michel vh schreef:>> Jezus houdt de Genade voor aan hen die tot Hem (niet zomaar, maar om leven in Hem te verliezen) vluchten. Immers zegt Hij Zelf: Want ik ben de Deur. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.
>> Voorop gesteld dat een waarachtig bekeerde mens nooit van zichzelf zal zeggen dat hij/zij bekeerd is. Integendeel, geen van hen wil onderdoen voor de ander als het gaat over de hoeveelheid zonde. Ze willen allen waarachtig zich de grootste zondaar noemen.
Jezus houdt de genade voor aan een ieder die tot Hem vlucht. Hij zegt niet: Kom er achter of je uitverkoren bent en kom dan maar eens terug. Hij zegt: KOM TOT MIJ! En dat is ONVOORWAARDELIJK! Kom zoals je bent, Hij wijst je niet af! Wat dacht je van de verloren zoon? Hij wilde geen zoon zijn, maar slechts een knecht, als hij maar bij zijn vader mocht zijn. Hij ging in de hoop dat hij binnen mocht komen. Mocht dat niet, dan zag hij wel weer verder.
Een waarachtig bekeerd mens zal echt wel durven zeggen dat hij/zij bekeerd is! Waar slaat dit op? Geen van he wil onderdoen als het gaat om de hoeveelheid zonde. Dan ga je een wedstrijdje doen, wie van u de meeste zonde heeft..... Als je bekeerd bent wil je dat ook anderen dat mogen ontvangen, en ga je getuigen van het heerlijk Licht, van al de wonderen die Hij heeft verricht (Ps 27 Nieuwe Berijming, erg he?