Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 nov 2008 22:44

Matteo is nu 17 maand... en dat is misschien nog erg jong om zindelijk te worden... Maar hij geeft zelf al wel aan als hij moet poepen...

en zoals zonet dan roept hij mij naar boven en zegt dan tegen mij dat hij gepoept heeft...

zou ik er wat mee moeten/kunnen doen? en zo ja ... wat zou ik ermee kunnen doen? of heeft dat op deze leeftijd geen zin....

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 10 nov 2008 22:46

Danique heeft dat ook, maar ik doe er niks mee ze zegt dan ook mama Danie bah, en als ze in bad moet wil ze niet gaan staan op de commode in haar nakie anders is ze bang dat ze plast 8)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 nov 2008 22:50

het kindje van mijn vriendin is in augustus 1 jaar geworden en die is al bijna zindelijk! Dit heeft ook te maken omdat ze nier/blaas problemen heeft en vaak urine opgevangen moest worden en dat deed ze dan op het potje.
Artsen staan er echt versteld van dat ze dat doet nu geeft ze het vaak aan door naar de wc te lopen echt grappig en scheelt erg veel luiers.
Een kind moet het ook leuk vinden mijn oppas kindje van net 2 zei vorige week wc toen ik ze verschoonde dus ik zette ze erop en ze plaste gelijk :lol: Ik helemaal trots haha

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 nov 2008 07:14

Gewoon doen hoor TJ, het scheelt je een heleboel geld voor luiers!
Hier in Roemenie is het de gewoonste zaak van de wereld dat kinderen met 1,5 jaar overdag al zindelijk zijn.
Ik sprek gisteren iemand met een jongetje van bijna twee, anderen waren heel verbaasd dat hij nog steeds een luier omhad.
Lekker proberen dus, als hij het leuk blijft vinden en zelf graag wil is het alleen maar mooi meegenomen!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 nov 2008 08:29

Merisja schreef:
paprikameisje2 schreef:
LauraC schreef:Hoe lang duurt het dan totdat Julia in slaapt valt als ze aan het spoken is?

van vijf minuten tot een uur, tot helemaal niet slapen. Maar dan ligt ze gewoon te rommelen in bed en heb ik mijn ahnden ook vrij. Ze heeft bv een stoffenboekje erin liggen, en een knuffel, bijtring enzo.

Maar dan komt zo'n kind toch helemaal niet aan d'r rust? Als ik dat bij Isis zou doen zou ze dus helemaal doorslaan van moeheid. Ze heeft die slaaptijden gewoon echt nodig, juist omdat ze al zo ontzettend weinig slaapt. Of heeft Julia niet zoveel slaap nodig?

julia gaat er van tien tot elf gewoon in en van een tot drie. Als ze wakker is gaat ze gewoon liggen spelen. Ik merk niet overdag dat ze moe is ofzo. ze zal het an wel niet nodig hebben denk ik.
Ze gaat s aovnds wel voreg hoor, om zes uur, en dan tot de volgende dag acht uur. Dus dan maakt ze een lange ruk

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 nov 2008 10:46

Lekkere lange nacht maakt ze, PPM!

TJ, ik zou zeker beginnen met de zindelijkheidstraining!
Zeker omdat hij het nu zelf aangeeft.
Ik ben ook al van plan om een potje te kopen, :oops:
dan kan ze er aan wennen om er op te zitten..

Laura, als hij niet huilt maar lekker nog wat speelt in bed,
zou ik gewoon zonder proberen hoor.. Ik zou geen speelgoed in bed leggen,
maar dat hij even wakker ligt is toch niet zo erg?

Zonder speen gaat hier goed! :D
Slaapt heerlijk... Terwijl ze er best aan gehecht was!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 nov 2008 11:03

wat goed al ag.. zonder speen!! knap!

julia komt vaak nog wel rond elf en rond vier, maar dan gaat ze gewoon weer slapen direct!
en.. d ekuur doet nu toch zn werk! ze knapt wat op!!

tj.. als ze het aangeven gewoon beginnen, als je het zelf ook ziet zitten natuurlijk!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 11 nov 2008 12:38

Zonder speen, dat hoef ik hier nog niet te proberen geloof ik. Zelfs als hij diep in slaap is en ik de speen eruit probeer te halen wordt hij wakker :shock:
We zorgen nu wel dat hij de speen alleen krijgt als hij gaat slapen, of eventjes als hij heel verdrietig is. Anders zou hij er wat hem betreft de hele dag mee lopen.

@Laura: als je michael niet ingebakerd hebt, ligt hij dan wel in een slaapzak? Misschien scheelt dat ook wel iets.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 11 nov 2008 12:40

Haai schreef:@Laura: als je michael niet ingebakerd hebt, ligt hij dan wel in een slaapzak? Misschien scheelt dat ook wel iets.

Sorry, ik lees nu de vorige pagina pas :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 nov 2008 13:21

Ik ben foto`s aan het uitzoeken van Danique, zal jullie even mee laten genieten:
Laatst gewijzigd door liefje op 10 dec 2008 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 11 nov 2008 13:47

@LauraC: Misschien kun je een tussenvorm vinden tussen inbakeren en niet-inbakeren? Hem in steeds minder strak gewikkelde doeken leggen ofzo? Voor Michael waarschijnlijk fijner langzaam te ontwennen aan een ritueel dat hij zo gewend is dan er meteen mee te stoppen en te wachten totdat-ie van vermoeidheid in slaap is gevallen... :wink:

@Liefje: haha, wat een foto!

Over zindelijkheidstraining: kun je volgens mij ook al eerder aan beginnen.. zeker als je kind daar al een beetje mee bezig is!
(als ik zie dat sommige kinderen met 3-4 jaar nog met een luier rondlopen, alleen omdat de ouders dat een pijnlijk onderwerp vinden, ofzo? :shock: )

liefs, elvira

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 nov 2008 13:52

ik ben met 1 jaar bij sarah begonnen, maar ze vind het echt 10x niks... tja dan stoppen we even en gaan we over een paar maanden rustig weer beginnen.

zou het zeker proberen iig als hij het zelf aangeeft!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 nov 2008 14:18

liefje schreef:Ik ben foto`s aan het uitzoeken van Danique, zal jullie even mee laten genieten:

Afbeelding

hysterisch-smile

geweldig.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 11 nov 2008 14:27

@laura c, ik weet niet of het daar verkrijgbaar is, maar een safe-t-sleep
http://www.safetsleep.com/
niet wat, ik vond het super, helpt de rust terug brengen in bed :D

@liefje hysterisch-smile

Haai