Moderator: Moderafo's
Javaca schreef:Hoorde vorige week weer over een meisje van 19 die zwanger was. Was een ongelukje. De oude roddeltantes stonden het na de kerkdienst weer grondig te veroordelen, de hypocrieten. Zelf neukten ze met het halve dorp voor ze trouwden, ze hebben gewoon geluk gehad dat het nooit is aangeslagen. (Dit zei ik ze midden in hun gezicht, kwam hard aan maar ze hielden meteen hun schijnheilige mond dicht).
Tears schreef:Javaca schreef:Hoorde vorige week weer over een meisje van 19 die zwanger was. Was een ongelukje. De oude roddeltantes stonden het na de kerkdienst weer grondig te veroordelen, de hypocrieten. Zelf neukten ze met het halve dorp voor ze trouwden, ze hebben gewoon geluk gehad dat het nooit is aangeslagen. (Dit zei ik ze midden in hun gezicht, kwam hard aan maar ze hielden meteen hun schijnheilige mond dicht).
eens![]()
ds. Dekker:
In een dorp, 40 jaar geleden. Er waren twee kerken, een Grote (gereformeerde gemeente) en een Kleine (hervormd). In de Grote kerk zat een meisje, dat meisje moest trouwen. Wat klinkt dat raar, "moest" trouwen.
Ze moesten schuldbelijdenis doen voor een volle (Grote) gemeente. Schuldbelijdenis bij mensen, mensen die vroeger zelf het meeste geluk hadden gehad. Mensen die nu het hardst met de vinger wezen.
Jezus zei tegen de overspelige (!) vrouw, Ga heen en zondig niet meer en Ik veroordeel u niet omdat de anderen u ook niet veroordelen. Terwijl Hij juist het recht had omdat Hij zonder zonde was en als zodanig de eerste steen mocht werpen.
Wat zijn we altijd snel met onze mond, in deze uitgekristalliseerde "refo" zuil, met al zijn wortels in het verleden, wat weten we het goed. Soms lijkt het of mensen boven een bepaalde leeftijd vergeten wat ze toen voelden en wellicht dat ze uberhaupt jong zijn geweest.
einde citaat oudejaarsdienst
Off topic: I Know
Prachtig voorbeeld Tears
ps betekend natuurlijk niet dat alles ineens mag he
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten