Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Galateia » 11 mar 2011 11:43

Zo zie je maar, het verschilt per huwelijk/relatie. Daarom vind ik het argument 'bij elkaar passen' altijd een beetje slapjes. Je voelt vanzelf wel of het goed is of niet. Zodra je moet gaan redeneren of iets wel of niet goed voor je is... tja, dan zal het wel niet goed voor je zijn, denk ik dan. Want je voelt het, of je voelt het niet. Maar dat is mijn mening 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 mar 2011 11:57

Galateia schreef:Zo zie je maar, het verschilt per huwelijk/relatie. Daarom vind ik het argument 'bij elkaar passen' altijd een beetje slapjes. Je voelt vanzelf wel of het goed is of niet. Zodra je moet gaan redeneren of iets wel of niet goed voor je is... tja, dan zal het wel niet goed voor je zijn, denk ik dan. Want je voelt het, of je voelt het niet. Maar dat is mijn mening 8)

Ja, ik vind 'bij elkaar passen' meer iets voor een werkgever en een werknemer en aangezien overal wel banen te vinden zijn zoek ik dat zeker niet in mijn aanstaande!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mar 2011 13:36

Dat ligt er maar net aan hoe je zelf in elkaar zit. Ik ben niet iemand die zich snel overal in zal storten, maar eerst de dingen overdenkt. Toen ik was met mn man kreeg, was ik niet verliefd op hem en eigenlijk was het niet eens de bedoeling dat het een relatie zou worden. Doordat hij mij de ruimte gaf, begon het goed te voelen en werd ik verliefd.

mohamed schreef:
ajl schreef:Op mijn eerste vriendje was ik ook veel meer verliefd dan ik op mijn man was. Aan de andere kant was er ook te weinig diepgang en te weinig basis voor een toekomst. Mijn gevoel voor mijn huidige man is langzaam gegroeid en daardoor veel dieper. Achteraf gezien paste mijn ex totaal niet bij mij.

Hoe kan het dat je ex achteraf totaal niet bij je paste? Is hij dan zo veranderd?

Nee hoor, mijn ex is niet veranderd, maar ik zie nu dingen van hem die ik toen niet zag. Ik denk dat ik hem toen meer adoreerde. Ik was al een poosje hoteldebotel verliefd op hem toen het wat werd en gelukkig zat mijn liefde dieper dan de zijne en zag hij het later niet meer zitten. Ik vermoed dat ik anders in een relatie was blijven hangen die ontzettend slecht voor mij zou zijn geweest.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 11 mar 2011 14:25

Maar Galateia, als het nu heel goed gaat in jullie relatie, en jullie heel gelukkig zijn met elkaar, en goed samen jullie kind op kunnen voeden, dan passen jullie toch uitstekend bij elkaar! :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 mar 2011 16:25

ajl schreef:Nee hoor, mijn ex is niet veranderd, maar ik zie nu dingen van hem die ik toen niet zag. Ik denk dat ik hem toen meer adoreerde. Ik was al een poosje hoteldebotel verliefd op hem toen het wat werd en gelukkig zat mijn liefde dieper dan de zijne en zag hij het later niet meer zitten. Ik vermoed dat ik anders in een relatie was blijven hangen die ontzettend slecht voor mij zou zijn geweest.

Dan was de liefde niet wederzijds en dat is niet goed nee. Een geluk dan maar dat hij het heeft uitgemaakt.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 14 mar 2011 22:06

Het kan dus ook goed zijn om geen relatie te hebben, als het uit gaat met iemand die niet bij je past, of als je de juiste nog niet gevonden hebt. Al moet je misschien wat relaties bij langs gaan voor je de juiste vind.

Mij is wel eens verteld dat het heel goed is om je eerst zelfstandig te ontwikkelen, voor je een relatie krijgt. Zodat je weet wie je bent en wat je nodig hebt.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mar 2011 13:53

Petra777 schreef:Het kan dus ook goed zijn om geen relatie te hebben, als het uit gaat met iemand die niet bij je past, of als je de juiste nog niet gevonden hebt. Al moet je misschien wat relaties bij langs gaan voor je de juiste vind.

Mij is wel eens verteld dat het heel goed is om je eerst zelfstandig te ontwikkelen, voor je een relatie krijgt. Zodat je weet wie je bent en wat je nodig hebt.

