Het één vlees zijn gaat in die tekst over heteroseksuelen. Het in één vlees zijn, is iets wat jij (jammer genoeg alleen op een vleselijke (anti homoseksuele) manier lijkt uit te willen lezen. Homo(seksuelen) bootsen niets na. Zij volgen gewoon hun geaardheid en ja, die kunnen wel degelijk tot één vlees worden.
Op een onnatuurlijke wijze, inderdaad. Er is niets biologisch aan anale gemeenschap. Het is eerder anti-biologisch. a: de geslachtsdelen van man en vrouw zijn door God op elkaar afgesteld, dat kan je van mannen en mannen niet zeggen. b: het is bijzonder onhygienisch, voornamelijk in een primitievere cultuur, c: het uitstorten van sperma is doelloos. en d. het mijzelf voorstellen is stuitend.
Of vind jij het normaal om via het riool een gebouw te betreden? de anus is bedoelt als afvoer, niet voor dergelijke practijken.
(En het is trouwens ook onevolutionitisch, aangezien de soort zich hierdoor niet kan voortplanten.)
Oh, ik moet het natuurlijk geestelijk bekijken. "verbondenheid van zielen" enzo. het lichamelijke is een ONMISBAAR onderdeel in seksuele gemeenschap, en dergelijk punt hoeft niet ondergeschoven te worden onder het geestelijke.
ten tweede, "zijn vrouw aanhangen" zie ik geestelijk, maar "tot een vlees zijn", kan ik logischerwijze alleen vleselijk begrijpen. daar gaat het toch zeker over? Een relatie is geestelijk en vleselijk, en beide worden in deze tekst aangehaald.
En beide doen homo's niet, geestelijk en vleselijk volgen zij deze tekst niet.
Die tekst is een metafoor. Leest men die seksueel uit, waar blijf je dan met de mannen uit de gemeente ten opzichte van Christus als de bruid?
Ja klopt het is een metafoor. Trouwens Christus is niet vergeleken met de bruid, maar met de bruidegom. vandaar dat ik het prima kan vergelijken:
Het heerlijke van de menselijke geslachtsgemeenschap wordt vergeleken met de heerlijkheid van de gemeenschap van Christus en zijn Kerk, en zoals Paulus zegt, dat is een verborgenheid.