hijwel schreef:joepie schreef:Ik bedacht me altijd het volgende:
Als Jezus weer zou komen zou ik dan willen dat Hij mij op deze plaats zou komen halen? Stel Hij komt bij je op bezoek: Zou je met Hem naar de disco gaan? En dan naar die disco waar je heen wilt?
Ik zou er niet willen zijn.
Ik bedacht me altijd het volgende. Wat zou jezus hebben gedaan?
Als ik kijk naar Jezus leven. Doorbrak bij de godsdienstige wettische regels van de farizieen. Jezus werdt uitgemaakt voor een "wijnzuiper". Hij liep binnen bij hoeren om het gesprek aan te gaan. Hij liep dwars door het verachte samaria heen om een hoer te redden. Hij ging naar feesten van tolenaren. Hij wachte niet tot de tolenaren in de tempel zouden komen. Maar Hij zelf ging er heen.
Ik ben heel benieuwt, wat Jezus hier in nederland zou hebben gedaan. Zou Hij de discotheek binnen zijn gegaan?
ik vraag me af wat een zondiger plaats is om naar binnen te gaan... een "zwarte kousen kerk" of een discotheek. Ik geloof dat het voor Jezus allebij even zondig is. Maar dat hij denkt: ik ga maar naar de discotheek want die mensen hebben mij nodig! Eigenlijk was de hele wereld een zondige plaats voor Jezus..
Als wij niet op zondige plaatsen zouden mogen komen, dan zou Jezus niet eens op aarde mogen komen. Maar toch deed hij het, en Hij zondigde niet!
Tja je hebt denk ik helemaal gelijk.
Als Jezus in deze tijd op aarde zou lopen zouden volgens mij een hoop christenen hem veroordelen met argumenten die in dit topic naar voren komen.
Tja, vooral allemaal om het hardst roepen dat je er niet mag komen... Luisteren naar anderen is er niet echt bij he... op zo'n manier heeft discussieren weinig zin.
Suus schreef:in mijn klas draait het er om: om je zelf zo ladder zat te zuipen, effe zoenen (ect) met je eigenklasgenoten, flink uit je dak gaan en kijken hoeveel meiden of jongens je kan scoren.
nou lekker sfeertje, waarschijnlijk geen tijd voor een goed gesprek!
Kijk, dan klopt er iets niet... en dan zou ik niet met ze meegaan... maar er zijn best kroegen en ook disco's waar dat niet zo gaat... en ik ken genoeg mensen die daar komen om even lekker te dansen en wat te drinken... en niet om je zat de zuipen, zoenen met jan en alleman etc. Nogmaals, het ligt er aan waar je heengaat he. Maar er wordt hier wel zwaar gegeneraliseerd door mensen die nog nooit een disco van binnen hebben gezien en alleen maar van horen zeggen denken te weten hoe het daar aan toegaat.