Ja, maar het grote nadeel wat daarbij om de hoek komt kijken is hoe zelfstandiger je wordt, des te moeilijker je iemand nog toelaat.
Weet jij echt niet wat je nodig hebt? Voor mij is dat nou juist wel helder, ik zoek een zacht meisje, wat trouw en goedlachs is, aantrekkelijk voor mij, een beetje verlegen vind ik ook wel schattig en ze moet niets hebben met one night stands. Ook houd ik er van door haar uitgedaagd te worden om scherp te blijven en geen onderwerp mag onbespreekbaar zijn. Wat ik zoek is een engel! :)

Doch wat ik tref zijn vaak van die types die pakjes prefereren i.p.v. verse ingrediënten en ik houd nou eenmaal niet van plastic. ](*,)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mar 2011 14:00

Eigenlijk vind ik dat je best wel kritisch bent. Natuurlijk heb je een bepaald type in je hoofd, maar het gaat toch om de klik en het is toch altijd wel afwachten of het werkt. Misschien wordt jij wel hoteldebotel verliefd op het meisje wat je omschrijft, maar heeft zij een ander type in haar hoofd. Weg grote liefde en nog steeds alleen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je maar moet nemen wat zich aanbied, maar het gewoon iets meer over je heen laten komen en wel zien waar het schip strandt, werkt volgens mij het beste.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 15 mar 2011 14:18

mohamed schreef:
Petra777 schreef:Het kan dus ook goed zijn om geen relatie te hebben, als het uit gaat met iemand die niet bij je past, of als je de juiste nog niet gevonden hebt. Al moet je misschien wat relaties bij langs gaan voor je de juiste vind.

Ja, maar het grote nadeel wat daarbij om de hoek komt kijken is hoe zelfstandiger je wordt, des te moeilijker je iemand nog toelaat.
Weet jij echt niet wat je nodig hebt? Voor mij is dat nou juist wel helder, ik zoek een zacht meisje, wat trouw en goedlachs is, aantrekkelijk voor mij, een beetje verlegen vind ik ook wel schattig en ze moet niets hebben met one night stands. Ook houd ik er van door haar uitgedaagd te worden om scherp te blijven en geen onderwerp mag onbespreekbaar zijn. Wat ik zoek is een engel! :)

Doch wat ik tref zijn vaak van die types die pakjes prefereren i.p.v. verse ingrediënten en ik houd nou eenmaal niet van plastic. ](*,)

De persoon in kwestie bedoelde niet perse dat je echt zelfstandig moest worden, maar meer dat je jezelf niet in een relatie hebt ontwikkeld, maar dat je zonder partner je normen en waarden in het leven ontdekt. Probleem is dat het wel vaak samen op gaat. En inderdaad, eenmaal erg zelfstandig is het moeilijk om nog iemand toe te laten in je leven. Overigens wil bovenstaande niet zeggen dat ik er per definite helemaal mee eens ben. Ik weet grotendeels wel wat ik nodig heb ja. Iemand die mij voorgaat in het geloof, tegen mij op kan, zodat de relatie evenwichtig is. Iemand met wie ik overal over kan praten. Laatst las ik ergens dat het moet zijn alsof je alleen bent. Oftewel, dat je helemaal jezelf kan zijn bij diegene. Ik vrees toch echt dat je een verkeerd beeld bij engelen hebt, die zijn helemaal niet zo aardig en lief en bovendien zijn ze niet in voor dat soort relaties met engelen ;).

Heb je ervaring met vrouwen die alleen maar een one night stand willen?

Tja, in je lijstje met wat je zoekt stond niets over de manier waarop ze kookt....Of bedoelde je dat figuurlijk?

ajl schreef:Eigenlijk vind ik dat je best wel kritisch bent. Natuurlijk heb je een bepaald type in je hoofd, maar het gaat toch om de klik en het is toch altijd wel afwachten of het werkt. Misschien wordt jij wel hoteldebotel verliefd op het meisje wat je omschrijft, maar heeft zij een ander type in haar hoofd. Weg grote liefde en nog steeds alleen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je maar moet nemen wat zich aanbied, maar het gewoon iets meer over je heen laten komen en wel zien waar het schip strandt, werkt volgens mij het beste.

