brammetje schreef:Begin eens met een eigen mening , topics starten kan in ieder geval wel zoals blijkt , en lezen ook wel 15 keer al vandaag .
Ben gewoon benieuwd naar de meningen van anderen.
jas schreef:ezri schreef:Hoe denk jij over de zondagsbesteding? Wat vind je geoorloofd? Het liefst natuurlijk met een onderbouwing.
Je lijkt wel een Jood.
Misschien ben ik dat wel

@tlantis schreef:Grappig dat meteen het halve forum in de stijgbeugels gaat als er wat ethische vragen gesteld worden. Wettiscisme houdt in dat je jezelf en elkaar regels oplegd. Als je gewoon spreekt over hoe je met ethische kwesties om gaat is daar toch niets mis mee. Kan volgens mij zeker wel helpen de gedachten een beetje aan te scherpen...ezri schreef:Hoe denk jij over de zondagsbesteding? Wat vind je geoorloofd? Het liefst natuurlijk met een onderbouwing.
Idd... grappig dat iedereen zo reageert. Het enige wat ik wilde weten... hoe gaan jullie daar mee om en hoe onderbouw je het... dus niet hoe wettisch is iemand maar hoe gaan we ermee om? Ik ga namelijk om met mensen die hier heel verschillend over denken. Pas vroeg iemand of we op zondag uit eten zouden gaan. Heb ik er over nagedacht en toch maar niet gedaan. Maar tja.. als we in het buitenland in een hotel zitten, eet ik daar op zondag wel in het restaurant. En zo zijn er nog meer discrepanties.
Verder ook het verruimen van grenzen is van belang. Als je opschuift.. dat kan.. maar waar is de grens?
Daarom was ik benieuwd hoe jullie daar mee omgaa"n.