Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 27 feb 2008 21:09

Boekenlezer, die man heeft geluk gehad door één van de beste/stevige auto's die er te koop zijn te crashen. "Geluk" bestaat niet maar ik heb in dit voorbeeld een beetje moeite om het woord "gezegend" te gebruiken.

Dit is voor mij een interessante wagen ivm de fiscale bijtelling (en op de 2e plaats het milieu):
Afbeelding

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 27 feb 2008 21:28

Ik ga liever voor een audi A5

Afbeelding

En de nieuwe A4 mag er ook zijn :D !

Afbeelding
Stap voor stap, weer een stapje verder.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 27 feb 2008 21:54

Maar is er na die Audi A5 nog ruimte voor een plakje worst op de boterham of kan alleen nog hagelslag worden aangeschaft?

Daarnaast vind ik Audi's niks anders dan Volkswagens met een scheutje marketing. Kwalitatief is een Audi gelijk aan een VW met een 20% lagere aanschafwaarde. Als ik een figuur zie rijden in een Audi dan denk ik altijd bij mezelf:"man, je kan niet rekenen" [:)8
Maar die nieuwe A4 ziet er wel te blits uit regenboog-smile (het lijkt wel een passat zo vanuit de verte).

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 27 feb 2008 22:29

goshen schreef:Maar is er na die Audi A5 nog ruimte voor een plakje worst op de boterham of kan alleen nog hagelslag worden aangeschaft?

Daarnaast vind ik Audi's niks anders dan Volkswagens met een scheutje marketing. Kwalitatief is een Audi gelijk aan een VW met een 20% lagere aanschafwaarde. Als ik een figuur zie rijden in een Audi dan denk ik altijd bij mezelf:"man, je kan niet rekenen" [:)8
Maar die nieuwe A4 ziet er wel te blits uit regenboog-smile (het lijkt wel een passat zo vanuit de verte).

Nou Audi kwalitatief gelijk aan VW lijkt me stug want dan zou iedereen wel gaan rijden in een VW dat is nog al simpel en de mensen zijn tegenwoordig niet lomp dus dat is onzin!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 28 feb 2008 00:31

wat zijn dan technisch gezien de verschillen tussen een Golf 5 en een Audi A3 (en neem er dan ook direct een Skoda Octavia bij)? die zijn lang niet zo wezenlijk als de prijs doet vermoeden. grotendeels zelfde onderstel, zelfde motoren, zelfde aandrijflijn, enz.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 28 feb 2008 09:43

ik vind die prototype-S van Mitsu helemaal niet zo lelijk hij heeft wel duidelijke overeenkomsten met de nieuwe Lancer, waarschijnlijk de zelfde ontwerper :wink:
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 28 feb 2008 11:15

Napoleon schreef:wat zijn dan technisch gezien de verschillen tussen een Golf 5 en een Audi A3 (en neem er dan ook direct een Skoda Octavia bij)? die zijn lang niet zo wezenlijk als de prijs doet vermoeden. grotendeels zelfde onderstel, zelfde motoren, zelfde aandrijflijn, enz.

Motorisch gezien waarschijnlijk heel weinig verschil maar het interieur wel hoor!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 28 feb 2008 20:28

Nieuwe Opel Meriva

De eerste MPV van Opel (Sintra) werd de mislukkeling van
het jaar genoemd. De daarop volgende Zafira (1999) echter werd in
Nederland de populairste MPV.

Ook de Meriva wordt goed verkocht. Het is de een van de weinige
MPV's met het flex-space-system (verschuifbare achterstoelen).
De nieuwe Meriva heeft nog meer innovatieve toepassingen.
De overeenkomsten met de huidige Corsa zijn duidelijk.
Hopelijk wordt deze MPV nu eens niet 100 of 200 kg zwaarder.
Hieronder meer.

Afbeelding
"Vandaag de dag is één op de vijf verkochte Opel´s een MPV.
Opel noemt zichzelf met het Flex7-stoelsysteem in de Zafira
en het FlexSpace-concept in de Meriva een innovatieve MPV-aanbieder.
In 2007 werden dan ook 335.000 nieuwe Opel MPV´s verkocht.
Die voortrekkersrol in dit segment neemt Opel volgend jaar opnieuw
op zich met de presentatie van de compleet nieuwe Meriva.
Zowel zijn design als de innovatieve deuren spreken tot de verbeelding.

Dynamische vormgeving
Geïnspireerd op het design-DNA dat met de GTC Coupé en de Flextreme
concept werd gepresenteerd is deze Meriva Concept een modern,
dynamisch en trendy vormgegeven auto. Opvallend is de gebogen lijn in
de raamlijn net achter de B-stijlen. Tegelijkertijd zien we de ´insnede´ in
de zijnkant zoals we die ook van de GTC Coupé en Flextreme concept
kennen. De achterlichtunits doen volgens Opel refereren aan de Insignia.

Innovatieve FlexDoors
Het meest opvallend is de ontwikkeling van de FlexDoors. Deze deuren
staan beter bekend als ´suicide-doors´ en zien we onder meer terug op
de Rolls-Royce Phantom. Opel gaat ze echter in het MPV-segment
doorvoeren. Want opvallend of niet, deze deuren gaan het
productiestadium halen wanneer de nieuwe Meriva volgend jaar van de
band loopt. Een groot verschil ten opzichte van bestaande varianten van
deze deuren is dat Opel het mogelijk maakt om de achterportieren te
openen zonder dat daarbij ook de voorportieren geopend dienen te
worden. Dankzij de openingshoek van 90 graden is in- en uitstappen nog
gemakkelijker. Bovendien vergemakkelijkt het het vastmaken van een
kindergordel bij kinderen op de achterbank. De conceptcar heeft - in
tegenstelling tot vele andere auto´s met suicide-doors - bovendien B-
stijlen, niet alleen omdat die de onafhankelijke opening van de deuren
mogelijk maken maar ook omwille van veiligheidsredenen bij zijdelingse
aanrijdingen.

Teaser
Deze teaser geeft ons een voorproefje van Opel´s nieuwe MPV
conceptcar. Op de avond voorafgaand aan de Autosalon van
Genève zal Opel de conceptcar officieel onthullen. Wij houden u op de hoogte.
"

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 28 feb 2008 21:12

goshen schreef:Maar is er na die Audi A5 nog ruimte voor een plakje worst op de boterham of kan alleen nog hagelslag worden aangeschaft?

Er kunnen nog wel 2 plakjes worst op ook hoor. Wees niet bang. Relatief gezien vallen de kosten mee. Met een BMW m3 coupe ben je duurder uit. En als je er graag in wil rijden is leasen een hele goede optie.

En het verschil tussen VW en Audi:
Het verschil tussen de Audi en de Volkswagen zijn de logo's en het uitrustingsniveau. Motorisch en chassis zijn vaak heel eind gelijk. Maar vooral interieur zit er veel verschil. En bij audi heb je meer opties bij de aankoop.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 28 feb 2008 23:38

DonWoozy schreef:Motorisch gezien waarschijnlijk heel weinig verschil maar het interieur wel hoor!
~

ok, maar dat het interieur anders is, heeft m.i. weinig tot niets uit te staan met de kwaliteit (waar het in dezen om ging). Ik vind Audi's over het algemeen ook mooier dan volkswagens (die zijn meestal nogal saai), maar dat betekent niet dat ze beter zijn.

en zo waren bijvoorbeeld het vorige type VW Caddy en Seat Inca exact gelijk (behalve dat de Caddy ook als tdi verkrijgbaar was), maar de Seat was behoorlijk goedkoper. ergens begrijp ik gewoon niet waarom er dan nog zoveel Caddy's rijden (en VW Polo/Seat Ibiza type 1999 en daaromtrent, technisch en qua interieur gelijk, alleen een ander uiterlijk en prijs).
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 29 feb 2008 09:04

Imperia herleeft met een hybride sportauto

Het Belgische Green Propulsion blaast het merk Imperia weer leven in. Het van oorsprong eveneens Belgische Imperia zal met een snelle hybride onder de naam GP Roadster op de markt komen.

Het in 2001 opgerichte Green Propulsion houdt zich vanaf de start van het bedrijf al bezig met het ontwikkelen van milieuvriendelijk vervoer. Zo hebben ze onder andere al een elektrische motor, een elektrische en hybride mircobus, een hybride Renault Kangoo en een hybride stadsbus ontwikkeld. Ze kochten de rechten van Imperia dan ook met het idee om een gloednieuwe hybride auto aan de man te brengen. Dit vanwege de geschiedenis van Imperia op het gebied van hybrides.

Geschiedenis Imperia
Het merk Imperia zag in 1904 het levenlicht in het Belgische Luik. Het merk was in haar beginjaren druk bezig te innoveren en te racen. Zo kwam Imperia in 1905 met de eerste hybride auto ter wereld. Deze wagen werd destijds ook wel de ‘petro-electric’ car genoemd. Helaas bracht de eerste wereldoorlog niet veel goeds voor het merk. De fabriek werd leeggeroofd en na de oorlog kwam Imperia maar moeilijk op gang. De Nederlandse eigenaar kreeg het merk weer op de rit met het maken van een nieuwe serie van lichte sportwagens. Midden jaren dertig begon het merk ook luxe wagens te maken. Na WOII maakt het merk alleen nog Adlers en Standard Vanguards in licentie. Toen Standard zelf een fabriek in België opende was het gedaan voor Imperia en moest het eind jaren vijftig haar deuren sluiten.

GP Roadster
Maar het lijkt toch weer goed te komen met Imperia. De eerste levenstekenen van de nieuwe Imperia zijn computertekeningen van de GP. De Imperia GP Roadster - zoals hij voluit heet - moet nog dit jaar het levenlicht zien. De GP is een hybide auto die gebruik maakt van een 136 pk sterke elektromotor én een benzinemotor met 176 pk. Deze twee motoren kunnen afzondelijk van elkaar werken om zo voor een nog lager verbruik te zorgen. Zo is het dus ook mogelijk om alleen de elektromotor te gebruiken. De accu die de elektromotor gebruikt kan ook thuis in vier uur weer opgeladen worden.

Sneller dan een 911
Dat het hybride rijden geen afbreuk hoeft te doen aan de prestaties laat de GP goed zien. Nul naar honderd kilometer per uur doet hij in hybride-mode (benzine- en elektromotor) in slechts 4,8 seconden. Wanneer alleen de elektromotor gebruikt wordt is dit nog steeds slechts 7,1 seconden. Een kilometer met staande start doet de wagen in 22 seconden, want sneller is dan bijvoorbeeld een Porsche 911 Carrera S.

Vijftig stuks per jaar
Green Propulsion wil nog dit jaar beginnen met de verkoop van de hybride. De Imperia GP Roadster moet rond de € 85.000,- gaan kosten. Green Propulsion hoopt er per jaar zo’n 50 exemplaren van te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 29 feb 2008 09:08

Audi TT met 2.0 liter TDI-motor

Audi presenteert een dieselmotor in de Audi TT Coupé en Convertible. En dat is goed nieuws voor de zakelijke rijder! De 170 pk sterke 2.0 liter TDI-motor is in alle gevallen gecombineerd aan quattro-vierwielaandrijving en een handgeschakelde zesbak.

De dieselmotor is niet meer weg te denken uit het moderne wagenpark. Zelfs sportieve auto´s worden geleverd met (dikke) dieselmotoren en een cabriolet met een dieselmotor is ook al tijden geen taboe meer. Zelfs in de autosport wordt de dieselkrachtbron op grote schaal ingezet, en met succes. Want het behoeft geen nadere uitleg dat Audi de afgelopen jaren zeer grote successen heeft geboekt met de R10 TDI. Een sportieve Audi en een dieselmotor gaan dan ook perfect samen en Audi presenteert dan ook de TT 2.0 TDI.

170 pk en 350 Nm
De nieuwe 2.0 liter TDI-motor met common-rail techniek in de TT Coupé en Roadster is goed voor een vermogen van 170 pk en een koppel van 350 Nm (tussen 1.750 en 2.500 tpm). Daarmee weet de diesel-TT in 7,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten. De topsnelheid van de Coupé bedraagt 226 km/h en de Roadster behaalt een top van 223 km/h. Het gemiddelde verbruik ligt op 5,5 l/100 km. Om het relatief hoge koppel in goede banen te leiden is de TT-diesel in alle gevallen gekoppeld aan quattro-vierwielaandrijving.

Debuut in Genève
Tijdens de Autosalon van Genève zal de Audi TT TDI zijn werelddebuut beleven. Eind dit jaar zal de auto bij de dealers staan. De Audi TT wordt hiermee ook voor de zakelijke rijder een mogelijkheid. En dat is goed nieuws.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rolf

Berichtdoor Rolf » 01 mar 2008 16:19

Meer foto's van de nieuwe Opel Meriva.
Met byzondere achterdeuren.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 02 mar 2008 21:41

als ik eerlijk ben vind ik er niet veel aan :roll: :|

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 mar 2008 10:12

Rolf schreef:Goede trekkracht
Zeer opvallend is het koppel van de Audi A4 1.8 TFSI, 230 Nm bij 1500 rpm. Bij een niet geblazen versie is dat 170 - 190 Nm bij 3000 - 4000 rpm.
De Mercedes C 180 heeft 230 Nm bij 2500 rpm.
De BMW 318 "slechts" 190 Nm bij 4250.
Deze Audi en Mercedes zijn dus geschikt als trekker, BMW niet.

VW is m.b.t. het max. koppel (want de motor is identiek aan die van de VW Passat 1.8 tfsi) o.a. Fiat, Ford en Opel voor.
Opel heeft inmiddels een 1.6 turbo, met 150 pk.
Fiat heeft de 1.4 Tjet motoren met 120 en 150 pk.
Ook met een sterk koppel, maar nog niet als die van VW.
Vraag blijft nog wel of er ook goede trekkracht is bij deelbelasting (half gas).
Zodat er bijv. in de drie door een haakse bocht gereden kan worden.
In de VW-motoren lijkt mij dat heel goed mogelijk, omdat deze een mechanische en een turbo-compressor hebben.
Een turbo-compressor geeft doorgaans geen extra kracht bij lage toerentallen. Een mechanische wel.

Als je kickt op trekkracht, heb ik hier nog wat leuks voor je: de Audi Q7 6.0 V12 TDI 8)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”