de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: de pil deel 2

Berichtdoor ajl » 29 jul 2010 10:12

Ook met een mini pil kan je geen eisprong hebben, het is niet voor niets een anti conceptie midel :wink: . Het voorkomt een eisprong, anders kan je nl. zwanger raken.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 29 jul 2010 10:21

Dat lijkt mij inderdaad ook :wink: Anders heeft het slikken van deze pil voor anticonceptie in elk geval geen nut...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 jul 2010 11:01

dan had ik 3 jaar lang elke keer een nep-eisprong. Iemand vertelde zelfs (niet hier op het forum) dat ik helemaal geen kramp kon hebben met de pil. Ja hoor, die gaat mij ff vertellen of ik kramp heb of niet. Volgens mij voel ik dat toch echt nog zelf het beste :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2010 11:02

Is dat zo? Bij mijn weten heeft de pil 3 werkingen. De eerste is voorkomen van ovulatie. Het tweede is voorkomen van bevruchting als er toch ovulatie is. Het derde is voorkomen van innesteling van een bevruchte eicel als er toch eisprong is geweest en bevruchting heeft plaatsgevonden. Nou zal dat niet snel voorkomen maar het kan wel. De eisprong wordt niet altijd, bij iedereen / iedere soort pil etc. voorkomen. Maar als dat gebeurt zou ik wel even langs de huisarts om te bespreken of je wel de goede pil hebt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2010 11:05

kwebbel schreef:dan had ik 3 jaar lang elke keer een nep-eisprong. Iemand vertelde zelfs (niet hier op het forum) dat ik helemaal geen kramp kon hebben met de pil. Ja hoor, die gaat mij ff vertellen of ik kramp heb of niet. Volgens mij voel ik dat toch echt nog zelf het beste :mrgreen:

Het lijkt me toch sterk dat je de pil slikt en 3 jaar op rij een eisprong hebt. Het kan heel soms toch nog gebeuren maar die percentages liggen wel zo laag dat het vrijwel onmogelijk is dat het meerdere keren achter elkaar, zeker 3 jaar, plaatsvindt.

Hoe weet je dat wat je voelt ook daadwerkelijk een eisprong is en dat het ook echt gebeurt en niet een "vals alarm" is wat je lichaam afgeeft?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 jul 2010 11:08

Marnix schreef:Hoe weet je dat wat je voelt ook daadwerkelijk een eisprong is en dat het ook echt gebeurt en niet een "vals alarm" is wat je lichaam afgeeft?
het kan idd ook vals alarm zijn maar diegene suggereerde dat ik helemaal ook geen kramp kon hebben. Dat vond ik te ver gaan. Maar ik had altijd een slijmerige afscheiding precies 2 weken nadat ik ongesteld was geweest. Wat was dat dan?
(sorry als ik zo standvastig overkom :oops: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 jul 2010 11:16

Afscheiding zegt niets over wel/geen eisprong. Die kan heus wel veranderend zijn ook al ben je aan de pil.
pobody's nerfect

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 29 jul 2010 13:25

De pil laat je lichaam denken dat je al zwanger bent, en dus krijg je geen eisprong. Kan natuurlijk wel dat je iets anders voelt rond die tijd van de maand.

Ik ben nu bijna een maand bezig maar ik ben er nog niet zo over te spreken. Ik merk vooral aan mezelf dat ik veel minder eetlust heb omdat ik me best vaak misselijk voel. En ik had me net voorgenomen om meer te gaan eten... Dit staat wel in de bijsluiter als een normale bijwerking maar ik hoop wel dat het nog minder wordt.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jul 2010 13:33

Dat moet wel minder worden Nina. Die misselijkheid had ik toen ik de eerste keer ( na 13 jaar slikken) stopte met de pil. Volgens mij moet je lichaam er gewoon aan wennen dat je nu de pil slikt.

Luna26

Berichtdoor Luna26 » 29 jul 2010 13:47

Nina87 schreef:De pil laat je lichaam denken dat je al zwanger bent, en dus krijg je geen eisprong. Kan natuurlijk wel dat je iets anders voelt rond die tijd van de maand.

Ik ben nu bijna een maand bezig maar ik ben er nog niet zo over te spreken. Ik merk vooral aan mezelf dat ik veel minder eetlust heb omdat ik me best vaak misselijk voel. En ik had me net voorgenomen om meer te gaan eten... Dit staat wel in de bijsluiter als een normale bijwerking maar ik hoop wel dat het nog minder wordt.

Die misselijkheid ken ik ook wel. Ik heb er soms 's ochtends behoorlijk last van. Dus wat dat betreft laat je lichaam je zeker denken dat je al zwanger bent en dat is best bijzonder zonder dat je gemeenschap hebt :lol:
Maar weer even serieus, ik zou het nog eventjes afwachten. Bijwerkingen horen na een tijdje weer te verdwijnen en meestal gebeurd dit volgens mij ook wel. Ik heb 1 keer een pil gehad waar dit niet zo was, na 3 maanden bleef ik tussentijds bloeden (spotting). Nu slik ik de ministat en het bloeden is een stuk minder, hoewel ik nu weer vaak misselijk ben...
Ik wacht het nog even af.

Tja, tis wat dames :-k

Luna26

Berichtdoor Luna26 » 29 jul 2010 13:51

Jo'tje schreef:Afscheiding zegt niets over wel/geen eisprong. Die kan heus wel veranderend zijn ook al ben je aan de pil.

klopt;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 jul 2010 14:13

Als je last van die misselijkheid blijft houden (maand of 3) zou ik aan de huisarts vragen of je een andere pil mag proberen.
Vriendin van mij heeft ook last van vervelende bijwerkingen gehad, en had bij de 3e pil pas de goede te pakken. Nu gaat dat al tijden prima. Het is een beetje uitproberen!
pobody's nerfect

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 aug 2010 13:41

Ik ben nu weer bijna aan het einde van mn strip.. Heb 3 maanden niet geslikt, maar de laatste 2 weken heb ik wel elke dag ff een heftige kramp, voelt echt als menstruatie kramp.. Is dat dan normaal??
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 03 aug 2010 19:26

jans1 schreef:Ik ben nu weer bijna aan het einde van mn strip.. Heb 3 maanden niet geslikt, maar de laatste 2 weken heb ik wel elke dag ff een heftige kramp, voelt echt als menstruatie kramp.. Is dat dan normaal??

kan normaal zijn, zeker in het begin als je weer gaat starten met de pil
heb je dezelfde pil als eerst?
vergeet ook niet dat je een stoot hormonen krijgt waar je lichaam aan moet wennen
ik zou zeggen kijk het nog even aan, merk je bij de volgende strip dezelfde klachten, vraag dan of je een andere pil kan krijgen

als je dezelfde pil als eerst heb en je heb deze klachten nooit gehad, dan vind ik het wel vreemd

heb je links of rechts pijn? of merk je daar geen verschil in?

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 aug 2010 19:37

nita schreef:
jans1 schreef:Ik ben nu weer bijna aan het einde van mn strip.. Heb 3 maanden niet geslikt, maar de laatste 2 weken heb ik wel elke dag ff een heftige kramp, voelt echt als menstruatie kramp.. Is dat dan normaal??

kan normaal zijn, zeker in het begin als je weer gaat starten met de pil
heb je dezelfde pil als eerst?
vergeet ook niet dat je een stoot hormonen krijgt waar je lichaam aan moet wennen
ik zou zeggen kijk het nog even aan, merk je bij de volgende strip dezelfde klachten, vraag dan of je een andere pil kan krijgen

als je dezelfde pil als eerst heb en je heb deze klachten nooit gehad, dan vind ik het wel vreemd

heb je links of rechts pijn? of merk je daar geen verschil in?

Het is de zelfde pil als eerst, en heb meestal rechts pijn... Zonder pil had ik daar ook altijd de meeste pijn
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”