Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor liefie » 22 feb 2011 17:57

Wij zijn vandaag nog even in babypark gouda geweest maar vond het er erg rommelig ben blij dat wij daar niet onze spullen besteld hebben.
Nog wel een erg mooie omslagdoek van koeka gekocht :8>

Volgens mij moeten wij alleen nog een boxkleed hebben en voor de rest is alles wel een eind op orde. Zaterdag gaat de radiator eraf en wordt het wat veranderd en dan maandag gaat mijn man behangen waarschijnlijk is het diezelfde avond nog af en anders dinsdag avond ben zo benieuwd!

@Lammetje spannend de 20 weken echo! Willen jullie het geslacht weten of niet?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2011 18:00

@ Evelien, zoiets denk ik inderdaad :mrgreen:

@ Liefie, ik vond het daar ook erg onoverzichtelijk... Hebben daar onze kinderwagen gekocht, dat was prima :)
Maar we waren pas nog een keer, met m'n ouders om dekentjes/lakentjes en al dat soort dingen te kopen, maar toen zag ik ook door de bomen het bos niet meer... Toen zijn we naar baby-dump gegaan en daar heerlijk geslaagd!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 feb 2011 18:03

@Kan ik goed geloven dat je door de bomen het bos niet meer zag zei al tegen mijn man ben blij dat ik hier het kamertje niet uit hoef te zoeken zou echt niet weten welk ik moet kiezen (stonden echt hele mooie tussen)
Ik dacht eigenlijk dat hun ook wel zwangerschapskleding zouden hebben maar heb het niet gezien.

@Babydoos van prenatal heb ik nog geen mail van gehad ik hoorde dat er ook blikjes alcohol vrij bier in zouden zitten en lotiondoekjes?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2011 18:11

o ja, alcoholvrij bier zat er ook in :mrgreen: Lotiondoekjes zaten in mijn pakket niet... (wel in het pakket van de etos als ik me niet vergis!)
Denk dat je over 2 weken die mail krijgt, ik kreeg 'm vandaag ;-)
Direct maar even langs gereden uit m'n werk, want de prenatal ligt op de route naar huis..

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 22 feb 2011 19:34

Ik vind een Bugaboo ook niks hoor, missF. Zeker omdat hij ook zo laag is. Bij ons (lange mensen) lijkt het dan net alsof we achter een poppenwagen lopen. Toch jammer als er een echte baby in ligt... :lol:
Ik ben er wel achter dat een Joolz vrij prijzig is t.o.v. andere wagens. Ik ga geloof ik Marktplaats maar eens goed in de gaten houden.
Koeka is leuk hè, Liefie! Ik doe er vooral veel ideetjes op om straks zelf veel te gaan naaien.
Ik krijg het kraampakket (van VGZ) als het goed is voor de 7e maand thuisbezorgd.

Hier vandaag bij de verloskundige geweest, voor het eerst het hartje gehoord!!! Echt bijzonder! Hoewel ik nog lang niet altijd besef dat ik zwanger ben... :oops:
Verder de kraamzorg geregeld en een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo. Ik ben benieuwd!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 feb 2011 19:38

Grappig dat veel mensen de bugaboo niks vinden doordat hij zo laag is, Wij vinden dit zelf geen probleem en zijn toch ook niet de kleinste mensen :lol: Wij hebben vooral ook naar comfort gekeken en het makkelijk in en uit klappen van de wagen. En de bak die lekker groot is.
Ik vond de bugaboo ook echt niet mooi maar nu ben ik er helemaal weg van :wink:

@Jannoek dan kun je lekker aan het bier vanavond :lol: In de box van de etos zaten wel luierdoekjes altijd makkelijk.

@NDW Super leuk het hartje horen maar wel erg onwerkelijk had en heb ik ook nog steeds! Kan het eigenlijk niet geloven dat er een kindje in mijn buik groeit.

Hoeveel pakken luiers schaffen jullie aan voordat de kleine er is? Ik heb 2 pakken volgens mij meer dan genoeg voor de eerste dagen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2011 19:45

@liefie, ik heb weleens gehoord van lange mensen (vrienden van ons) die ook een bugaboo hadden en er echt spijt van hadden want ze kregen last van hun rug. Maar goed dat is natuurlijk ook per persoon heel verschillend.

Alcohol vrij bier... hm smaakt dat wel? :? :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 feb 2011 19:55

@Evelien Ik heb uitgebreid navraag gedaan over de ''laagte'' van de bugaboo aan mensen die hem hebben en iedereen vind het onzin, De duwstang is gewoon hoog genoeg en je haalt je kindje niet elke paar min uit de kinderwagen bak als je aan het lopen bent :wink:
Of ik moet dat helemaal verkeerd zien.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 feb 2011 20:01

Nee hoor, Liefie, je hebt een heel goede keuze gedaan met de Bugaboo! Krijg je echt geen spijt van!
Ik vond em eerst ook altijd lelijk en het was wel de laatste wagen die ik wilde ;)
Maar na een paar middagjes kinderwagen shoppen en een supergoeie verkoper ben ik overstag gegaan.
en heb er echt nog nooit spijt van gehad!! hij is echt super.
Hoor vaak anderen klagen over hun wagens, maar heb zelf nog nooit iets gehad dat ik een nadeel vind.
Alleen ik kan wel begrijpen dat sommige mensen hem te laag vinden met de bak. Maar, daar liggen ze maar een half jaartje in.
Ik heb een zandkleurige en roze kap, (bij antraciete basiskleur) dus ik kan lekker afwisselen erg leuk!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2011 20:04

liefie schreef:@Evelien Ik heb uitgebreid navraag gedaan over de ''laagte'' van de bugaboo aan mensen die hem hebben en iedereen vind het onzin, De duwstang is gewoon hoog genoeg en je haalt je kindje niet elke paar min uit de kinderwagen bak als je aan het lopen bent :wink:
Of ik moet dat helemaal verkeerd zien.

Sorry :oops: , ik ben niet duidelijk geweest :wink: maar ik had het over de bak die laag is. Dus als je je kind erin en eruit wil halen snap je? Niet zo zeer de duwstang.
Maar wat ik al zei het is per persoon verschillend.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2011 20:06

@NdW ik had het idee dat de Joolz juist relatief 'goedkoop' is, in vergelijking met andere 'gevestigde merken'.... Die van ons was in elk geval nog wel een aantal eurootjes duurder... :-oo
Grappig die meningsverschillen over de Bugaboo, voor ons viel ie ook af vanwege de lage bak & onze lengtes.
En daarbij vind m'n man 'm zo lelijk dat hij zei dat ie daar écht niet achter zou gaan lopen ;-)
Gelukkig maar dat niet iedereen dezelfde smaak heeft ook :)
Terwijl Bugaboo denk ik wel een van de meest verkochte kinderwagens is, hier in de stad zie je er ontzettend veel in elk geval..

@Liefie ik heb ook 2 pakken luiers gekocht. Maar volgens mij ben je daar zo door heen als 't goed is ;-)
Denk dat ik nog wel 2 pakken haal als er een keer een leuke aanbieding is ofzo :mrgreen:

Bijzonder he, het hartje luisteren! Ik vind het elke keer weer bijzonder! En m'n man ook :)
Ik kan ook nog steeds niet beseffen dat er echt een mini mensje in me groeit waar alles op en aan zit, wat reageert op aanrakingen, op geluid etc. Echt een ontzettend groot wonder!
Een vriendin zei pas dat ze het eigenlijk de hele zwangerschap niet kon beseffen, maar dat begin ik nu eigenlijk te begrijpen...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 22 feb 2011 20:11

heb de dozen van etos en prenatal ook weer aangevraagd.
misschien rekenen ze de kortingen die erin zitten mee in de waarde van 65,-. en volgens mij bedoelen ze daarmee van de blijde doos en de baby doos die je na de geboorte krijgt samen en misschien rekenen ze ook nog wel het abonnement op wij jonge ouders mee..
de vorige keer was er zo'n actie, toen zat er een heel pak! newborn pampers in dus dat tikt wel lekker aan. toen ook een aventflesje erin, best een mooi pakket vond ik. ben benieuwd hoe die nu is.

bij izz en zilveren kruis krijg je ook pas een kraampakket vanaf een bepaalde aanvullende verzekering.
vandaag ook weer kraamzorg aangevraagd. onze tante wilde graag weer komen dus dat wordt weer gezellig :wink:

en ik geloof zelfs dat ik vandaag de kleine al heb gevoeld. vanmiddag toen ik ff op de bank lag, en net weer! zou dat al kunnen zo vroeg, met 11,5 wk?

over kinderwagens, zit ook een btje te neuzen op marktplaats. ben eigenlijk op zoek naar zo een die lammetje ook heeft gekocht: mutsy 4 rider. heb die bij 2 buurvrouwen gezien en schijnt goed te bevallen. ook kun je daar een duoseat bij kopen. daar twijfel ik nog een beetje over. Em loopt prima, dus daarvoor hoef ik het niet te doen, maar als je eens wat boodschappen ofzo wil doen en zij loopt los dan sjouwt ze me overal heen en zit ze overal aan. dus dan lijkt het me wel weer handig, ben alleen bang dat ze er niet zo graag in wil zitten want ze wil nu al haast niet meer in de buggy :-k
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 22 feb 2011 20:23

Leuk VPK, dat je de kleine al denkt te voelen. Ik weet niet of het zou kunnen, maar het lijkt me nog vrij vroeg.

Jannoek, misschien heb ik nog niet genoeg gekeken naar de prijzen van een kinderwagen. Manlief vindt het iig absurt om 700 euro voor een kinderwagen neer te leggen. Maarja, hij zal zich nog vaker verbazen als hij meer gaat bedenken wat hij allemaal voor onze uk aan moet/mag schaffen. Hij is er nu nog niet zo mee bezig, de nuchterheid zelve: we hebben nog alle tijd. :wink:
Ik heb ook nog even op kieskeurig gekeken naar recensies en beoordelingen. Daar stond ook dat de Joolz smal is en kun je hem klein kunt inklappen, dat is zeer gewenst voor onze auto en smalle gang. Toch binnenkort maar eens naar een babyzaak.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2011 20:30

@VPK dat is vroeg! Ik weet ook niet of het kan, maar je weet uit ervaring wat je 'hoort' te voelen denk ik... Dus misschien dat het dan wel kan?

@NdW Tja... idd is alles duur... Als ik de kosten zie op de site van het Nibud kan ik alleen maar stellen dat ze erg optimistisch zijn... ;-)
Wij hebben echt niet heel gek gedaan, maar je bent zo een paar duizend (...) euro verder... 8-[

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 22 feb 2011 20:43

ik ben zowiezo fan van marktplaats, ik ben nog nooit in een babydump ofzo geweest, ik heb er het geld niet voor en ook niet voor over.
ik zou het wel eng vinden zon onbekend merk kinderwagen te kopen, er is dan nog weinig ervaring mee.
ik houdt meer van simpele wagens die veel kunnen hebben :D
ik heb een retro jaren 70 ledikant van 15 euro, een familie wieg van jaren oud, een ladekastje van de ikea, maxicosie van familie, dus ik kom ver onder het nibud bedrag klaar :wink:

Terug naar “Archief”