Moderator: Moderafo's
Javaca schreef: Kwetsen is niet leuk, maar soms moet je gewoon breken om iets nieuws op te bouwen.
Een zinkend schip? Naar mijn mening komen er steeds meer gelovigen bij! Tenminste, onze kerk zit de laatste maanden steeds lekker vol ! En misschien lijkt de kerk in jouw ogen nu wel een zinkend schip. Maar besef je wel dat God je ook wel eens tegenslag meegeeft om je geloof te versterken?Javaca schreef:-Ik ben het zat steeds energie in eenzinkend schip te steken.
Denk dan eens wat je er voor terug krijgt! Een eeuwig leven voor diegene die echt in Hem geloven en Hem willen belijden!Javaca schreef:-Ik ben het zat om te horen te krijgen wat ik MOET doen en wat ik MOET laten.
Jazeker, Javaca. Ik herken het. En ik neem het je ook niet kwalijk. Vele (jongeren) zitten met dit "probleem".Javaca schreef:Herkent iemand dit? Wat zal ik doen?
Het vaste stramien, de beknotting. Het voelt zo benauwend. Ik ben dat zo verschrikkelijk zat. Alles wat ik wil is vrijheid en rust.
Een andere kerk zoeken heb ik de moed en puf niet voor. Het is me te veel gedoe.
kurtyo schreef:Tja de kerk, ik kots erop. Jaren zoeken en proberen en het is allemaal troep... Ik heb het dan niet over individuele kerken maar over de kerk als instituut. Dat is Gods huis? Laat me niet lachen. Ik kom er niet meer, alleen als het echt moet... En dan heb ik het nog niet over de kerkenraden e.d. Wat een godsgruwelijk drama. Ik snap je helemaal!
Annemieke86 schreef:Denk dan eens wat je er voor terug krijgt! Een eeuwig leven voor diegene die echt in Hem geloven en Hem willen belijden!Javaca schreef:-Ik ben het zat om te horen te krijgen wat ik MOET doen en wat ik MOET laten.
gurl schreef:Annemieke86 schreef:Denk dan eens wat je er voor terug krijgt! Een eeuwig leven voor diegene die echt in Hem geloven en Hem willen belijden!Javaca schreef:-Ik ben het zat om te horen te krijgen wat ik MOET doen en wat ik MOET laten.
Kom nou zeg dat geloof je toch zelf niet. Je krijgt niet de eeuwigheid door altijd te doen en laten wat anderen zeggen hoor...Idd voor die die in Hem geloven niet voor degenen die altijd maar braaf doen wat anderen zeggen en niet voor zichzelf durven opkomen (natuurlijk wel als ze geloven het is niet zo dat als je zo bent en je gelooft je niet naar de hemel maar gaat eehm maar goed je begrijpt mijn punt neem ik aan)
Javaca schreef:Ik ben het met Gurl eens.
De aflatenhandel is inmiddels een beetje achterhaald.
kurtyo schreef:Tja de kerk, ik kots erop. Jaren zoeken en proberen en het is allemaal troep... Ik heb het dan niet over individuele kerken maar over de kerk als instituut. Dat is Gods huis? Laat me niet lachen. Ik kom er niet meer, alleen als het echt moet... En dan heb ik het nog niet over de kerkenraden e.d. Wat een godsgruwelijk drama. Ik snap je helemaal!
parsifal schreef:Dan toch maar mijn visie (nagepraat van Derek Webb:)
i have come with one purpose
to capture for myself a bride
by my life she is lovely
by my death she’s justified
i have always been her husband
though many lovers she has known
so with water i will wash her
and by my word alone
so when you hear the sound of the water
you will know you’re not alone
(chorus)
‘cause i haven’t come for only you