Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor liefie » 13 aug 2012 15:32

Hoe valt h&m dan bij jullie? Hier is het echt te groot/breed allemaal Nina heeft een vestje van h&m dat is 68 dat zit nu pas mooi maar de mouwen zijn te kort heel irritant ik koop er daarom ook maar niets meer...
De leggings van de zeeman zijn heel goed (heb er dan ook een hele stapel in alle kleuren) maar de kleertjes vallen gewoon niet mooi (terwijl ze soms echt leuke jurkjes hebben)
Hema is wel leuk maar ik vind het helemaal niet zo goedkoop ik heb merkkleding voor hetzelfde geld wat veel mooier blijft dan hema (snel verwassen de shirtjes enz) Vind ik echt zonde dan...

Schoenen die ik leuk vind zijn al snel duur maar pas heb ik 2 paar voor Nina gekocht ik moest eigenlijk 145 euro betalen maar had ze nu voor 30 euro in totaal :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 aug 2012 15:43

Galateia schreef:Wat een bizarre prijzen voor kleding voor de kindjes!

Ik geef zelf he-le-maal niets om merken. Het is leuk, of het is niet leuk / het zit goed, of het zit niet goed / het is betaalbaar, het is niet betaalbaar. Dat zijn mijn enige criteria. Wel of niet lang meegaan: niet zo boeiend. Broeken, ach, die gaan uiteindelijk toch wel kapot, zoonlief zit de hele dag op zijn knieën. Jassen? Ze vallen toch wel een keer in een regenplas of in de modder.

En nog nooit heeft iemand gezegd, dat mijn kindjes er niet leuk uit zien. Integendeel 8)

Elke kleding heeft zo z'n merk :wink: Of het nu bij de Wibra, zeeman, H&M ... vandaan komt.

Hier koop regelmatig gewoon via mp (pakketten). Ik vindt vooral de kleur belangrijk. Voor de rest de pasvorm.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 aug 2012 15:50

liefie schreef:Hoe valt h&m dan bij jullie? Hier is het echt te groot/breed allemaal Nina heeft een vestje van h&m dat is 68 dat zit nu pas mooi maar de mouwen zijn te kort heel irritant ik koop er daarom ook maar niets meer...
De leggings van de zeeman zijn heel goed (heb er dan ook een hele stapel in alle kleuren) maar de kleertjes vallen gewoon niet mooi (terwijl ze soms echt leuke jurkjes hebben)
Hema is wel leuk maar ik vind het helemaal niet zo goedkoop ik heb merkkleding voor hetzelfde geld wat veel mooier blijft dan hema (snel verwassen de shirtjes enz) Vind ik echt zonde dan...

Schoenen die ik leuk vind zijn al snel duur maar pas heb ik 2 paar voor Nina gekocht ik moest eigenlijk 145 euro betalen maar had ze nu voor 30 euro in totaal :D

Elk kind heeft een eigen bouw, lang en mager, lang en lekker gevulde billetjes en beentjes, wel/geen buikje, kort, lange armen, korte beentjes, kortom, het zijn net volwassenen :lol:
Ik kon altijd heel leuk kopen bij H&M voor mijn dochter, tot de puberteit, toen werd het veel te "skinny". Terwijl ze helemaal niet dik is!
Soms moet je even zoeken naar een merk wat altijd lekker "valt" bij je kind en als je meer kinderen hebt, kunnen dat dus verschillende merken worden. En zoals hier gezegd wordt, dat hoeft helemaal niet duur te zijn.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 13 aug 2012 15:53

Wat grappig, hier loopt zoonlief ook heel erg goed op de Dr.Visser! Zit hem zo lekker, sluit mooi aan, zacht materiaal en hij valt veel minder. Inderdaad goede pasvorm dan, maar dr.Visser zijn ook goede schoenen. Aanbevolen door podologen etc.

Dat goedkopere kleding minder lang goed blijft ben ik het ook niet altijd mee eens. Hier hele leuke blouses van de Wibra, door beide boys gedragen zijn maar nog steeds heel mooi. Met 2korte broeken en een bodywarmer idem.
En een wintertrui gekocht (in de opruiming...) van 1 of ander duur merk en deze was gauw vaal en vorm eruit.
Zeeman kan ik niet waarderen qua pasvorm en kwaliteit.
Ik koop ook weinig voor de kids. Krijg regelmatig wat en de jongste kan het van de oudste aan (als het nog mooi is). En ik vind het ook niet nodig om een kast voor kleren te hebben terwijl ze het maar 1 seizoen aanhebben en ik 4 keer in de week was.
Ik hou er ook helemaal niet van als je één of ander bekend merk op de kleding ziet! Sowieso om de hoeveelheid geld wat het dan kost, daar hou ik niet van. Maar het zit denk ik ook tussen mijn oren, want ook in de opruiming koop ik dat niet, ik schaam mij daar dan een soort voor...

