele mensen over je heen, maar hoe vaak krijg ik en vele andere op dit forum mensen over zich heen omdat wij een andere mening hebben over bepaalde dingen en die kritiek mag wel ver gaan. is het niet met 2 maten meten wat we in en met deze topic doen?

Ik denk dat er twee discussies door elkaar lopen,
*Mag kritiek op de EO en EO-jongerendag? naar mijn idee is het zelfs gezond als kritiek mag en is er ook best wat kritiek te leveren. Inderdaad wordt ook terechte kritiek door sommige mensen vrij snel als bekrompen reformatorisch weggehoond en dat is m.i. af te keuren.
*De tweede vraag is: Gaat ds. Pieters in zijn kritiek te ver en is hij eerlijk?
Mijn inziens gaat Ds. Pieters inderdaad te ver en is hij niet eerlijk in zijn argumenten. "EO uitleggen als Eeuwige Ondergang" voegt niets toe aan de argumenten tegen en is minstens zo populair doen als waartegen je ageer. Daarbij komt dat je inderdaad heel makkelijk mensen die zeggen Christen te zijn (en ik geloof zeker dat een groot deel dat ook is) afschrijft door een woordgrapje. Wat m.i. zelfs echt zonde genoemd kan worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 aug 2005 11:08

Daarnaast is de mate waarin men een ander oordeelt, een kader om zelf beoordeelt te worden.

Terug naar “Archief”