Wij, protestanten gaan er aan !

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 29 mei 2005 22:58

jas schreef:Wel, eens zullen alle uitverkorenen met Hem verheerlijkt worden, maar in dit leven wordt ons dat niet beloofd.
Een wat late reaktie, toch denk ik dat je o.a. hier een belofte kunt lezen.
Johannes 6
37 Iedereen die de Vader mij geeft zal bij mij komen, en wie bij mij komt zal ik niet wegsturen, 38 want ik ben niet uit de hemel neergedaald om te doen wat ik wil, maar om te doen wat hij wil die mij gezonden heeft. 39 Dit is de wil van hem die mij gezonden heeft: dat ik niemand van wie hij mij gegeven heeft verloren laat gaan, maar dat ik hen allen laat opstaan op de laatste dag. 40 Dit wil mijn Vader: dat iedereen die de Zoon ziet en in hem gelooft, eeuwig leven heeft, en dat ik hen op de laatste dag uit de dood zal opwekken.’
Bron: NBV

Jethafa

Berichtdoor Jethafa » 29 mei 2005 23:02

zijn jullie bang ofzo???

pfieuw, het lijkt wel alsof iedereen probeerd elkaar ervan te overtuigen hoe bang we wel niet moeten zijn van die al lang overwonnen duivel.

wees niet zo bang, lees je bijbel, onderhoud je relatie met Papa en doe wat Hij van je vraagt. Geloof en je bent gered. Door genade!

We zijn slechts nog zondige mensen

*zucht* nooit gehoord van de kruisiging van Jesus?? zonden witgewassen enzo?

André

Berichtdoor André » 29 mei 2005 23:06

Jethafa schreef:zijn jullie bang ofzo???

pfieuw, het lijkt wel alsof iedereen probeerd elkaar ervan te overtuigen hoe bang we wel niet moeten zijn van die al lang overwonnen duivel.
Wie zijn "jullie" en "iedereen"?

Jethafa

Berichtdoor Jethafa » 29 mei 2005 23:10

de gemiddelde post hier

maar vertel gerust als je het niet zo ziet
kheb zo het idee door al die verhalen over terrorisme en enge pausen
bedoel, don't be afraid, wij zijn koningskinderen

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 mei 2005 16:09

Overwonnen is geen synoniem voor verslagen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Jethafa

Berichtdoor Jethafa » 30 mei 2005 17:09

dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen raido. we hoeven niet te vechten en al helemaal niet bang te zijn voor de duivel. alle moeite van Jezus zeker voor niks??

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 30 mei 2005 17:55

Idd, wij zijn meer dan overwinnaars, door Hem die ons heeft liefgehad!!!

Ik geloof trouwens dat de overvloed die we in Nederland hebben, meer doet dan de vervolging in china e.d. Vervolging zorgt ervoor dat Gods gemeente groeit, dat er duizenden per dag tot geloof komen, omdat mensen er echt voor gaan. Overvloed, die we hier hebben, en vrijheid lijken ervoor te zorgen dat er passieve christenen zijn, die genieten van hun overvloed en alles wat ze hebben, en daardoor hun medemens maar laten voor wat het is. Waar is onze passie om mensen voor Christus te winnen? De passie die ze in China hebben. Ze bidden daar voor ons.
Overvloed doet wat vervolging zou moeten doen en vervolging doet wat overvloed zou moeten doen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 mei 2005 20:55

Jethafa schreef:dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen raido. we hoeven niet te vechten en al helemaal niet bang te zijn voor de duivel. alle moeite van Jezus zeker voor niks??
Jezus heeft de zonde weg genomen, maar Satan kan nog steeds mensen naar de eeuwige verdommenis slepen! Satan is niet geketend!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 30 mei 2005 21:43

Als je geen kind van God bent, ja.
Echter Jezus heeft satan overwonnen en wanneer wij in Christus zijn, zijn wij overwinnaars met Hem

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 30 mei 2005 22:03

naomi schreef:Als je geen kind van God bent, ja.
Echter Jezus heeft satan overwonnen en wanneer wij in Christus zijn, zijn wij overwinnaars met Hem

En ga je er van uit dat wij allemaal kinderen Gods zijn??

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 mei 2005 23:49

essieee schreef:

Dat is de grootste en beste list van satan, om iedereen te laten denken dat ie een kind van God is Essie. Ik geloof dat de duivel meer kinderen heeft die denken dat ze kind van God zijn, dan dat God kinderen heeft die denken dat ze kind van God zijn.
Het is verloren, er is niets meer aan te doen. De mensen zijn vergiftigd door de meest vergiftigde pijlen van satan, die hij ooit uit zijn koker getrokken heeft en afschoten. En dat gif heet: het universele geloof in Jezus, zonder de trekking des Vaders.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 mei 2005 07:08

jas schreef:
essieee schreef:

Dat is de grootste en beste list van satan, om iedereen te laten denken dat ie een kind van God is Essie. Ik geloof dat de duivel meer kinderen heeft die denken dat ze kind van God zijn, dan dat God kinderen heeft die denken dat ze kind van God zijn.
Het is verloren, er is niets meer aan te doen. De mensen zijn vergiftigd door de meest vergiftigde pijlen van satan, die hij ooit uit zijn koker getrokken heeft en afschoten. En dat gif heet: het universele geloof in Jezus, zonder de trekking des Vaders.

Met je eerste stuk ben ik het volledig eens.
Het tweede....wanhoop niet Jas, denk niet te klein van God...het is niet verloren maar zo ziet het er wel ui!

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 31 mei 2005 07:39

Jethafa schreef:dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen raido. we hoeven niet te vechten en al helemaal niet bang te zijn voor de duivel. alle moeite van Jezus zeker voor niks??

Vind je dat echt?

1Petrus 5:8
Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 31 mei 2005 07:57

Maja de Bij schreef:

Vind je dat echt?

1Petrus 5:8
Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden

Het is tegen de klippen op roeien. De gezonde leer is doortrokken van een kankergezwel wat niet meer weg te snijden is.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 31 mei 2005 09:00

Niemand is een kind van God we zijn allen verloren,en we kunnen nergens geen beroep op doen om in de Hemel te komen.Allen door de Kruisverdienste van Jezus Christus de Heilige Verlosser kunnen wij zalig worden,en zullen wij naar Hem toe moeten keren (bekering) en de wil des Vaders doen,en vertrouwen op Zijn Genade en Barmhartigheid.

Wie in mij geloofd zal behouden worden .

Komt allen tot mij die moe en belast zijn ,ik zal u rust geven .

Goede moordenaar aan het kruis op de aanroeping en vraag aan Jezus of Hij hem wil zijn zonden wil vergeven zei Jezus---heden zult gij met mij in het paradijs zijn---

Wie op Mij zijn/haar geloof zal vesten zal niet beschaamd uit komen .

Alleen uit Genade zullen wij in de Hemel komen.

Terug naar “Archief”