waarom niet naar een disco

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 09 mar 2005 09:46

Marnix schreef:
jas schreef:
Marnix schreef:

Ik kan naar sommige (niet naar alle) disco's rustig gaan, daar lol hebben met vrienden, ff lekker dansen... Zonder last te hebben van lichamelijke opwinding, lichamen tegen en door elkaar, teveel drank, pillen en ga zo maar door. De bijbel zegt me niet dat dat fout is, ik krijg er ook geen enorm schuldgevoel van... als ik me zou blootstellen aan de macht van de duivel zou ik er niet heengaan.. maar dat is niet het geval, hoewel jij daar allicht anders over zou denken... maar aangezien je vindt dat je als christen niet eens naar een gewone kroeg kan had ik ook niet anders verwacht. Maar goed, ik ben het niet met je eens en dat zal je ook niet verbazen denk ik ;)

in mijn klas draait het er om: om je zelf zo ladder zat te zuipen, effe zoenen (ect) met je eigenklasgenoten, flink uit je dak gaan en kijken hoeveel meiden of jongens je kan scoren.
nou lekker sfeertje, waarschijnlijk geen tijd voor een goed gesprek!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 mar 2005 10:01

hijwel schreef:Maar wat zou jezus hebben gedaan, in deze situatie? Ik weet het niet hoor. Jezus ging ook naar de feesten van tollenaars, waar volop wijn gedronken werdt.

Waar staat dat?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 mar 2005 10:10

suus_ schreef:in mijn klas draait het er om: om je zelf zo ladder zat te zuipen, effe zoenen (ect) met je eigenklasgenoten, flink uit je dak gaan en kijken hoeveel meiden of jongens je kan scoren.

Niet echt nee. Gewoon iets anders gaan doen in dat geval.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 09 mar 2005 10:13

Optimatus schreef:
suus_ schreef:in mijn klas draait het er om: om je zelf zo ladder zat te zuipen, effe zoenen (ect) met je eigenklasgenoten, flink uit je dak gaan en kijken hoeveel meiden of jongens je kan scoren.

Niet echt nee. Gewoon iets anders gaan doen in dat geval.

maar wat. zit je daar in het afgelegen frieseland. waarschijnlijk kan ik de hele avond en nacht lekker bij slapen

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 mar 2005 10:14

Verhuizen? :mrgreen:

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 09 mar 2005 10:19

Optimatus schreef:Verhuizen? :mrgreen:

hahaha.. gelukkig kom ik daar niet van daan!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 mar 2005 10:21

suus_ schreef:
Optimatus schreef:Verhuizen? :mrgreen:

hahaha.. gelukkig kom ik daar niet van daan!

Ik zou zeggen: stem SCP!

caprice

Berichtdoor caprice » 09 mar 2005 12:21

Optimatus schreef:
caprice schreef:
Raido schreef:
jas schreef:
Raido schreef:
Discobezoek past niet binnen mijn christelijke levensstijl. Dit soort vermaak is in strijd met wat God in de Bijbel van me verlangt
Je uitleven in een disco niet... maar de disco an sich niet.

Je hoort er absoluut niet thuis als Christen. Beetje slappe redenering van je.
Dat jij je als een rund hebt lopen vermaken in disco's of cafe's is geen maatstaaf voor iemand die daar gewoon normaal zou kunnen omgaan.

Dit zijn plaatsen waar Gods volk niet komt. Hoe je het ook wendt of keert.

En waarom dat niet, Caprice?

Omdat dit het domein van de satan is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2005 12:43

Lalage schreef:Nog even over muziek die te hard staat: ik heb ondanks m'n oordoppen toch gehoorbeschadiging opgelopen.
Soms heb je na een concert of discobezoek een piep in je oor. Bij mij gaat die piep niet meer weg. Dus kijk alsjeblieft uit met waar je heen gaat, doe in ieder geval oordoppen in en als je vermoedt dat 't toch vrij hard staat, ga dan niet bij de boxen staan. Want zo'n piep is niet leuk, je kunt er knettergek van worden als je niet uitkijkt.

Idd, heb het ook weleens gehad toen ik te dicht bij de boxen stond.. maar dat was na een paar uur wel weg. Maar MET oordoppen zelfs? :? Dacht dat je dan redelijk veilig was.

@suus: als het duidelijk is dat dat hun manier van disco-gaan is kun je opzich toch makkelijk zeggen dat het jouw stijl niet is om je lam te zuipen en met jan en alleman te zoenen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2005 12:45

caprice schreef:Omdat dit het domein van de satan is.

De satan zou weleens veel subtieler kunnen zijn dan jij denkt..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 mar 2005 12:46

hijwel schreef:
joepie schreef:Ik bedacht me altijd het volgende:
Als Jezus weer zou komen zou ik dan willen dat Hij mij op deze plaats zou komen halen? Stel Hij komt bij je op bezoek: Zou je met Hem naar de disco gaan? En dan naar die disco waar je heen wilt?

