bindingsangst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 06 apr 2005 11:07

euh...ja ik had onwijze bindingsangst. zo erg, dat toen mijn vriend voor de eerste keer zei dat ie met me wilde trouwen ik t meteen uitmaakte :mrgreen:

haha, nu kan ik er hard om lachen. we hebben het gered door er onwijs veel over te praten en het echt rustig aan te doen. op gegeven moment was ik er gewoon helemaal klaar voor, en ja toen vroeg ie mij en toen zei ik : JJJJJJJAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

Dus als je iemand hebt die bindingsangst niet ziet als een persoonlijke aanval op zijn of haar persoon, maar echt als reeele angst voor een levenslange verbintenis, dan kom je er echt wel! :!: [/quote]
Engaged @ 07-01-2005

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 30 apr 2005 14:11

ik hen lichtelijk bindingsangst.
maar ik kan tegenwoordig er wel goed mee omgaan.
soms kost het me nog wel moeite. om te realiseren op het moment dat ik me ga binden aan iemand. denk ik toch van dat ze me dan wel in de steek zullen laten.
maar door te oefenen zie ik toch dat dit niet zo hoeft te zijn.
dus das wel positief op zich
just below my skin I'm screaming

André

Berichtdoor André » 02 mei 2005 16:42

Zou je ook bindingsangst kunnen hebben m.b.t. je geloofsleven?
Als voorbeeld, er zijn kerkgenootschappen waar maar een relatief klein gedeelte van de mensen geloofsbelijdenis heeft gedaan cq niet aan het avondmaal gaat.
Misschien "durven" deze mensen zich niet aan God te "binden"?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mei 2005 17:40

André schreef:Zou je ook bindingsangst kunnen hebben m.b.t. je geloofsleven?

Ik denk het wel.

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 01 jan 2006 15:54

hier nog 1 met bindingsangst :mrgreen:

voor mezelf.. vind khet niet lastig.
maar kmerk dat ik er mensen mee kwets (jongens)
eerst vind ik hem wel leuk...
maar begint hij over een vaste relatie..
wil ik hem niet meer zien, niet meer spreken, en het liefst keihard wegrennen!!
en dat is rot voor jongens...
heb nu ook zo een geval, eerst vondk hem leuk,
gaf m aand8, mee gzoend enzow..
maar kdacht das gwoon ff n losse flirt!!
en toen begon ie hoor: Je bent mijn ware!! :?
ik al iets meer afstand houden.. korter af in smsjes, kwou hem niet meer zien.. hield hem maar aant lijntje.. voelde me rot en durfde het niet tegen hem te zeggen, bang om hem pijn te doen!! mrgoed mijn probleem...
nu weet hij het inmiddels.. en smst hij : lief ik kan niet zonder je, ik hou van je blablabla!! we hadden ff een week g1 contact.. zijn voorstel.. hij dacht maybe ziet ze na die week in dat ze toch van me houd..
maar die week was mn beste week in die tijd dat ik hrm kende, kvoelde me zo heerlijk datk niet met hem hoefde te praten, en alles 3000x uit te leggen, omdat hij het maar niet stapte... na die week, hij glijk smsen jaah ik heb nagedacht nu weet ik cker datk niet meer zonder je wil leven!! ik.. sorry ben niet verliefd op je.. wil ook geen relatie met je.. sorry...
en dat was wel ff hard van mij datk dat smste, maar wasm gwoon zat!!
wil voorlopig g1 relatie... maybe ooit wel.. maar dan wel een boy die rustig aan doet!! en niet glijk begint over n relatie :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

André

Re: ..

Berichtdoor André » 01 jan 2006 16:12

Kaboutertje schreef:....maar dan wel een boy die rustig aan doet!! en niet glijk begint over n relatie :wink:
Dat is wsl je concrete angst, en wsl ben je een gevoelsmens dat je het moeilijk vind om in een eerder stadium te zeggen, neej, ik wil eerst ALLEEN vriendschap.
Je hebt tenslotte wel met hem gezoend, klinkt misschien wat ouderwets, maar ik kan me voorstellen dat er jongens zijn die daar iets in de zin van meer vriendschap/verkering/o.i.d. aan koppelen.
Sterkte gewenst dit nieuwe jaar :wink:

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 01 jan 2006 16:15

Haha jahhh.. en ik dacht altijd dat boyss zo goed sex en gevoelens apart konden zetten :P :P
Maarre bedankt dit jaar gaat goed komen :wink:
jij g1 last van bindingsangst?!
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

André

Berichtdoor André » 01 jan 2006 16:27

Kaboutertje schreef:jij g1 last van bindingsangst?!
Ja, dat heb ik wel.
't Maakt wel uit hoe ik gebonden dreig te worden en met wie, enzo :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jan 2006 00:41

't Maakt wel uit hoe ik gebonden dreig te worden en met wie, enzo

Soms kun je beter gesprekken voeren over geluidskaarten ofzo, toch andré? :mrgreen: 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 jan 2006 11:16

André schreef:
Kaboutertje schreef:jij g1 last van bindingsangst?!
Ja, dat heb ik wel.
't Maakt wel uit hoe ik gebonden dreig te worden en met wie, enzo :)

Het zal wel verschil maken of je het gevoel hebt of je met iemand te hebt met wie je als twee puzzelstukjes perfect in elkaar past, of dat dat niet het geval is. (Ik probeer eens een voorbeeld te noemen.)
Soms kun je ook een hoop voelen, terwijl dat net beschreven gevoel van passendheid ontbreekt. Kan heel eng zijn!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 jan 2006 13:41

Haha jahhh.. en ik dacht altijd dat boyss zo goed sex en gevoelens apart konden zetten

Laat ze dat maar niet horen 8-[

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 jan 2006 18:00

Ow tieft, volgens mij heb ik ook bindingsangst. Vroeger helemaal niet, maar tegenwoordig wel. Ik vertrouw geen vent. Ik heb uit ervaring geleerd dat ze me vroeg of laat weer in de steek laten, hoe lief ze ook lijken te zijn... Vriendschap is errug tof en Ok natuurlijk, maar relaties stinken!!!
Laatst gewijzigd door Acire op 07 jan 2006 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 jan 2006 18:02

Acire schreef:Ow tieft, volgens mij heb ik ook bindingsangst. Vroeger helemaal niet, maar nu echt wel. Ik vertrouw geen vent. Ik heb uit ervaring geleerd dat ze me vroeg of laat weer in de steek laten, hoe lief ze ook lijken te zijn... Vriendschap is errug tof en Ok natuurlijk, maar relaties stinken!!!

*kuch* Amen! :P

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 jan 2006 22:21

Smurffie schreef:
Acire schreef:Ow tieft, volgens mij heb ik ook bindingsangst. Vroeger helemaal niet, maar nu echt wel. Ik vertrouw geen vent. Ik heb uit ervaring geleerd dat ze me vroeg of laat weer in de steek laten, hoe lief ze ook lijken te zijn... Vriendschap is errug tof en Ok natuurlijk, maar relaties stinken!!!

*kuch* Amen! :P

Hierbij kwam mij zo eens het volgende binnen.
De dames hebben blijkbaar ervaring met mannen, die het na een tijd relatie voor gezien houden.
De mannen hebben echter ervaring met dames die wel héél aardig doen en dat het heel wat lijkt, maar die toch niet blijken te willen.

Ik heb wel eens horen zeggen dat mannen veel sneller een relatie willen dan dames, en er dus wat hun betreft veel sneller toe overgaan, omdat ze daarbij veel meer naar de voordelen kijken dan de dames doen. Ze stappen sneller in het experiment, wat met zich meebrengt dat de kans ook groter is dat ze er achter komen dat het niet is wat ze willen, en daarom het dan maar weer verbreken.

Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook mannen die wèl trouw blijven! :)
Anders bestonden er immers geen huwelijken.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 07 jan 2006 22:22

Acire schreef:Ow tieft, volgens mij heb ik ook bindingsangst. Vroeger helemaal niet, maar tegenwoordig wel. Ik vertrouw geen vent. Ik heb uit ervaring geleerd dat ze me vroeg of laat weer in de steek laten, hoe lief ze ook lijken te zijn... Vriendschap is errug tof en Ok natuurlijk, maar relaties stinken!!!

Je hebt precies de verkeerden getroffen. Sommige willen profiteren. Maar het kan ook anders. En zo iemand zul je ook vast nog wel eens tegenkomen ;)
www.cgjf.nl

Terug naar “Archief”