Spijkerbroeken vind ik het enige wat heel moeilijk is om mooi en goedkoop te kopen. Ik vind een bepaald soort spijkerbroeken van de V&D heel mooi (en super pasvorm). Die hebben ze soms in de actie 2 voor 30euro. Goedkoper en toch mooi kan ik ze nog steeds niet vinden....?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2012 16:32

Voor jurian is H en M vaak ook erg breed, al had ik voor de zomer wel wat shirtjes zonder mouwen voor hem die hem erg leuk staan. Maar voor Frederiek past het weer prima, maar die is ook wat molliger dan Jurian, al wordt dat nu ze meer beweegt helaas wat minder. Maar die past de broeken en shirtjes van daar prima.
Zeeman kocht ik nooit gewone kleren, Jurian past het sowieso al niet, allemaal te wijd, maar voor de vakantie had ik voor Frederiek best wel wat ervandaan, en haar staat het heel leuk, helemaal goed. Nu vind ik daarvan wel dat het minder lang mooi blijft, dus het is vooral nu voor hoogzomer leuk geweest, en ik heb vast een spijkerbroek ervandaan voor haar, maat 80, die erg groot lijkt, dus dat komt vanzelf wel dat ze 'm past. Op die manier koop ik ook nogal eens uitverkoop spullen, wat niet heel erg aan een seizoen gebonden is. Ze groeit er dan vanzelf wel in.

spijkerbroeken koop ik zoveel mogelijk in de uitverkoop, vorige week eentje voor 10 euro bij een kledingzaak in de stad bij ons, die was met 50% korting. Want 20 vind ik alweer te duur :oops: Ik vind het soms zo raar dat spijkerbroeken in de opruiming gaan, omdat het van het zomerseizoen was. Hij draagt ze gewoon in de winter hoor :D Dat doe ik overigens ook vaak met schoenen. Ik koop in de uitverkoop schoenen, altijd met flinke korting, omdat ze in de winter altijd schoenen in de opruiming hebben die prima voor zomer kunnen en andersom. Zal later met Frederiek denk ik moeilijker worden, want laarzen zijn niet in de opruiming in de zomer denk ik :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 aug 2012 18:41

Op zich gaat het mij niet om het merk dat er opstaat, want dat interesseert mij an sich niet. Ik vind de pasvorm wel heel belangrijk en ook de kleuren en als ik het dan de goedkopere merken op een rijtje zet; Hema voor C wel, maar voor de jongens vind ik de kleuren niet mooi. Basisshirts, ondergoed, sokken etc haal ik er wel. H&M te wijd, C&A te kort en te wijd, Zara, regelmatig rare pasvorm en ik weet nooit welke maat ik daar moet hebben. Wibra en Zeeman haal ik heel soms wat, maar het is niet mijn smaak. Dan is het rijtje rond en heb ik nog geen leuke en vooral passende kleding. Het is daarom toch echt wel zoeken en ik heb ook geen zin om maandelijks, laat staan wekelijks te winkelen.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 13 aug 2012 18:50

654321 schreef:Een jas van 100euro voor een kind?? :roll: Dat vind ik echt absurd. :wink:
Ik ben zelf nog nooit zo'n jas tegengekomen maar misschien kom ik dan in de verkeerde winkels? Stel dat je 4 kinderen hebt....

...dan krijg je ook voor vier kinderen kinderbijslag :wink: Toevallig was ik vanmiddag even in de stad en toen zag ik toch echt wel heel veel kinderjassen hangen boven de 100e. Dat zijn dan wel de duurdere winkels maar ze zijn er genoeg! Tja, ieder moet gewoon zelf weten wat hij er aan uit kan / wil geven. Ik vind het altijd wel erg leuk om spullen te verkopen via mp. Vaak krijg ik dan toch nog wel de helft van het bedrag wat ikzelf betaald heb terug.

ajl: ik herken wel wat jij zegt: ik kan ook echt apetrots zijn op m'n meiden als ze er leuk uit zien. Het is ook een kwestie van je eigen smaak denk ik. Ikzelf loop ook altijd wel in duurdere kleding, vind ik vaak toch net wat mooier. Maar ik loop ook net zo makkelijk bij de Zeeman of Wibra rond te neuzen of er iets leuks te scoren valt :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 aug 2012 19:23

Inderdaad, ik loop zelf ook meestal wel in wat duurdere kleding, maar ik heb ook geen hele uitgebreide garderobe en de kinderen ook niet. Ik denk dat iemand die veel voor weinig koopt net zo veel, zo niet meer kwijt is.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 aug 2012 19:48

ik denk dat ik in een woonplaats woon waar het gros van de kinderen wel loopt in jurken van ruim boven de 50 euro en echt jassen van boven de 100 euro. Er is hier een winkel die gewoon geen kinderkleding van beneden de 20 euro heeft! ben ff het merk kwijt, maar shirtjes voor een baby voor 30 euro is nog goedkoop! :shock:

Hier heeft marijn veel van Feetje, mooie frisse kleuren en het blijft enorm geod met wassen. Ik ga altijd met 75 procent korting inslaan! helaas was er dit keer de 86 uit, dit is ook het enige wat ik eigenlijka fgelopen jaar voro hem heb gehaald.
Verder heeft hij op dit moment korte broeken aan in maat 56 of 62. En nog zitten die ruim! die maten kloppen echt niet! maar mooi makkelijk, hij had ze vorig jaar ok aan, toen zaten ze als drie kwart en nu zitten ze net op de knie! :)

