Bertiel schreef:Nee, is idd niet de dominee, alhoewel ik de nieuwe dominee (6 maanden) stukken minder vind qua boodschap dan de vorige... maar ook de kerkenraad is hard als staal, denkt het goed te doen, enkel door alles bij het oude te houden, enz. enz.
Gemeente waar ik heen wil is niet persé jonger, maar heeft altijd een andere ligging / prediking gehad dan in m'n huidige gemeente. (gr vs gb)
Dit is niet aanvallend bedoeld...
Maar kan je gemeente/kerkenraad het in jou ogen nog wel goed doen? De een plaats een hek om Christus, de ander vind je weer stukken minder qua boodschap. Waarmee vergelijk je de preken/predikanten? Met elkaar of met de bijbel? Wat wil je horen? Dat wat jij gelooft, dat wat in je straatje past of dat wat er in de bijbel staat...?
Ik zou eerst minimaal half jaar tot een jaar kerken in de andere gemeente voordat je ook maar kan weten of je je daar thuis voelt, en zeker ook verder kijken dan het eigen kerkverband.
Geen idee hoe het overstappen trouwens geregeld is bij jullie. Bij 'ons' moet men minimaal een half jaar trouw kerkelijk meelevend zijn (met gewoon alle recht op pastorale hulp e.d.) voordat met daadwerkelijk overgaat tot inschrijving. Gaat men over van ons naar een van de andere CGK's (in dit geval) dan vind er eerst een gesprek plaats waarbij uit beide gemeente een ambtsdrager (dominee of ouderling) aanwezig is.
En nu we het toch ook over de CGK hebben: ik blijf het een boeiend kerkverband vinden gezien de verschillen. 'We' zijn ontzettend verschillend (we zouden gerust in 3 andere verbanden uiteen kunnen vallen) en toch hebben we Iets dat bind en ons bij elkaar houdt!