Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chris7
Mineur
Mineur

trouwen

Berichtdoor Chris7 » 02 sep 2008 10:03

Lalage,

Volgens mij heeft God ervoor gekozen om je geboren te laten worden. :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 sep 2008 10:07

Het is een keus van beide, maar volgens mij is dit niet het topic om hier over te discuseren.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 10:11

Lalage schreef:Je ouders bedanken voor de goede opvoeding is wel een mooi idee, maar aan de andere kant is het al heel mooi voor ouders als ze zien dat hun kind gelukkig is en gaat trouwen toch? Ik bedoel: zij hebben ervoor gekozen om je geboren te laten worden en daar kan je zelf niets aan doen.
wat ik heb gedaan is mijn ouders een brief geschreven en deze overhandigd op de trouwdag aan het einde (bij de afsluiting zeg maar) datzelfde ook aan m'n schoonouders, tenslotte heb ik 4 maanden bij hun in huis gewoond. Zoiets hoef je niet met iedereen te delen als je dat niet wilt. Ik heb het d.m.v. een brief gedaan omdat er gewoon heel intieme dingen in stonden die ik niet met iedereen wilde delen. Het was gewoon iets persoonlijks.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 02 sep 2008 10:47

88alries88 schreef:Keek namelijk bij een paar merken die toch wel iets met mouwen enz hadden.

Elselina bruidsmode uit Bodegraven heeft veel met mouwtjes en kant...

Wij hebben onze ouders een lief briefje gegeven waarin stond dat ze een mooie foto (of een klein fotoboekje) mogen uitkiezen.
Vonden ze erg leuk!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 05 sep 2008 16:24

Hoe hebben jullie eigenlijk een trouwdatum geprikt?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 sep 2008 16:44

uhm tsja... wij wilden zowieso op zaterdag trouwen en ik wilde in de winter trouwen en toen kwamen we uit op januari. We hebben eerst ook gekeken of de dominee kon. En die vondt het prettiger als we wat eind januari zouden doen. En toen kwam de datum eruit. :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 sep 2008 21:32

Voor ons is het een symbolische datum: dan zijn we exact 2 jaar bij elkaar.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 sep 2008 09:22

Wij zouden in mei dit jaar trouwen, maar dat vonden we te lang duren. Ik wilde absoluut niet in de zomervakantie, en ook niet in oktober. Mijn schoonzus en zwager zitten in de zending en zouden die periode ongeveer voor 3 maanden terugkomen. Dus wilden we het in die tijd plannen. Maar ze zouden pas in oktober komen. WIj wilden 7 september trouwen. Toen hebben wij geschoven naar 14 september, en zouden zij eerder komen, maar toen zei mijn beste vriendin dat zij (in overleg met ons hoor) op 14 september zouden trouwen. Dus werd het voor ons gewoon 21 september. Toen bleek de locatie waar we het feest wilden houden bezet te zijn dus hebben we het 1 dagje vervroegd.

Nee, het was niet zo heel simpel ;) Maar we kwamen er prima uit uiteindelijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 sep 2008 09:42

september is ook een hele populaire trouwmaand.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 06 sep 2008 09:57

Precies 4,5 jaar nadat we verkering kregen. Op 20 december 2006 :D .
Vond ik ook handig, omdat het net voor de kerstvakantie viel.
We hadden geen voorkeur voor lente, zomer, herfst of winter.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 sep 2008 11:40

eigenlijk maakt het in nederland ook geen ene bal uit. Ik wilde heel graag in mei, maar dat duurde ons te lang (of het jaar ervoor vonden we te kort, dan zouden we nog niet eens 2 jaar verkering hebben, dat wilden we liever niet).
Maar soms is het in september stralend weer, maar bij ons was het ‚‚n grote regenbui, de hele morgen sowieso. Maar het boeide helemaal niet, een dag verpest echt niet door het weer. En je zit binnen. Dus eigenlijk maakt het idd niet uit ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 sep 2008 15:44

mij lijkt september ook een mooie maand ;).

M'n lover en ik hadden gisteren en eergisteren een bruiloft. Leuk om te zien hoe totaaaal verschillend mensen zo'n dag in kunnen richten.
De een zouden we zo willen 'kopieren' qua indeling, vorm etc. en de ander was leuk, maar niets voor ons.

Gelukkig hebben we daar dezelfde mening over, scheelt een hoop discussies voor over een poosje ;).

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 sep 2008 16:55

Buiten foto's maken is wel het leukste... Wij hebben ook gevaren op onze trouwdag, in een open boot, en we moesten wel stukjes lopen. Dan is het wel erg fijn als het lekker weer is. Gelukkig was het perfect weer: zonnig, niet te warm en niet te koud.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 06 sep 2008 17:06

bij ons ook een symbolische datum.

de verjaardag van mijn paard waardoor we elkaar leerde kennen :D :D

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 06 sep 2008 22:47

Leuk om al die verschillen te horen. Droog weer lijkt mij heerlijk, maar ja, als het regent zullen we er tzt vast niet minder om genieten. Vaak hoor je ook nog dat je geld bespaart als je in wat minder populaire maanden trouwt. Is dat nu echt waar? Ik heb werkelijk geen idee *kirsten en vriend zijn aan het nadenken over datum :wink: *

Terug naar “Archief”