Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2009 10:50

Hm... met die planning is dat inderdaad wel mogelijk..... maar ja, of je er zo lang blijft wonen is altijd afwachten... hij kan zijn baan verliezen of ergens anders moeten gaan werken.... er kan vanalles gebeuren.... dus zo stellig als je het brengt is het vast niet ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 24 dec 2009 20:13

mw schreef:
Evelien schreef:Iemand idee waar je rozenblaadjes kunt kopen? Ik kom net uit de stad (heel irritant). :?


Xenos?

Ik zou inderdaad ook bij zo'n winkel zoeken, bij Xenos, Blokker of Marskramer...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 09 jan 2010 10:36

Een oud huis, het heeft zijn charmes, maar vannacht schrokken we ons een ongeluk: we werden wakker van een knal en kort daarop klonk een nog hardere knal. In het donker konden we niets ontdekken, maar vanmorgen bleek dat er in de gangmuur een scheur was gesprongen... Dat gaat dus soms met een knal gepaard, ja, dat hebben we gemerkt... Die muur heeft wat last van optrekkend vocht en nu met die koude - dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn. Niets ernstigs, maar wel schrikken!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor liefie » 09 jan 2010 15:59

Dat is schrikken! Maar is dat niet erg dan dat er een muur gescheurd is?

Ons huis is dit jaar 100 jaar oud feestje vieren dus :mrgreen:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 09 jan 2010 16:59

liefie schreef:Dat is schrikken! Maar is dat niet erg dan dat er een muur gescheurd is?

Ons huis is dit jaar 100 jaar oud feestje vieren dus :mrgreen:


Ons huis stamt uit ong. 1923. Goed is het natuurlijk niet, en we zullen er t.z.t. ook zeker wat aan laten doen (o.a. het vochtprobleem laten behandelen), maar het is geen scheur vanaf een hoek ofzo, het is middenin een lange muur en een superdun scheurtje (nog niet eens een millimeter, wel lang overigens).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 09 jan 2010 17:28

Pff, dan schrik je idd!
Ons huis wordt met de dag mooier binnen :) Vandaag zijn de muren gespachtelputzt, die zijn nu bruin. En het is echt onwijs mooi geworden. We hebben vandaag een zilveren booglamp gekocht met een bruine kap, voor boven de lekkere stoel in een hoek van de kamer. Voor boven de eettafel hebben we een lamp gevonden met een kap met een diamter van 80 cm. Ik vond 1 meter doorsnede nog leuker, maar dat was iets te. Maar ik moet nog even bedenken of ik hem bij die winkel bestel, of dat ik hem toch maar via internet ergens zoek (goedkoper hoop ik ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2010 16:50

Zo de kogel is door de kerk en de handtekening is gezet. We gaan alle kozijnen vervangen incl. glas. Volgende week of de week daarop komt er iemand alles exact meten en ergens in maart komen ze het plaatsen.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor *Annet* » 11 jan 2010 09:04

'k zou wachten tot het zomer is, dan zit je tenminste niet in de kou.

*spreekt uit ervaring*
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Jo'tje » 11 jan 2010 09:56

Tsja, als je in de winter even in de kou zit, kun je daarna ook direct gaan besparen. Dat is dan in de zomer weer even anders ;)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Kate Spade » 11 jan 2010 10:59

Mijn vriend en ik zouden ons huis in februari opgeleverd krijgen, maar de verkopers hebben nog geen ander huis gevonden. Nu hebben zij gevraagd of wij het goed vonden om de overlevering uit te stellen. Zelf vond ik dat een goed idee omdat ik tot de zomervakantie nog mijn baan hier wil houden en nu krijgen we het huis in juni! Om te klussen lijkt het me fijn als het een beetje lekker weer is, hoeft niet heel warm te zijn. Maar februari kan behoorlijk koud zijn, om dan veel te klussen in een koud leeg huis...brrr

Inmiddels zijn mijn vriend en ik wel lekker aan het kijken voor de inrichting. We willen niet gelijk alles aanschaafen, eerst maar klussen en in het huis intrekken. De vloer is nu wel uitgezocht, we zijn er uit gekomen! Ik vond een doorleefde eikenhouten vloer mooi en mijn vriend een strakke eikenhouten vloer. Nu hebben we bij een leuke zaak in Tiel een middenweg gevonden. De vloer wordt vast gelijmd, dan hebben we minder last van geluiden als je over de vloer loopt.

Over dubbelglas: mijn ouders hebben sinds een aantal jaren dubbelglas en kunststof kozijnen. Het verschil is werkelijk aanzienlijk, vergeleken met toen we gietijzeren ramen en enkelglas hadden. Daar kwam veel tocht doorheen, ook met gelsoten gordijnen. En de energie rekening is nu gewoon echt netjes, veel lager.
Dus, dat.

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor kirsten » 11 jan 2010 13:49

Moeten jullie veel klussen in jullie a.s. huis Kate Spade.

Dubbelglas is inderdaad wel fijn. Wij hebben bijna overal dubbel glas (behalve klapraam e.d.) en het scheelt echt wel. Binnenkort moeten wij wel de tochtstrippen gaan vervangen, want het tocht op sommige plekken (bij de deur e.d.) enorm.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2010 15:08

*Annet* schreef:'k zou wachten tot het zomer is, dan zit je tenminste niet in de kou.

*spreekt uit ervaring*


Ze zijn in 2 dagen klaar. Dus lang in de kou zitten valt dan ook wel weer mee.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Dippie » 11 jan 2010 18:53

Ik krijg nu ook steeds meer de kriebels zeg! Nog minder dan 5 maandjes en dan hebben we eindelijk de sleutel in bezit :mrgreen: Zaterdag naar een keuken wezen kijken en een offerte opgevraagd. Horen daar deze week meer van, dus ben benieuwd 8) Vestig er mn hoop maar niet op, zal wel aardig boven onze prijsklasse zitten, maar ze zeggen dat je van een keuken de helft af kan/moet praten, dus... #-o 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 11 jan 2010 19:22

De prijs die ze in eerste instantie opgeven voor een keuken moet je nooit betalen nee ;) Wij hebben er 1/3e afgekregen, meer lukte niet, dan zou hij hem echt niet verkocht hebben aan ons. Maar ze vragen belachelijke prijzen. En een kraan hebben wij er sowieso niet bijgenomen, daar betaal je honderden euro's voor, terwijl Ikea toch echt veel mooiere, en stukken goedkopere heeft.
Als wij ooit nog een nieuwe keuken nemen, dan kopen we alle inbouwapparatuur via internet, dat is sowieso stukken goedkoper. Misschien is dat een idee? Dan kun je mooiere kastdeurtjes nemen, en toch goede apparatuur.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor kirsten » 12 jan 2010 10:16

Wij hebben er ruim de helft van af gekregen, dus het is zeker mogelijk.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten