Pff, die namen, echt erg was dat. De meisjesnaam waren we met 8 weken zwangerschap uit (eerder wilde mijn man het woord 'naam' niet eens horen. Toen heb ik mijn meisjesnaam die ik mooi vond gewooon laten vallen en was hij het meteen mee eens. Hij heeft de doopnaam erbij bedacht, later. De jongensnaam was echt erg. Ik wilde Levi of Max (spijkerbroekenmerk en hondennaam aldus hem). Hij wilde Christoffer ofzo, bah. Toen wilden we allebei Jan. We waren er helemaal uit. Tot ik die naam eens zei tegen familie en vrienden. Die vonden het vreselijk zielig als het kind met de naam Jan zou lopen. Tja, toen gingen we twijfelen.
Daarna kwamen Aron en Allard voorbij, maar was ook niet perfect. Toen hebben we voor Jurian gekozen. Een gulden middenweg (komt het Jan toch nog een beetje in voor

). Ik vond het niet de meest geweldige naam, ook niet toen we zijn naam uitspraken toen hij net geboren was. En ik vind nog steeds Levi of Max leuker, maar nu is Jurian gewoon helemaal Jurian, en is het de meest perfecte naam voor hem
20 weken echo zaten wij meer met geloofsoverwegingen, niet met medische eigenlijk. We vroegen ons af of het wel goed was om zo uitgebreid zo'n kindje te bekijken, waar God heus wel voor zou zorgen, en die daar toch eigenlijk best zat, tot de geboorte. Waarom zouden wij dat steeds willen bekijken? Maar toch gedaan omdat ik perse thuis wilde bevallen. Ik vond het weinig toevoegen, leuk om het kindje weer te zien. Maar pas zag ik op tv een stel, waarbij het ongeboren kindje al in de buik geopereerd werd. En als je dat wilt, dan is die 20 weken echo toch wel nodig. Zodat er meteen na de geboorte de beste zorg gegeven wordt. Maar ook daar twijfel ik over, of ik dat wel zou willen (nouja, ik denk bij je eigen kindje wel, maar ik vraag me af of dat Gods bedoeling wel is, om zo ver te gaan, misschien denk ik er totaal anders oevr als het onze eigen kindje zou betreffen hoor!).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...