hettys schreef:Dan zijn vossen en honden verschillende soorten. De hond komt ook niet voort uit een vos, maar uit een wolf.
Tja, ik kan dat nog niet echt bevestigen en ook niet ontkennen. Als een hond met een coyote kan paren en een coyote misschien met een vos, of zoiets dergelijks, dan is het toch 1 soort. Maar ik zie er alleen maar onzekere berichten over, en ik heb er ook geen probleem mee als het verschillende soorten dieren zijn. Ik slaap er niet minder om

hettys schreef:Er is echt geen oerbeer geweest die 4000 jaar geleden uit de ark kwam en ineens ' micro-evolueerde' naar alle beersoorten, die vervolgens even snel naar de noorpool, Amerika, china etc liepen en daar bijvoorbeeld panda werden en alleen nog maar bamboe konden eten, Of 2 Lemuren (halfapen)die misschien door Noach werden afgezet op madagaskar, en zich vervolgens in no time splitsten in heeel veel soorten primaten... En dan hebben we het nog niet eens over al die andere diersoorten. Een explosie van evolutie, in een paar honderd jaar tijd, compleet met alle aanvals en verdedigskerkmerken, zoals ongelooflijk veel soorten gif die uit ongeloofelijk veel soorten giftanden en stekels etc komen.
Even snel geschapen of geevolueerd??
Sommige dingen gaan sneller dan je denkt. Zet een slang in een hyperbaric chamber ( zo'n tank waarin meer zuurstof aanwezig is en een hogere luchtdruk) en het gif verandert in korte tijd in een niet giftig eiwit. De omstandigheden voor de zondvloed waren anders dan die erna. Zo zie je maar weer, creationisten doen soms ook wetenschappelijke proeven.
hettys schreef:Verder moeten alle fossielen die door de zondvloed ergens terecht gekomen zijn makkelijk te vinden zijn: en het zijn allemaal oerdieren. DNA uit die botten zou kunnen bewijzen dat het zon basis-type betreft met alle genetische diversiteit van alle beren. Dus het bewijs ligt in feite voor het oprapen, en toch bewijzen creationisten niets.
Datzelfde geldt voor de evolutie-aanhangers die dat dna niet vinden. De pot verwijt de ketel.
hettys schreef:Er is overweldigend DNA-bewijs voor een gezamelijke afkomst. jullie noemen dat toch hetzelfde bouwplan? Volgens mij is er ook nog wel genetisch bewijs te vinden wat betreft het tijdstip waarop een voorvader zich opspsplitste in mens en chimp. Hier wordt in elk geval veel onderzoek naar gedaan.
wij behoren in elk geval gewoon tot de primaten, biologisch (genetisch) gezien.
Het is toch wel grappig dat je dit volhoudt en ook nog met dat staartverhaal komt. Mensapen hebben geen staart en mensen ook niet. Daarmee wordt de bewering dat een aanleg voor een staart bewijst dat we van de apen afstammen, een geloofsuitspraak. Maar evolutie kan je er echt niet mee aantonen.
En toen kwam de tepel bij mannen als bewijs voor een rudimentair lichaamsdeel. Nee begin daar maar niet over want dat is nog steeds een noodzakelijk onderdeel.
hettys schreef:Jullie zijn werkelijk ontzettend inconsequent wat betreft afstamming. Alles kan van een oerbeer/ vis/ hondachtige/ katachtige/ eendachtige etc etc afstammen, alleen een mens kan nergens vanaf stammen. Wat raar.
Dan heb je niet goed opgelet want ik noemde ergens ook de verdeling van mensen, of was dat na jouw bericht?
De mensen zijn over de wereld verdeeld in allerlei soorten. Europeanen, negers, indianen, polynesiërs, aziaten enz.. en die stammen uiteindelijk ook van 1 mens af.
Ik zie daar niks over de zuurstof staan.
Bedankt voor de aanhaling van het artikel. Pfff het staat er toch wel zie ik nu. Ik moest vast wat zoets gaan eten toen ik het niet zag.
De eerste bacteriën die in zee leefden, zetten bij hun stofwisseling kooldioxide om in zuurstof. We weten dit, omdat de eerste zuurstof meteen werd verbruikt in oxidatie-reacties (roesten).
Ik vind dat wel een erg kort door de bocht conclusie.
Eerst beweren mensen dat het ik weet niet hoe lang regende. En er was nog geen zuurstof, dus ook geen ozonlaag, dus het UV licht werd niet tegengehouden. Water splitst door UV licht, dus er was al voldoende zuurstof aanwezig in de zee. Het is een rare gedachte dat er leven in de zee ontstond, wat misschien ook al zoveel miljoen jaar duurde, en dat er nog geen spetter zuurstof in de zee aanwezig was.
Dus ik kan net zo goed beweren dat het ijzer oxideerde door de zuurstof die in het water aanwezig was. Zonder ook maar 1 bacterie te noemen.
hettys schreef:
Ook de luchtpijp van een walvis is duidelijk verhuisd van de voorkant naar de bovenkant en slingert nu wat onwaarschijnlijk rond in zn kop.
Tja, van ademen door de mond ging het zomaar floepsa naar ademen door een gat in de kop.
Kan je fossielen naast elkaar leggen waarbij je ziet dat het ademgat van de mond langzaam naar boven schuift, door de neus (arm beest) en dan door het voorhoofd en nog verder over het hoofd schuift?
Ik vind dit echt niet te geloven.
Hoewel, bij de mens blaast ook wel eens ergens lucht uit. Op youtube zag ik een Mr. Methane die er ook lucht door in kon 'ademen'. Zou dat misschien een bewijs zijn dat we van walvissen afstammen.
hettys schreef:Het heeft vrij lang geduurd voor er zuurstof in de atmosfeer terecht kwam.
kees61 schreef:Ja het duurde misschien wel een hele dag (aldus het betrouwbare historische verslag in genesis 1:6).
hettys schreef: Is historische betrouwbaarheid ook wetenschappelijke betrouwbaarheid, of zou het dat niet moeten zijn? Als de bijbel historisch betrouwbaar is, moet dat dan niet op historische wijze nagetrokken kunnen worden?
Het wordt ook vaak genoeg op historische wijze nagetrokken. Maar een historisch verslag kan toch ook dingen vertellen die je op een wetenschappelijke manier kunt bewijzen. Ik snap niet waarom je dat altijd zo strikt moet scheiden. Er is een historisch verslag van de Titanic die verging. Waarom gaat men dan op een wetenschappelijke manier uitzoeken hoe het schip zo snel kon zinken?
hettys schreef:Nou. Die slijkspringer is een baarsachtige die weinig zwemt, maar wel een vis is. Dus wat was de oervis? Een baars. Die kon misschien ook overleven tijdens de zondvloed, voor een slijkspringer zou dat heel moeilijk geweest zijn. Dus zn aanpassingen zijn gewoon een variatie op een baars, en is even snel na de zondvloed gemicro-evolueerd. Denk je niet?
Dat kan ook makkelijk, want als een grizzly even snel ijsbeer kan worden omdat er na de zondvloed ineens een ijstijd was, met alle aanpassingen van dien (holle haren, extra ooglid, zwemvliezen, aangepaste vorm, dieet etc, en de kameel even snel bulten kreeg en zich aanpaste aan extreme warmte, dan kan zo'n slijkspringertje ook gerust even een ademend huidje krijgen na de zondvloed.
Bij de zondvloed werd de Aarde onder water gezet. En water is waar vissen in leven. De slijkspringer heeft zelfs kieuwen en kan heel goed in het water overleven. Vissen zijn er al vanaf de schepping en hoefden niet opnieuw na de zondvloed over de wereld te verspreiden en te variëren. Slijkspringers waren er al voor de zondvloed en ook daarna.
Grizzlyberen ijsberen soms.
Ik snap het probleem niet zo. Als alle hondenrassen zomaar in het wild zouden leven dan zou je ook zeggen dat het miljoenen jaren heeft geduurd, wat nu in een paar honderd jaar gedaan is.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.