Lalage schreef:alex leusink schreef:Lalage schreef:alex leusink schreef:Optimatus schreef:alex leusink schreef:Optimatus schreef:Mooi zo. Dan kunnen de progressievere kerken tenminste ook samen verder zonder ballast van rechts en omgekeerd.
Hebben de progressievere kerken (afschuwelijk trouwens dat je dat zo noetm, alsof de rechtse kerken niet VOORUITstrevend zouden zijn, ook zij gaan vooruit, naar de volmaking!!) een ballast van de rechtse kerken?
Omgekeerd worden wij door de rechtsere delen van de PKN en door de Geref. Bond in het bijzonder als ballast gezien ja.
Niet als ballast,meer als evangelisatieveld denk ik.
Dus jullie evangeliseren bij vrijzinnigere gemeentes? Daar geloof ik nix van. Ik weet wel dat er mensen zijn die evangeliseren onder jongeren met een reformatorische achtergrond, dat schijnt erg zwaar werk te zijn.
Belachelijk... er zijn miljoenen mensen die nooit van Gods Woord hebben gehoord, en dan gaan ze bij christenen evangeliseren.
Overigens zei ik niet dat ze evangeliseren onder de linkse broeders en zusters, maar dat ze het zien als een evangelisatieveld
Nee, die jongeren zijn geen christenen. Ze zijn alleen reformatorisch opgevoed, maar leven heel losbandig, omdat ze zich ertegen afzetten.
Helaas, maar dat ligt niet aan het reformatorische, maar aan de ouders. En aan de jongeren zelf, sommigen willen niet anders.