Ik blijf er bij dat het gaat om de opdracht hier achter, dienstbaarheid...

Oh ja, ik zou er over ophouden he

Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Tja en Jezus legt ook uit aan Petrus waarom zijn voeten gewassen moeten worden.... omdat ze vies zijn van het lopen..... daarom hoefde de rest van zijn lichaam niet gewassen te worden, dat was al schoon
Riska schreef:Marnix schreef:
Ja, dat zouden jij en ik inderdaad - er over op houden. Maar als de ander dan telkens weer erover begint...
Dit soort discussies (want een gesprek kan ik het al lang niet meer noemen) maakt me soms zo moe. Er worden stellingen betrokken en dan onderstreept met: "jij leest de Bijbel niet goed, zie maar want er staat geschreven..."
Ik sta open voor andere meningen, wil de mijne eraan toetsen en als die niet goed is, zal ik daaraan werken.
Maar dat heeft ook te maken met de toon waarop iets gaat.
Schriftgeleerde schreef:Een Heilig Avondmaal zonder de voetwassing, vooraf, is bij Adventisten ondenkbaar om dat het om dezelfde reden wordt toegepast als Christus heeft opgedragen.
2 En als het avondmaal gedaan was, (...)
3 Jezus, (...)
4 Stond op van het avondmaal, en legde Zijn klederen af, en nemende een linnen doek, omgordde Zichzelven.
Riska schreef:Het is jammer dat er op deze wijze gereageerd wordt.
Maja de Bij schreef:Riska schreef:Het is jammer dat er op deze wijze gereageerd wordt.
Tsja, wat moet ik hier mee? Het komt er volgens mij op neer dat iedereen die een (beetje kritische) vraag stelt aan onze Schriftgeleerde als een "dode levende" het bos wordt ingestuurd. We worden kennelijk geacht niet te vragen maar te luisteren. Vragen om verduidelijking is gelijk aan tegenspreken en dat komt weer uit de duivel. En als we dan bedenken dat bijna elke zin van Schriftgeleerde om verduidelijking schreeuwt -overigens zowel qua taal als inhoud- dan is er voor mij denk ik maar een (1) conclusie mogelijk : sektarisch geleuter, met een gevaarlijke potentie.
Schriftgeleerde schreef:
Indien nu Ik, uw Meester, u de voeten gewassen heb, behoort ook gij elkaar de voeten te wassen; want Ik heb u een voorbeeld gegeven, opdat ook gij doet gelijk Ik u gedaan heb. Ik zeg u een slaaf staat niet boven zijn heer, noch een gezant boven zijn zender.
En dan gaat Rene Z nog beweren dat er "valse profeten" zijn terwijl ik al meer dan 24 jaar gewoon het Heilig Avondmaal vier inclusief de voetwassing en dat miljoenen Christenen over de gehele wereld dat op Sabbat doen. In het voorbeeld en getuigenis tegenover andere Christenen. Zelfs Regeringsleiders, die Christus hebben aangenomen, doen daar aan mee. Rene, sorry maar jij lijkt me dan in dat opzicht (t.o.v. Christus dus) een waarlijke valse profeet, door Christus te negeren en dus te zondigen tegen de heilige Geest.
Wat denk je nu dat ik gek ben of zo!
2 petrus 2 schreef:1 En er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, gelijk ook onder u valse leraars zijn zullen, die verderfelijke ketterijen bedektelijk invoeren zullen, ook den Heere, Die hen gekocht heeft, verloochenende, en een haastig verderf over zichzelven brengende;
2 En velen zullen hun verderfenissen navolgen, door welke de weg der waarheid zal gelasterd worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten