Dag broeders en zusters,
Lekker heftig die discussies hoor.
Allemaal mooi te lezen wat een ieder er zo van denkt te weten.
Ik heb weinig te zeggen op dit na:
Mijn zondagse kerkbezoek is naar een RKK-kerk

, je leest het goed de RKK en ik ben er errug happy mee.
Dat er hier wordt gezegd de RKK = antichrist, lijkt mij heel erg op een veroordeling van alle mensen die daar te kerk gaan. Veroordeling lijkt me niet je intentie, toch Corne?

Maar ondanks dat de RKK niet ideaal is, net zoals alle kerken, zijn er RKK-kerken, waar er erg goed gepreekt wordt en waar een gemeente leeft waar je met je gezonde verstand niet van kan zeggen dat het werk is dat niet geleid wordt door iets dat van God afkomt. Ik geloof dat ik de Heilige Geest ontvangen mag en dat Hij me wil leiden. Pasklare antwoorden hebben een aanbevelende smaak over zich en die is negatief. Negatief is toch niet het woord waar je aan moet denken als je aan God denkt. Een nadrukkelijke aanbeveling krijg ik toch wel vaak mee, vooral als je katholiek bent (zie posts op dit forum), en van vrijblijvendheid lijkt dan weinig sprake. En dat terwijl je weet dat je allemaal een eigen vrije willetje hebt gehad.
Om iets over het onderwerp te zeggen waar het om ging:
De RKK-kerk is er juist nu een voorbeeld van dat kerkelijk zijn iets is dat bij je geloven hoort. Kijk maar hoe leeg die kerken zijn gelopen in de laatste tientallen jaren. Maar wat er over is, waar ik weet van heb is niet alleen!