essieee schreef:En ik vind juist de kerk waar Caprice gaat enorm!
Dat kun je dus op twee manieren opvatten.

Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:sunlover schreef:Ik ga bijna iedere zondag naar de OGG in Loenen a/d Vecht.
Dichtstbijzijnde kerk waar de waarheid gepreekt word en omdat ik met mijn ouders meega.
Waarom denk je dat dit de dichtstbijzijnde kerk is waar de waarheid wordt gepredikt? Heb je dat gecontroleerd door alle andere kerkgenootschappen in je omgeving te bezoeken of denk je dat omdat je ouders al in je huidige kerkgenootschap zitten en je nooit hebben toegestaan elders te kerken?
Kaw schreef:Tja, op je 15e weet je het meestal nog zeker. Op je 18e wordt dat meestal wel anders.
Shito schreef:vroeger: Ned. Gereformeerd (vanuit opvoeding)
momenteel: geen. Ik voel me in de kerken waar ik ben geweest, niet thuis, en ik haal veel meer uit een serieuze discussie en een half uur bijbel lezen en bidden dan uit een wekelijks uurtje tussen hout en steen zitten.
gertio schreef:Shito schreef:vroeger: Ned. Gereformeerd (vanuit opvoeding)
momenteel: geen. Ik voel me in de kerken waar ik ben geweest, niet thuis, en ik haal veel meer uit een serieuze discussie en een half uur bijbel lezen en bidden dan uit een wekelijks uurtje tussen hout en steen zitten.
Sorry, maar dan ben je mijns inziens al aardig aan het afdrijven. Christus is het Hoofd van het lichaam, zijn gemeente. Daar wil Hij je ontmoeten.
Onder de levende verkondiging van zijn Woord.
Als je die niet meer tegenkomt in je gemeente, moet je snel aan de bel trekken. Als er niet geluisterd wordt, het stof van je voeten schudden en in de ware (echte) kerk je heil zoeken.
Sterkte met je strijd.
marina87 schreef:gertio schreef:Shito schreef:vroeger: Ned. Gereformeerd (vanuit opvoeding)
Sorry, maar dan ben je mijns inziens al aardig aan het afdrijven. Christus is het Hoofd van het lichaam, zijn gemeente. Daar wil Hij je ontmoeten.
Onder de levende verkondiging van zijn Woord.
Als je die niet meer tegenkomt in je gemeente, moet je snel aan de bel trekken. Als er niet geluisterd wordt, het stof van je voeten schudden en in de ware (echte) kerk je heil zoeken.
Sterkte met je strijd.
Trouwens, in geen één kerk zul je je voor de volle 100% je thuis voelen, toch zou ik blijven zoeken hoor! suc6
Raido schreef:Gelukkig maakt Christus het niks uit waar je kerkt.
Juist, en al die mensen doen in verschillende kerken belijdenis met de 3 formulieren van eenheidgertio schreef:Raido schreef:Gelukkig maakt Christus het niks uit waar je kerkt.
Dan zijn we eigenlijk uitgepraat.
Iemand die belijdenis heeft gedaan in een kerk die de 3 formulieren van eenheid als belijdenis heeft, denkt daar heel anders over.
Art. 27-29 van de NGB gaat over de kerk.
Ik geef je in overweging die prachtige artikelen eens te lezen en dan opnieuw te reageren.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 18 gasten