De laatste jongen waar ik verliefd op werd voldeed helemaal aan mijn wensen, maar ja, ik inderdaad niet aan het zijne. Toch denk ik dat het wel goed is dat je weet wat je nodig hebt in een man. Ik zou gek worden met iemand die echt heel zachtaardig is, nooit eens scherp uit de hoek komt. Ik zou volkomen over hem heen walsen en dan heb je geen gelijkwaardige relatie meer.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mar 2011 14:22

Dat je een beetje weet wat voor type je zoekt, kan ik mij voorstellen. Ik wist van te voren ook wel dat ik een pittig type zocht, omdat ik anders helemaal over hem heen zou walsen. Zijn andere karaktereigenschappen had ik niet in gedachten en het moet gewoon klikken en vaak ook langzaam groeien. Je moet niet vergeten dat je ook ouder wordt, dus de periode dat de hormonen van verliefdheid je om de oren vliegen, is gewoon voorbij.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2011 16:24

Ik denk ook dat dat verstandig is. Ik heb heel jong verkering gekregen, maar dan val je om heel andere redenen op een jongen. Later worden andere eigenschappen belangrijker. Dus minder uiterlijk, meer innerlijk. Als je jong bent vind je de mening van vriendinnen ook vaak belangrijk.
Het kan best zijn dat je ineens op een man valt, die eigenlijk je type niet is. Maar dan zie je opeens zijn ogen, of een bepaalde lieve karaktertrek.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mar 2011 19:45

ajl schreef:Eigenlijk vind ik dat je best wel kritisch bent. Natuurlijk heb je een bepaald type in je hoofd, maar het gaat toch om de klik en het is toch altijd wel afwachten of het werkt. Misschien wordt jij wel hoteldebotel verliefd op het meisje wat je omschrijft, maar heeft zij een ander type in haar hoofd. Weg grote liefde en nog steeds alleen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je maar moet nemen wat zich aanbied, maar het gewoon iets meer over je heen laten komen en wel zien waar het schip strandt, werkt volgens mij het beste.

Natuurlijk, maar het zijn ook slechts geschetste richtlijnen hoor! Als de klik er is dan verzet ik mij daar niet tegen! (Tenzij het alleen van mijn kant komt uiteraard) :lol:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mar 2011 21:10

Petra777 schreef:De persoon in kwestie bedoelde niet perse dat je echt zelfstandig moest worden, maar meer dat je jezelf niet in een relatie hebt ontwikkeld, maar dat je zonder partner je normen en waarden in het leven ontdekt. Probleem is dat het wel vaak samen op gaat. En inderdaad, eenmaal erg zelfstandig is het moeilijk om nog iemand toe te laten in je leven. Overigens wil bovenstaande niet zeggen dat ik er per definite helemaal mee eens ben. Ik weet grotendeels wel wat ik nodig heb ja. Iemand die mij voorgaat in het geloof, tegen mij op kan, zodat de relatie evenwichtig is. Iemand met wie ik overal over kan praten. Laatst las ik ergens dat het moet zijn alsof je alleen bent. Oftewel, dat je helemaal jezelf kan zijn bij diegene.

Het geloof kunnen delen met elkaar vind ik ook heel belangrijk en dat lukt naar mijn idee het beste als je een beetje uit dezelfde hoek afkomstig bent. Ik ben zelf van huis uit hervormd en heb door mijn achtergrond moeite om de uitbundigheid van evangelische christenen te plaatsen.
Ik vrees toch echt dat je een verkeerd beeld bij engelen hebt, die zijn helemaal niet zo aardig en lief en bovendien zijn ze niet in voor dat soort relaties met engelen ;).

Ik zal mijn roze bril meteen afzetten! :lol:

Nou, in zoverre dat ze me duidelijk maakte er open voor te staan en hoewel ik best wel gevleid was vind ik dat toch te goedkoop.
Tja, in je lijstje met wat je zoekt stond niets over de manier waarop ze kookt....Of bedoelde je dat figuurlijk?

Figuurlijk, maar aangezien we zijn wat we eten ook letterlijk, iemand die van echte ingrediënten in voedsel houdt wil dat toch ook van het leven? De vruchten plukken van echte vriendschappen en echte liefde.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 15 mar 2011 21:33

mohamed schreef:
Petra777 schreef:De persoon in kwestie bedoelde niet perse dat je echt zelfstandig moest worden, maar meer dat je jezelf niet in een relatie hebt ontwikkeld, maar dat je zonder partner je normen en waarden in het leven ontdekt. Probleem is dat het wel vaak samen op gaat. En inderdaad, eenmaal erg zelfstandig is het moeilijk om nog iemand toe te laten in je leven. Overigens wil bovenstaande niet zeggen dat ik er per definite helemaal mee eens ben. Ik weet grotendeels wel wat ik nodig heb ja. Iemand die mij voorgaat in het geloof, tegen mij op kan, zodat de relatie evenwichtig is. Iemand met wie ik overal over kan praten. Laatst las ik ergens dat het moet zijn alsof je alleen bent. Oftewel, dat je helemaal jezelf kan zijn bij diegene.

Het geloof kunnen delen met elkaar vind ik ook heel belangrijk en dat lukt naar mijn idee het beste als je een beetje uit dezelfde hoek afkomstig bent. Ik ben zelf van huis uit hervormd en heb door mijn achtergrond moeite om de uitbundigheid van evangelische christenen te plaatsen.

Ik vrees toch echt dat je een verkeerd beeld bij engelen hebt, die zijn helemaal niet zo aardig en lief en bovendien zijn ze niet in voor dat soort relaties met engelen ;).

Ik zal mijn roze bril meteen afzetten! :lol:

Nou, in zoverre dat ze me duidelijk maakte er open voor te staan en hoewel ik best wel gevleid was vind ik dat toch te goedkoop.

Figuurlijk, maar aangezien we zijn wat we eten ook letterlijk, iemand die van echte ingrediënten in voedsel houdt wil dat toch ook van het leven? De vruchten plukken van echte vriendschappen en echte liefde.

Ik kan die uitbundigheid dan weer prima plaatsen, maar het is niet de manier waar ik me bij thuis voel om mijn geloof te uiten. Na drie maanden een uiterst charismatische pinkstergemeente bezocht te hebben was ik doblij om weer in mijn eigen traditionele kerk te zijn. Dus ja, iemand uit dezelfde christelijke hoek maakt het een stuk gemakkelijker.
Ik kan me voorstellen dat je het aanbod enigszins vleiend vind, maar de vraag bij zoiets is altijd wel: ziet de ander alleen een lustobject in je/ een manier om haar behoefte te bevredigen of zou er meer zijn. Dat maakt het wel heel oppervlakkig ook.

Tja, weet je. soms is uit een pakje gewoon gemakkelijk. Je hoeft er geen moeite voor te doen en het smaakt uiteindelijk ook wel oké. Het is wel een interessante vergelijking :D. Met eten kies ik dan weer gemakkelijker voor een pakje dan in relaties, daar wil ik alleen het echte werk.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mar 2011 22:46

Petra777 schreef:Ik kan die uitbundigheid dan weer prima plaatsen, maar het is niet de manier waar ik me bij thuis voel om mijn geloof te uiten. Na drie maanden een uiterst charismatische pinkstergemeente bezocht te hebben was ik doblij om weer in mijn eigen traditionele kerk te zijn. Dus ja, iemand uit dezelfde christelijke hoek maakt het een stuk gemakkelijker.

Zeker weten, uit welke hoek kom je?
Ik kan me voorstellen dat je het aanbod enigszins vleiend vind, maar de vraag bij zoiets is altijd wel: ziet de ander alleen een lustobject in je/ een manier om haar behoefte te bevredigen of zou er meer zijn. Dat maakt het wel heel oppervlakkig ook.

Het kan een schreeuw om aandacht zijn of misschien was ze gewoon dronken.
Tja, weet je. soms is uit een pakje gewoon gemakkelijk. Je hoeft er geen moeite voor te doen en het smaakt uiteindelijk ook wel oké.

Zo denken sommige mensen ook over one night stands! :mrgreen:
Het is wel een interessante vergelijking :D. Met eten kies ik dan weer gemakkelijker voor een pakje dan in relaties, daar wil ik alleen het echte werk.

We zijn wat we eten en als je een echte relatie zoekt dan moet je zelf ook echt zijn! Kom maar een keer bij me eten! ;)

Terug naar “Archief”