Weet je wat ook leuk is :) kom ik vanmorgen ergens op visite en m. liep daar de hele tijd met een loopfietsje te sleuren! mocht ik em gewoon meenemen, want haar meiden keken er toch niet na om en waren er nu ook al te groot voor! :shock: Volgende week maar een mooie bos bloemen brengen. Marijn loopt de hele dag al met dat ding, hij kan er niet op, maar hij loopt gewoon met zijn tiets :) de hele straat door en als iemand te dichti n de buurt komt roept hij NEEEEE, WEG, IS MIJN TIETS!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 aug 2012 19:58

paprikameisje2 schreef:ikHier heeft marijn veel van Feetje, mooie frisse kleuren en het blijft enorm geod met wassen. Ik ga altijd met 75 procent korting inslaan! helaas was er dit keer de 86 uit, dit is ook het enige wat ik eigenlijka fgelopen jaar voro hem heb gehaald.

Hoe kom jij dan aan zijn kleding? Krijg je heel veel of groeit hij weinig?
Ik moet echt wel voor de oudste twee een paar keer in het jaar kleding inslaan. De jongste telg valt meer in de prijzen. Hij heeft de garderobe van zijn broer en van een neefje

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 aug 2012 20:19

Ik ben wel echt een koopjes jager, maar de merken die ik echt leuk vind zijn toch de duurdere merken. De modelletjes die ik leuk vind moet je echt zoeken als speld in een hooiberg bij bijvoorbeeld h&m/hema/zeeman/wibra. Niet dat ik daar niet koop, vind er niets mis mee, voor de zomer echt wel leuke dingetjes gekocht. Maar meestal is het mijn smaak gewoon niet.

Ik heb de winterjas voor H. vorig jaar zomer al gezien. Heb me toen voor genomen als ik 'm ergens in de uitverkoop zou zien ik de jas dan mocht kopen, maar dan met 75% korting en dat is gelukt :D

Voor de merkliefhebbers :P : de jas is van pompom

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 aug 2012 20:23

ajl schreef:

Hoe kom jij dan aan zijn kleding? Krijg je heel veel of groeit hij weinig?
Ik moet echt wel voor de oudste twee een paar keer in het jaar kleding inslaan. De jongste telg valt meer in de prijzen. Hij heeft de garderobe van zijn broer en van een neefje

ik krijg veel, en daarbij groeit hij weinig! hij zit nu nog steeds in 80 en een kleine 86 kan hij aan. Nu had ik ook voor de bruiloft eens telletje gekocht voor in het seizoen, maar meer eigenlijk niet. Ik heb nu kleding al liggen voor maat 98, kortebroeken ed donkerblauw en wit, die kleuren blijven altijd. Leuk shirtje erop, weer gekregen en klaar! Veel van mijn vriendinnen hebben allemaal eerst een jongen en dan een meisje, of twee jongens en ik ben de enige met een jongen nog :) scheelt een hele boel!! Maar nu lijkt het wel of ik kasten vol kleding heb, marijn heeft denk ik vier lange broeken, vier korte vier korte mouw en een paar lange mouw waaronder een elkele bloes. En juul heeft nu.. ehm.. denk ik een stuk of zes stelletjes. ROkjes heb ikv eel van haar, die dingen kun je gewoon lang doordragen nu dr een legging onder aan is! dus ze heeft soms nog wel een leuk modelletje aan van maat 98 terwijl ze nu richting de 110 gaat.
Moet zeggen, de kleding is altid wel gedragen, een enkel goed kledingstuk kan nog wel eens een ronde verder, maar doordat ik weinig heb voor mijn idee, komt het regelmatig voor als ik lange werkweek heb dat alle kleding uit de kast is :) en de rest op zolder hangt of in de wasmand ligt om nog opgevouwen te moeten worden! :)

Oooh.. ik lekker lang verteld hoe het nu zit met mijn jongenskleding :) heb niks te doen .. hihi! Heb vakantie, dus de wasmand is ook leeg!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 aug 2012 20:47

Gave jas JPC al zie ik mijn dochters er weer niet mee lopen! Leuk al die verschillende smaken!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 aug 2012 21:01

In welke maat jas zit C van de winter AJL?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2012 21:02

Leuk idd al die smaken. Zo'n jas zou ik niet zo snel kopen, of hij zou donkerblauw ofzo moeten zijn, of spierwit, dan vind ik hem nog wel leuk, maar dit is zo zoetig.
Maargoed, ik heb nu eenmaal een dochter met amper haar, en daar vind ik tutjurkjes gewoon niet leuk bij staan. Spijkerbroeken met een ruche staan haar toch echt het leukste :) Of misschien is het ook gewoon mijn smaak, ik dacht heel erg van de ruches en kantjes te zijn, maar uiteindelijk voel ik me ook het prettigst in een spijkerbroek met een shirtje en een stoer colbertje ofzo, dus vind ik iets in die richting denk ik toch ook het leukste voor mijn eigen kinderen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”