Wat voor kerken/gemeenten bezoeken jullie en waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 30 jul 2005 08:51

essieee schreef:En ik vind juist de kerk waar Caprice gaat enorm!

Dat kun je dus op twee manieren opvatten. 8)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 30 jul 2005 23:38

caprice schreef:
essieee schreef:En ik vind juist de kerk waar Caprice gaat enorm!

Dat kun je dus op twee manieren opvatten. 8)

Maar volgens mij snap jij enorm goed wat ik bedoel 8)

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2005 03:04

ik bezoek een van de plaatselijke protestants/gereformeerde kerken, omdat mijn ouders me daar van jongs af aan naar hebben mee gesleept, en nu weet ik niet beter dan dat ik op zondag naar de kerk ga.
what the soul hides, blood tells

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 31 jul 2005 14:35

Ik bezoek ,

Vrij evangelische gemeente
Pinkster gemeente
Cristengemeente's
soms een traditionele gereformeerde
Berea gemeente
Cama gemeente
Rafael gemeente

ETC. ETC.

Trouwens overal kun je God ontmoeten , als je je maar opensteld . een wonderbaarlijke genade .

Maar ben lid van de Bruids gemeente , en samen met mijn broeders en zusters heb ik deel hier aan .
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Shito
Mineur
Mineur
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 01 aug 2005 00:03

vroeger: Ned. Gereformeerd (vanuit opvoeding)

momenteel: geen. Ik voel me in de kerken waar ik ben geweest, niet thuis, en ik haal veel meer uit een serieuze discussie en een half uur bijbel lezen en bidden dan uit een wekelijks uurtje tussen hout en steen zitten.
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 01 aug 2005 08:01

Optimatus schreef:
sunlover schreef:Ik ga bijna iedere zondag naar de OGG in Loenen a/d Vecht.
Dichtstbijzijnde kerk waar de waarheid gepreekt word en omdat ik met mijn ouders meega.

Waarom denk je dat dit de dichtstbijzijnde kerk is waar de waarheid wordt gepredikt? Heb je dat gecontroleerd door alle andere kerkgenootschappen in je omgeving te bezoeken of denk je dat omdat je ouders al in je huidige kerkgenootschap zitten en je nooit hebben toegestaan elders te kerken?

Bis
Daarbij vind ik dat je dit op je 15e al weet zeer bijzonder.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 01 aug 2005 08:50

Tja, op je 15e weet je het meestal nog zeker. Op je 18e wordt dat meestal wel anders.

Sproetje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sproetje » 01 aug 2005 09:47

Ik ga naar de GerGem in Krimpen aan den IJssel.
Simpelweg omdat mijn ouders daar naar toe gaan en ik ben er mee opgegroeid, dit betekent niet dat ik niet open staat voor andere gemeentes dat ben ik juist wel.
Ik voel me wel thuis maar toch wil ik wel verder kijken, een kerk waar ik meer vrijheid krijgt zou voor mij beter zijn of misschien ook weer niet.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 01 aug 2005 15:22

Kaw schreef:Tja, op je 15e weet je het meestal nog zeker. Op je 18e wordt dat meestal wel anders.

*piep*
Kben ook 15-jarige.... :wink:
Enne ik kan wel zeggen dat ik echt helemaal nix meer weet.... op m'n 14e wel volgens mij, maar ik hoor meningen genoeg om zomaar te zeggen dat een bepaalde leer of kerk 100% juist is. (Dat is trouwens niet eens mogelijk.)
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

gertio
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gertio » 01 aug 2005 19:19

Shito schreef:vroeger: Ned. Gereformeerd (vanuit opvoeding)

momenteel: geen. Ik voel me in de kerken waar ik ben geweest, niet thuis, en ik haal veel meer uit een serieuze discussie en een half uur bijbel lezen en bidden dan uit een wekelijks uurtje tussen hout en steen zitten.

Sorry, maar dan ben je mijns inziens al aardig aan het afdrijven. Christus is het Hoofd van het lichaam, zijn gemeente. Daar wil Hij je ontmoeten.

Onder de levende verkondiging van zijn Woord.

Als je die niet meer tegenkomt in je gemeente, moet je snel aan de bel trekken. Als er niet geluisterd wordt, het stof van je voeten schudden en in de ware (echte) kerk je heil zoeken.

Sterkte met je strijd.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 01 aug 2005 19:23

gertio schreef:

Sorry, maar dan ben je mijns inziens al aardig aan het afdrijven. Christus is het Hoofd van het lichaam, zijn gemeente. Daar wil Hij je ontmoeten.

Als je die niet meer tegenkomt in je gemeente, moet je snel aan de bel trekken. Als er niet geluisterd wordt, het stof van je voeten schudden en in de ware (echte) kerk je heil zoeken.

Sterkte met je strijd.

Trouwens, in geen één kerk zul je je voor de volle 100% je thuis voelen, toch zou ik blijven zoeken hoor! suc6

gertio
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gertio » 01 aug 2005 19:26

marina87 schreef:
gertio schreef:

Sterkte met je strijd.

Trouwens, in geen één kerk zul je je voor de volle 100% je thuis voelen, toch zou ik blijven zoeken hoor! suc6

Het gaat er ook niet in de eerste plaats o waar je je thuis VOELT, maar waar Christus je wil hebben, dus waar je thuis hoort.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 aug 2005 19:38

Gelukkig maakt Christus het niks uit waar je kerkt.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

gertio
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gertio » 01 aug 2005 19:52

Raido schreef:Gelukkig maakt Christus het niks uit waar je kerkt.

Dan zijn we eigenlijk uitgepraat.

Iemand die belijdenis heeft gedaan in een kerk die de 3 formulieren van eenheid als belijdenis heeft, denkt daar heel anders over.

Art. 27-29 van de NGB gaat over de kerk.

Ik geef je in overweging die prachtige artikelen eens te lezen en dan opnieuw te reageren.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 01 aug 2005 19:54

gertio schreef:
Raido schreef:Gelukkig maakt Christus het niks uit waar je kerkt.

Dan zijn we eigenlijk uitgepraat.

Iemand die belijdenis heeft gedaan in een kerk die de 3 formulieren van eenheid als belijdenis heeft, denkt daar heel anders over.

Art. 27-29 van de NGB gaat over de kerk.

Ik geef je in overweging die prachtige artikelen eens te lezen en dan opnieuw te reageren.
Juist, en al die mensen doen in verschillende kerken belijdenis met de 3 formulieren van eenheid

Terug naar “Archief”