slapen in de kerk.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 06 mar 2003 22:34

Wakker blijven is bij ons in de gemeente niet moeilijk. Zowel de lofprijzing, aanbidding en de schriftondrwijzing zijn dusdanig boeiend dat je geen moeite hoeft te doen om wakker te blijven.

Het uit bed komen is daarentegen voor mij een groter probleem.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 07 mar 2003 12:28

Kijk, en al zak je nou weg/zit je te slapen, omdat je zonodig op zaterdag flink moet gaan stappen, zou je eens bij jezelf te raden moeten gaan... Maar daar is bij mij ook absoluut geen sprake van, dus k voel me verder ook niet schuldig als ik soms even wegzak.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mei 2003 18:42

Maranatha schreef:Wakker blijven is bij ons in de gemeente niet moeilijk. Zowel de lofprijzing, aanbidding en de schriftondrwijzing zijn dusdanig boeiend dat je geen moeite hoeft te doen om wakker te blijven.

Het uit bed komen is daarentegen voor mij een groter probleem.

misschien dan er eens wat eerder in???

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 09 mei 2003 07:26

Ik denk dat als je uit gewoonte naar de kerk gaat en je slaapt je misschien nog wel beter thuis kan blijven, je moet naar de kerk gaan omdat je een verlangen hebt om bij God te willen horen en meer weer leren.
Maar wat God erger vindt dat kan ik je niet vertellen dat weet God alleen!!

KAMI no kodomo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor KAMI no kodomo » 09 mei 2003 19:06

volgens mij als je slaapt toon je geen respect voor GOD. als je respecht hebt dan doe je dat toch niet. (stel je voor dat de konegin ergens een speatch geeft. je gaat daar toch ook niet liggen slaapen? ik denk dan dat het beter is dat je thuis blijft en zorgt dat je de volgende zondagochtend minder moe bent.
Press SPACEBAR once to quit or twice to save changes
Saviour Machine 2002 DVD demo

Afbeelding

joris

Berichtdoor joris » 09 mei 2003 19:20

Tja, slapen in de kerk is wel signaaltje lijkt mij voor het management. Is de leiding dan nog in handen van de Heilige Geest? de jongeling bij Petrus (paulus?)toespraak viel uit het raam omdat hij sliep, maar toen kon God hem gebruiken om zichzelf groot te maken.
de vijf dwaze en wijze meisjes sliepen terwijl ze wachtten op de bruidegom. Ze sliepen allemaal, alle tien!

KAMI no kodomo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor KAMI no kodomo » 09 mei 2003 19:23

joris schreef:Tja, slapen in de kerk is wel signaaltje lijkt mij voor het management. Is de leiding dan nog in handen van de Heilige Geest?
meschien. maar het isq niet omdar er 1 (of een paar) niet wedergeboren leden zijn dat daarom de Heilige Geest helemaal niet meer aanwezig is hé

joris schreef:de vijf dwaze en wijze meisjes sliepen terwijl ze wachtten op de bruidegom. Ze sliepen allemaal, alle tien!
ja maar dat was toch niet in een kerk
Press SPACEBAR once to quit or twice to save changes

Saviour Machine 2002 DVD demo

Afbeelding

joris

Berichtdoor joris » 09 mei 2003 19:26

haha, de kerk hebben we zelf gebracht! we mogen omgaan met de bruidegom en hem feestelijk opwachten!!! laten we dat gewoon doen ne ons niet druk maken overslapen in de kerk.

Bidt voor je gemeente als je bang bent dat de Heilige Geest daar verdwenen is. ik blijf maar mijn lievelings-en-zeer-pijnlijke tekst noemen: was ons hart niet brandende in ons toen hij met ons sprak? dat zeggen de Emausgangers!@!!!!!

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, dus wieweet beschermt Hi jop deze manier de mensen die slapen wel voor alle onzin die ze anders zouden horen? Misschien spreekt God ze harder aan dan de dominee terwijl ze slapen?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 15 aug 2003 19:05

laten we dat gewoon doen ne ons niet druk maken overslapen in de kerk.

wat als de dominee net voor jou preekt en je slaapt? wat als het nu eeuwigheid wordt terwijl je slaapt in de eredienst? je niet druk maken over het Woord dat tot je gesproken wordt van de kansel, wat doe je dan in de kerk?

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, dus wieweet beschermt Hi jop deze manier de mensen die slapen wel voor alle onzin die ze anders zouden horen? Misschien spreekt God ze harder aan dan de dominee terwijl ze slapen?

lijkt mij dat er gesproken over Gods Woord dat wil ik geen onzin noemen. verre van dat.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

joris

Berichtdoor joris » 15 aug 2003 19:14

johannes1 schreef:
laten we dat gewoon doen ne ons niet druk maken overslapen in de kerk.

wat als de dominee net voor jou preekt en je slaapt? wat als het nu eeuwigheid wordt terwijl je slaapt in de eredienst? je niet druk maken over het Woord dat tot je gesproken wordt van de kansel, wat doe je dan in de kerk?

lijkt mij dat er gesproken over Gods Woord dat wil ik geen onzin noemen. verre van dat.
NOu God weet je wel te bereiken en waarschijnlijk ben je dan al wel wakker want dan ben je al snel aangesproken. Ik zei dat we ons niet druk moeten maken over slapen in de kerk. maar dat we voort moetne maken met gaan leven met God! Wandelen, springen dansen voor de bruidegom.

met onzin bedoel ik inderdaad onzin. Ook in mijn oude gemeente was ik vaak blij als ik bepaalde jongens zag zitten slapen. ik dacht dan: gelukkig dit hebben ze niet gehoord want dat had ze alleen maar verder bij God weggebracht.
Bijvorobeeld een preek over slapen in de kerk ofzo, of stappen op zaterdagavond.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 15 aug 2003 19:20

met onzin bedoel ik inderdaad onzin. Ook in mijn oude gemeente was ik vaak blij als ik bepaalde jongens zag zitten slapen. ik dacht dan: gelukkig dit hebben ze niet gehoord want dat had ze alleen maar verder bij God weggebracht.
Bijvorobeeld een preek over slapen in de kerk ofzo, of stappen op zaterdagavond.

een dominee is een herder van de gemeente. mag hij zijn schaapjes niet tot de orde roepen, ze vermanen. je zegt dat ze verder van God af zouden raken. ergens in de bijbel staat volgens mij: niets kan mij scheiden van de liefdes God. als die liefde er toch is is er niks wat er nog tussen kan komen.

NOu God weet je wel te bereiken en waarschijnlijk ben je dan al wel wakker want dan ben je al snel aangesproken.

vindt je het niet ongeintresseerd staan dat je gaat slapen in de kerk? iedereen is wel eens moe, maar te zeggen dat je je niet druk moet maken om slapen in de kerk is echt erg. je kan toch die 3 uur per week die je in de kerk bent (of meer) toch wel even wakker blijven als er uit Zijn Woord wordt verkondigd.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

joris

Berichtdoor joris » 15 aug 2003 19:25

Tja, slapen in de kerk is wel signaaltje lijkt mij voor het management. Is de leiding dan nog in handen van de Heilige Geest? de jongeling bij Petrus (paulus?)toespraak viel uit het raam omdat hij sliep, maar toen kon God hem gebruiken om zichzelf groot te maken

tja dan quote ik mijzelf maar even. beetje eigenwijs wel he. maar goed.

ik denk niet dat je je druk moet maken over hoe idioot het staat. Ik denk dat het belangrijk is dat God aanwezig is in een kerkdienst. En ik weet zeker dat er dan niemand in slaap valt hoor.
Bidt voor je gemeente als je bang bent dat de Heilige Geest daar verdwenen is. ik blijf maar mijn lievelings-en-zeer-pijnlijke tekst noemen: was ons hart niet brandende in ons toen hij met ons sprak? dat zeggen de Emausgangers!@!!!!!
nog een quote van mij. het is niet fijn om dit te horen, maar euh, ik ben bang dat het wel terecht is.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 15 aug 2003 21:04

KAMI no kodomo schreef:volgens mij als je slaapt toon je geen respect voor GOD. als je respecht hebt dan doe je dat toch niet. (stel je voor dat de konegin ergens een speatch geeft. je gaat daar toch ook niet liggen slaapen? ik denk dan dat het beter is dat je thuis blijft en zorgt dat je de volgende zondagochtend minder moe bent.

Het koningin argument hoor je wel in meer discussies (bijvoorbeeld over kleding zondags), maar het geldt wat mij betreft niet.

Een belangrijk verschil is dat je elke week(?) naar de kerk gaat, maar de koningin misschien wel voor de eerste keer echt ziet!

Theodoor
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Theodoor » 15 aug 2003 22:11

KAMI no kodomo schreef:volgens mij als je slaapt toon je geen respect voor GOD. als je respecht hebt dan doe je dat toch niet. (stel je voor dat de konegin ergens een speatch geeft. je gaat daar toch ook niet liggen slaapen? ik denk dan dat het beter is dat je thuis blijft en zorgt dat je de volgende zondagochtend minder moe bent.

als de koningin een speach houd en ik ben moe lig ik ook te maffen of te knikkebollen !!! fout voorbeeld zorrie
Loser,Loser,Double Loser, Get the Picture,Duhhhh

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 15 aug 2003 22:15

Is de kerk het huis van God?
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Terug naar “Archief”