BEU

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2005 11:33

Tja, ouders.. ze zijn wel lief, maar het schijnt nu eenmaal een algemeen ouders-kwaaltje te zijn dat ze moeilijk in staat zijn hun kinderen los te laten. En jammer genoeg is het dan vaak toch die botte bijl die het effectiefst werkt, terwijl je het zelf liever ook subtieler zou doen (wat mij betreft dan).

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 30 mar 2005 15:13

Hoi Aragorn,
Echt subtiel ben ik ook niet hoor.
In sommige situaties ben ik het wel, maar dat is meer uit cynisme.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2005 16:07

Hm, mjah, ik heb vaak liever dat ik dingen oplos zonder enorm ruzie te maken, als dat mogelijk is. Maar dat is soms nu eenmaal niet de manier waarop je iets bereikt. Ouders zijn soms nogal hardleers. :P

Sybora
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Sybora » 30 mar 2005 18:58

Javaca schreef: Kwetsen is niet leuk, maar soms moet je gewoon breken om iets nieuws op te bouwen.

Juist. Iets breken en dan iets nieuws opbouwen kan resulteren in een betere fundering, vergeet dat nooit.

Javaca, denk aan dit Romeinse spreekwoord: Laat over je komen wat komt.
Denk rustig over alles na en neem dan een beslissing. Laat je niet teveel leiden door de mening van anderen. Niet dat dat altijd kwaad kan, maar volg in ieder geval je eigen hart en je eigen gevoel. Iedereen weet het toch altijd wel beter en iedereen heeft wel een vermanend vingertje klaar.

Ik wens je heel veel sterkte en je mag weten dat je er niet alleen voor staat. Ook al voel of besef je dat niet altijd: er zijn altijd mensen die van je houden!
TODAY TOMORROW TOYOTA

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 apr 2005 15:10

Tja de kerk, ik kots erop. Jaren zoeken en proberen en het is allemaal troep... Ik heb het dan niet over individuele kerken maar over de kerk als instituut. Dat is Gods huis? Laat me niet lachen. Ik kom er niet meer, alleen als het echt moet... En dan heb ik het nog niet over de kerkenraden e.d. Wat een godsgruwelijk drama. Ik snap je helemaal!

André

Berichtdoor André » 12 apr 2005 15:24

Idd de kunst is om in te zien dat de mens zondig is en God zonder zonden is.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Re: BEU

Berichtdoor Annemieke86 » 12 apr 2005 16:09

Javaca schreef:-Ik ben het zat steeds energie in eenzinkend schip te steken.
Een zinkend schip? Naar mijn mening komen er steeds meer gelovigen bij! Tenminste, onze kerk zit de laatste maanden steeds lekker vol ! En misschien lijkt de kerk in jouw ogen nu wel een zinkend schip. Maar besef je wel dat God je ook wel eens tegenslag meegeeft om je geloof te versterken?
Javaca schreef:-Ik ben het zat om te horen te krijgen wat ik MOET doen en wat ik MOET laten.
Denk dan eens wat je er voor terug krijgt! Een eeuwig leven voor diegene die echt in Hem geloven en Hem willen belijden!

Javaca schreef:Herkent iemand dit? Wat zal ik doen?
Het vaste stramien, de beknotting. Het voelt zo benauwend. Ik ben dat zo verschrikkelijk zat. Alles wat ik wil is vrijheid en rust.
Een andere kerk zoeken heb ik de moed en puf niet voor. Het is me te veel gedoe.
Jazeker, Javaca. Ik herken het. En ik neem het je ook niet kwalijk. Vele (jongeren) zitten met dit "probleem".
Toen ik Belijdenis deed, werkte ik er naar toe. Ik was vol van God en ik leefde steeds dichter bij Hem. Nu ik eenmaal Belijdenis heb gedaan, lijkt het of het wat afzakt. Ik geloof nog steeds in hem maar het gevoel wordt nu meer "standaard". Ik kan alleen maar bidden voor jou dat je tot de Kerk mag terugkeren!
Afbeelding

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 12 apr 2005 19:56

kurtyo schreef:Tja de kerk, ik kots erop. Jaren zoeken en proberen en het is allemaal troep... Ik heb het dan niet over individuele kerken maar over de kerk als instituut. Dat is Gods huis? Laat me niet lachen. Ik kom er niet meer, alleen als het echt moet... En dan heb ik het nog niet over de kerkenraden e.d. Wat een godsgruwelijk drama. Ik snap je helemaal!

Ik weet ook wel dat er geen volmaakte kerk is. Maar dat vind ik geen reden om niet naar de kerk te gaan. Het is belangrijk en goed dat je als gemeente naar Zijn woord kan luisteren, Hem kan danken, aanbidden e prijzen. Als jezelf in een geloofsdip zit dan kan de gemeente je bemoedigen. En als iemand anders in de gemeente dat heeft kan je hem daarin bemoedigen. De kerk is niet een plek waar alleen geconsumeerd kan worden, maar de kerk/gemeente dat zijn wij. Kritiek op de kerk geven is wel heel gemakkelijk, dat kan iedereen (ja ik ook)! Maar de kerk/gemeente opbouwen dat is pas een uitdaging!
Afbeelding

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 12 apr 2005 20:33

Annemieke86 schreef:
Javaca schreef:-Ik ben het zat om te horen te krijgen wat ik MOET doen en wat ik MOET laten.
Denk dan eens wat je er voor terug krijgt! Een eeuwig leven voor diegene die echt in Hem geloven en Hem willen belijden!

