hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 09 mei 2008 07:35

Mijn oma, mijn vaders moeder, was boos dat mijn ouders als eerste trouwden en als eerste een kind kregen. Dat mocht niet, want mijn vaders'zus (oudste) moest eerst trouwen en dan pas mijn vader. En toen mijn broer geboren werd schijnt mijn oma ook boos geweest te zijn. Met de trouwfoto's hangen ook mijn oom en tante bovenaan, dan mijn vader en moeder, en de andere 3 wel in trouwvolgorde...

M.a.w. niets van je (schoon) ouders aantrekken.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 09 mei 2008 07:37

begon bij ons al voor t trouwen !!
dan worden we opa en oma...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 09 mei 2008 07:56

Ik denk dat bij mij de vragen en de blikken ook wel gaan komen... straks een jaar getrouwd en nog niet zwanger :mrgreen:
Naja iedereen denkt maar wat ie denken wil...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 mei 2008 07:59

Ach, het is nooit goed.
Ik was heel snel zwanger, en dan is het van: Nu al!? :puh:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 mei 2008 08:02

Een tante van mijn man vroeg vlak voor we gingen trouwen: 'Waarom ga je eigenlijk studeren? Je kan net zo goed achter de kassa gaan zitten, want dalijk ben je toch zwanger en ga je voor de kinderen zorgen'

:shock:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 mei 2008 08:02

Het is waarschijinlijk toch nooit goed. Terwijl je mensen er mee kan kwetsen. Na een jaar getrouwd te zijn en dan zeggen, nog geen kind? Er zijn ook mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Daar wordt (denk ik) wel eens te weinig bij stil gestaan. Ik ben benieuwd hoe de reactie's op ons zijn over een jaar (ben nu net getrouwd). Helemaal waar mijn vriend vandaan komt heeft iedereen die trouwt na een jaar een kind (of iets eerder).

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 mei 2008 08:13

Nee, het is inderdaad nooit goed, denk ik... zoveel mensen, zoveel wensen...

Maar sinds die blikken en opmerkingen zorg ik er bij familiebijeenkomsten altijd voor, dat ik strakke kleding aan heb, die laten zien dat ik geen buikje te verhullen heb, en grijp ik meteen naar een glas wijn, om aan te geven dat er echt niks groeit daarbinnen...

Dan ben ik er de rest van de avond weer vanaf (op een enkele tante na dan, die komt vertellen hoe graag haar zus - mijn schoonmoeder dus - oma zou willen worden).

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2008 08:14

het is inderdaad nooit goed... zo kregen we ook vervelende reacties op het feit dat ik zwanger was van de 2e...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 mei 2008 08:16

trijntjejohanna schreef:het is inderdaad nooit goed... zo kregen we ook vervelende reacties op het feit dat ik zwanger was van de 2e...

Huh?! Waarom dat dan?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 mei 2008 08:24

*Annet* schreef:Je gaat toch niet aan kinderen "beginnen" omdat je ouders graag opa en oma zouden willen worden????? :roll:

Nee, maar reken maar dat er een hoop ouders zijn die hun kinderen stimuleren ook kinderen te krijgen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2008 08:30

Mijn vader was gewoon verbijsterd toen we vertelden dat hij opa werd. Hij had nog geen ogenblik met die mogelijkheid rekening gehouden.

Mijn man roept altijd dat hij 6 dochters wil hebben....haha. ik komt zelf uit een gezin met alleen maar jongens, dus dat lijkt hem wel wat. Zelf lijkt mij, als alles met de zwangerschap en de kleine goed mag gaan, 3 of 4 kinderen wel leuk.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2008 08:31

Mijn vader was gewoon verbijsterd toen we vertelden dat hij opa werd. Hij had nog geen ogenblik met die mogelijkheid rekening gehouden.

Mijn man roept altijd dat hij 6 dochters wil hebben....haha. hij komt zelf uit een gezin met alleen maar jongens, dus dat lijkt hem wel wat. Zelf lijkt mij, als alles met de zwangerschap en de kleine goed mag gaan, 3 of 4 kinderen wel leuk.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2008 08:38

Galateia schreef:
trijntjejohanna schreef:het is inderdaad nooit goed... zo kregen we ook vervelende reacties op het feit dat ik zwanger was van de 2e...

Huh?! Waarom dat dan?

zoooo snel al... hadden we daar wel goed over nagedacht... het was niet zo verstandig.... blablabla..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 mei 2008 08:38

Toen wij mijn schoonouders gingen vertellen, dat we bezig zijn met een adoptieprocedure, toen begon mijn man echt op zo'n manier van... nou ja, alsof ik dus zwanger zou zijn, zeg maar.

Sowieso zie ik die mensen zelden en komen we nooit langs, dus het feit dat we zomaar even kwamen aanwippen, gaf mijn schoonmoeder al de overduidelijke hoop, dat dan nu eindelijk het grote nieuws daar was... (en ik zat stilletjes te genieten - heel fout ik weet het - maar ik mag mijn schoonmoeder niet zo). Zij zitten op de bank, mijn man stralend voorzichtig vertellen... dat... en mijn schoonmoeder steeds meer glimmen.... we gaan ADOPTEREN.

BOEM... meteen die hoopvolle blik weg, verwarring alom, wat gekuch, wat gestamel. Maar mijn schoonvader vond het ZO leuk, dat hij meteen opsprong van zijn stoel en helemaal stond te roepen, dat dat precies was wat hij bij ons vindt passen enzo. En dat mens zat daar maar op die bank te kuchen.

Het enige wat mijn schoonmoeder kon uitbrengen was op een gegeven moment de woorden "ow, worden dat dan negroïde kindjes?"

Ow, ik heb genoten :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2008 08:40

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

als ik nu niet eerst wilde afvallen dan was is misschien al wel zwanger geweest van de 3e... ik zou graag 4 kinderen willen... maar de babytijd vind ik niks aan enzo.. dus dan dat maar zo sel mogelijk gehad...

Terug naar “Archief”