Dit is voor mij een interessante wagen ivm de fiscale bijtelling (en op de 2e plaats het milieu):

Moderator: Moderafo's
goshen schreef:Maar is er na die Audi A5 nog ruimte voor een plakje worst op de boterham of kan alleen nog hagelslag worden aangeschaft?
Daarnaast vind ik Audi's niks anders dan Volkswagens met een scheutje marketing. Kwalitatief is een Audi gelijk aan een VW met een 20% lagere aanschafwaarde. Als ik een figuur zie rijden in een Audi dan denk ik altijd bij mezelf:"man, je kan niet rekenen"
Maar die nieuwe A4 ziet er wel te blits uit(het lijkt wel een passat zo vanuit de verte).
Napoleon schreef:wat zijn dan technisch gezien de verschillen tussen een Golf 5 en een Audi A3 (en neem er dan ook direct een Skoda Octavia bij)? die zijn lang niet zo wezenlijk als de prijs doet vermoeden. grotendeels zelfde onderstel, zelfde motoren, zelfde aandrijflijn, enz.
goshen schreef:Maar is er na die Audi A5 nog ruimte voor een plakje worst op de boterham of kan alleen nog hagelslag worden aangeschaft?
Daarnaast vind ik Audi's niks anders dan Volkswagens met een scheutje marketing. Kwalitatief is een Audi gelijk aan een VW met een 20% lagere aanschafwaarde. Als ik een figuur zie rijden in een Audi dan denk ik altijd bij mezelf:"man, je kan niet rekenen"
~DonWoozy schreef:Motorisch gezien waarschijnlijk heel weinig verschil maar het interieur wel hoor!
Rolf schreef:Goede trekkracht
Zeer opvallend is het koppel van de Audi A4 1.8 TFSI, 230 Nm bij 1500 rpm. Bij een niet geblazen versie is dat 170 - 190 Nm bij 3000 - 4000 rpm.
De Mercedes C 180 heeft 230 Nm bij 2500 rpm.
De BMW 318 "slechts" 190 Nm bij 4250.
Deze Audi en Mercedes zijn dus geschikt als trekker, BMW niet.
VW is m.b.t. het max. koppel (want de motor is identiek aan die van de VW Passat 1.8 tfsi) o.a. Fiat, Ford en Opel voor.
Opel heeft inmiddels een 1.6 turbo, met 150 pk.
Fiat heeft de 1.4 Tjet motoren met 120 en 150 pk.
Ook met een sterk koppel, maar nog niet als die van VW.
Vraag blijft nog wel of er ook goede trekkracht is bij deelbelasting (half gas).
Zodat er bijv. in de drie door een haakse bocht gereden kan worden.
In de VW-motoren lijkt mij dat heel goed mogelijk, omdat deze een mechanische en een turbo-compressor hebben.
Een turbo-compressor geeft doorgaans geen extra kracht bij lage toerentallen. Een mechanische wel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten