Nou, de benzine vind ik ook flink duur ja.
Wij hebben 2 eigen auto's, maar binnenkort gaan we toch over op 1 lease auto. Mijn man krijgt die dan van zijn werk, en is ook echt alleen voor werk. We betalen voor die auto niks, en doen er ook niks prive mee. Alleen voor naar zijn werk te rijden. Zodat we niet bijtelling enzo hebben, want dan is ons voordeel weer weg.
Zeker met een kind, en straks met 2 kindjes, dan kunnen we toch niet tegelijk weg met elk een auto, prive zeg maar. Dus er staat er dan altijd eentje op de oprit. beetje zonde. Dan hebben we mooi 3 tanken benzine per maand minder, en geen belasting en verzekering voor 1 auto. De reiskosten van mijn man zijn dan ook weg, maar met deze dure benzine komt hij niet altijd meer helemaal uit.
Ondertussen ben ik wel overgestapt op weekboodschappen doen, bij de Lidl. Elke maandag. Het scheelt me zoveel geld, ik doe dan voor maandag t/m vrijdag boodschappen, en dan op vrijdag of zaterdag nog voor het weekend, waaronder een lekker toetje enzo. Nu ben ik maximaal 50 euro kwijt elke week, voor ons drietjes. inclusief melk, vla enzo. Chips kopen we weinig, maar past ook makkelijk binnen die 50 euro.
en toch...is het aan het eind van de maand toch weer zo snel op. Nu sparen wij ook elke maand gewoon door, dus lang niet al mijn loon blijft de hele maand staan, want meteen als mijn loon er is, zet ik een deel op de spaar. Maar ik weet soms nog steeds niet waar ik het aan uit geef. Misschien toch maar eens bijhouden

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...