Ik zou er niet willen zijn.

Ik bedacht me altijd het volgende. Wat zou jezus hebben gedaan?
Als ik kijk naar Jezus leven. Doorbrak bij de godsdienstige wettische regels van de farizieen. Jezus werdt uitgemaakt voor een "wijnzuiper". Hij liep binnen bij hoeren om het gesprek aan te gaan. Hij liep dwars door het verachte samaria heen om een hoer te redden. Hij ging naar feesten van tolenaren. Hij wachte niet tot de tolenaren in de tempel zouden komen. Maar Hij zelf ging er heen.

Ik ben heel benieuwt, wat Jezus hier in nederland zou hebben gedaan. Zou Hij de discotheek binnen zijn gegaan?

ik vraag me af wat een zondiger plaats is om naar binnen te gaan... een "zwarte kousen kerk" of een discotheek. Ik geloof dat het voor Jezus allebij even zondig is. Maar dat hij denkt: ik ga maar naar de discotheek want die mensen hebben mij nodig! Eigenlijk was de hele wereld een zondige plaats voor Jezus..

Als wij niet op zondige plaatsen zouden mogen komen, dan zou Jezus niet eens op aarde mogen komen. Maar toch deed hij het, en Hij zondigde niet!

Tja je hebt denk ik helemaal gelijk.

Als Jezus in deze tijd op aarde zou lopen zouden volgens mij een hoop christenen hem veroordelen met argumenten die in dit topic naar voren komen.

Tja, vooral allemaal om het hardst roepen dat je er niet mag komen... Luisteren naar anderen is er niet echt bij he... op zo'n manier heeft discussieren weinig zin.

Suus schreef:in mijn klas draait het er om: om je zelf zo ladder zat te zuipen, effe zoenen (ect) met je eigenklasgenoten, flink uit je dak gaan en kijken hoeveel meiden of jongens je kan scoren.

Kijk, dan klopt er iets niet... en dan zou ik niet met ze meegaan... maar er zijn best kroegen en ook disco's waar dat niet zo gaat... en ik ken genoeg mensen die daar komen om even lekker te dansen en wat te drinken... en niet om je zat de zuipen, zoenen met jan en alleman etc. Nogmaals, het ligt er aan waar je heengaat he. Maar er wordt hier wel zwaar gegeneraliseerd door mensen die nog nooit een disco van binnen hebben gezien en alleen maar van horen zeggen denken te weten hoe het daar aan toegaat.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 mar 2005 13:07

Aragorn schreef:
caprice schreef:Omdat dit het domein van de satan is.

De satan zou weleens veel subtieler kunnen zijn dan jij denkt..

De satan kan idd ook heel subtiel te werk gaan. Maar in het geval hij dat niet doet, wil dat niet zeggen dat het dan minder erg is. Integendeel, openlijke zonden getuigen van grote onbeschaamdheid en zeggen eigenlijk; "wat heb ik met God te maken".
Satan werkt dus niet alleen maar subtiel.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 mar 2005 13:17

Hij kan idd heel subtiel te werk gaan... Door bijvoorbeeld christenen die het heel goed denken te weten hun medechristenen te laten veroordelen. Hij is erg goed in het tegen elkaar opzetten van christenen zodat ze elkaar niet meer respecteren, zodat ze elkaar niet meer als broers en zussen beschouwen maar zichzelf beter vinden dan de ander en op de ander neerkijken... zodat ze elkaar met woorden, gedachten en soms zelfs met daden elkaar de hersens inslaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 mar 2005 13:18

joepie schreef:
hijwel schreef:
joepie schreef:Trouwens als je gewoon eerlijk bent op school en zegt waarom je niet gaat, doe je inderdaad wat Jezus zou hebben gedaan.

in welke geschiedenis vindt je dit terug? (zou kunnen hoor)

Gewoon doen wat je moet doen in het belang van de Vader.
Dus heel gewoon eerlijk zijn en uitkomen voor je geloof.
Daar hoef ik toch geen geschiedenis voor aan te wijzen?

jij zegt: dat zou jezus gedaan hebben..

hoe weet je dat? mischien heb jij wel een verkeert beeld van hoe jezus handelde in bepaalde situaties. (ik mischien ook wel hoor)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 mar 2005 13:19

Marnix schreef:Hij kan idd heel subtiel te werk gaan... Door bijvoorbeeld christenen die het heel goed denken te weten hun medechristenen te laten veroordelen. Hij is erg goed in het tegen elkaar opzetten van christenen zodat ze elkaar niet meer respecteren, zodat ze elkaar niet meer als broers en zussen beschouwen maar zichzelf beter vinden dan de ander en op de ander neerkijken... zodat ze elkaar met woorden, gedachten en soms zelfs met daden elkaar de hersens inslaan.

M.a.w. we mogen niets meer veroordelen?
Vind je het erg als ik me daar in dit geval niets van aantrek?

Terug naar “Archief”