Kom nou zeg dat geloof je toch zelf niet. Je krijgt niet de eeuwigheid door altijd te doen en laten wat anderen zeggen hoor...Idd voor die die in Hem geloven niet voor degenen die altijd maar braaf doen wat anderen zeggen en niet voor zichzelf durven opkomen (natuurlijk wel als ze geloven het is niet zo dat als je zo bent en je gelooft je niet naar de hemel maar gaat eehm maar goed je begrijpt mijn punt neem ik aan)
stomp niet af, blijf slijpen

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 12 apr 2005 20:37

gurl schreef:
Annemieke86 schreef:

Kom nou zeg dat geloof je toch zelf niet. Je krijgt niet de eeuwigheid door altijd te doen en laten wat anderen zeggen hoor...Idd voor die die in Hem geloven niet voor degenen die altijd maar braaf doen wat anderen zeggen en niet voor zichzelf durven opkomen (natuurlijk wel als ze geloven het is niet zo dat als je zo bent en je gelooft je niet naar de hemel maar gaat eehm maar goed je begrijpt mijn punt neem ik aan)

Ik ben het met Gurl eens.
De aflatenhandel is inmiddels een beetje achterhaald. :)

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 12 apr 2005 21:06

Javaca schreef:Ik ben het met Gurl eens.
De aflatenhandel is inmiddels een beetje achterhaald. :)

.. maar de Wet nog steeds niet ;)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 apr 2005 21:25

kurtyo schreef:Tja de kerk, ik kots erop. Jaren zoeken en proberen en het is allemaal troep... Ik heb het dan niet over individuele kerken maar over de kerk als instituut. Dat is Gods huis? Laat me niet lachen. Ik kom er niet meer, alleen als het echt moet... En dan heb ik het nog niet over de kerkenraden e.d. Wat een godsgruwelijk drama. Ik snap je helemaal!

Dat moet je niet doen joh, later krijg je er spijt van. Ik ben ook niet kerks en ik begrijp enigszins je afkeer van het instituut. Maar het is niet goed om zo hatelijk te reageren. Ook binnen het instituut kerk heeft God Zijn kinderen. En wees eens eerlijk, welk instituut heeft niet zn fouten? Overal waar mensen werkzaam zijn worden ook fouten gemaakt. Treedt ze daarom begripvol en met liefde tegemoet. Als je dat niet kunt snap ik dat ook nog, maar zeg liever niets dan dat je je laat verleiden tot brute taal over de kerk. Zo speel je ze alleen maar in de kaart.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 13 apr 2005 07:12

Dan toch maar mijn visie (nagepraat van Derek Webb:)

i have come with one purpose
to capture for myself a bride
by my life she is lovely
by my death she’s justified

i have always been her husband
though many lovers she has known
so with water i will wash her
and by my word alone

so when you hear the sound of the water
you will know you’re not alone

(chorus)
‘cause i haven’t come for only you
but for my people to pursue
you cannot care for me with no regard for her
if you love me you will love the church

i have long pursued her
as a harlot and a whore
but she will feast upon me
she will drink and thirst no more

so when you taste my flesh and my blood

(chorus)
there is none that can replace her
though there are many who will try
and though some may be her bridesmaids
they can never be my bride

(chorus)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 apr 2005 08:47

parsifal schreef:Dan toch maar mijn visie (nagepraat van Derek Webb:)

i have come with one purpose
to capture for myself a bride
by my life she is lovely
by my death she’s justified

i have always been her husband
though many lovers she has known
so with water i will wash her
and by my word alone

so when you hear the sound of the water

(chorus)
‘cause i haven’t come for only you
but for my people to pursue
you cannot care for me with no regard for her
if you love me you will love the church

i have long pursued her
as a harlot and a whore
but she will feast upon me
she will drink and thirst no more

so when you taste my flesh and my blood

(chorus)
there is none that can replace her
though there are many who will try
and though some may be her bridesmaids
they can never be my bride

(chorus)

ik ken geen duits, maar ik begrijp dat het gooris?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 13 apr 2005 15:20

Ik wordt zelf ook wel eens moedeloos van de kerk. Er zijn altijd dezelfde mensen die dingen voor en in de kerk doen. En de mensen die zo zitten te zeuren zetten zich niet in voor de kerk. Ik vind ook niet alles wat in de kerk gebeurd goed leuk prettig en aardig. Maar werk er dan aan mee zodat het wel goed komt, probeer je steentje bij te dragen. En dan loop je elke keer weer tegen dingen op, dat je mensen niet gemotiveerd krijgt enzo. Maar dan weet je dat jij je best doet. Tegenwoordig wil ook iedereen een perfecte kerk. Eente waar alles helemaal goed gaat. En vinden ze die niet dan heeft de kerk het fout gedaan. Maar zelf hebben ze zich niet ingezet. En de perfecte kerk vind je nergens. Een kerk bestaat uit zondige mensen met hun fouten. En het instituut heeft zwakke plekken enzo. Maar het is wel een manier om met veel gelovigen samen God te dienen. Alleen kan je niet het lichaam van Christus zijn. Kijk nu eens niet naar alle dingen die mis gaan, dat zijn er veel, maar kijk naar God en de positieve dingen. Daar doe je het voor.
Ik onthoud altijd alles.
Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Terug naar “Archief”